כותרות אחרונות
Search

סוגי ביטוח שבעלי חנויות צריכים להכיר.

צילום: freepik

 

סוגי ביטוח שבעלי חנויות צריכים להכיר.

ניהול חנות מצריך השקעה רבה של כסף, זמן ומאמץ. כדי לוודא שההשקעה לא תרד לטמיון, עליכם לא רק לנהל בצורה נכונה ויעילה, לחשוב קדימה ולנצל הזדמנויות, אלא גם לרכוש ביטוח מקיף שיספק לכם הגנה. כיום, יש שלל ביטוחים מותאמים לחנויות, ולתחום הקמעונאות.

 

ביטוח עסקים עבור חנויות עשוי לכלול, בין השאר: הגנה מפני נזקי מזג אוויר ואסונות טובות, כיסוי עבור גניבות, ונדליזם ונזקים אחרים שיכולים להיגרם על ידי אנשים, ועוד שלל תרחישים שעלולים לפגוע בכם.

 

כדאי לעשות לכם סדר, נציג את שלושת סוגי הביטוחים שאתם מוכרחים להכיר, בתור בעלי חנויות.

 

ביטוח מבנה ותכולה:

נתחיל מהביטוח הבסיסי ביותר, שאתם ודאי מכירים גם מעולם הביטוח הפרטי. בדיוק כמו בדירה שלכם, עליכם להגן על המיקום הפיזי של העסק מפני הסכנות השונות. אתם צריכים פוליסה שתכסה נזקי אש, סערות, שוד, התנגשות כלי רכב וכו', עבור המבנה עצמו, השלטים החיצוניים, הריהוט, המלאי וגם ציוד של לקוחות, עובדים ומבקרים בחנות.

 

תדמיינו לעצמכם כי בשל תקלה חשמלית, פורצת אשר במשרד האחורי, בו נמצאים מערכות המחשוב, הציוד של מצלמות האבטחה ואולי אפילו חלק מהמלאי של החנות. שריפה כזו עלולה לגרום להפסדים כבדים מאוד, וכדאי שתהיו מוכנים.

 

צילום: freepik

 

ביטוח צד ג':

בתור בעלי חנויות, אתם כמובן מקווים שכמה שיותר אנשים ייכנסו בדלתות העסק, כל יום וכל הזמן. הרבה לקוחות זה נהדר, אבל גם מסוכן. מה אם משהו יקרה לכם? אתם צריכים ביטוח, למקרים מצערים כמו החלקה ופציעה של לקוח או לקוחה, או כל מזק אחרים שעלול להיגרם.

 

ביטוח מתאים, יכסה הוצאות רפואיות ומשפטיות. עם זאת, שימו לב שלרוב תצטרכו ביטוח נפרד עבור פציעות עובדים. כמו כן, אם אתם מעוניינים בכיסוי סכסוכי עובדים, מדובר בביטוח מסוג נוסף. סוג נוסף של ביטוח שכדאי להכיר: אחריות למקרים של שתיית אלכוהול, אם אתם מורשים למכור שתייה חריפה.

 

כיסוי הכנסות:

נגיף הקורונה הוכיח לכל העולם, כי לפעמים אין ברירה אלא לעצור הכל. למעשה, יש כמה מצבים בהם לא ניתן לפתוח את החנות, במשך מספר ימים או תקופות ארוכות יותר. למשל, שיפוצים שלא מבחירה (לאחר שריפה, סערה, מעשה ונדליזם וכו').

 

אתם יכולים להתאים את הביטוח הזה לצרכים הספציפיים שלכם. למשל, אם אתם חוששים כי ספקים שלכם לא יעמדו בהתחייבות, כדאי להיות מוכנים. מטרת הפוליסה הזו, להגן עליכם מפני אובדן הכנסות או עלייה בהוצאות, בשל אחת הסיבות הכלולות בה.

 

לסיכום:

הדרך הכי טובה לוודא כי אתם מכסים את עצמכם היטב, היא להתייעץ עם יועצים אמינים ועם בעלי חנויות אחרים, ותיקים יותר. חשוב שתבינו כי אתם יכולים לבצע התאמות לכל ביטוח ולכל כיסוי, כך שתשלמו רק על מה שאתם באמת צריכים. מנגד, מומלץ לא לחסוך בביטוח, כי אף פעם לא ניתן לדעת מה יקרה בעתיד.