כותרות אחרונות
Search

מדריך הצמיגים לרכב – באדיבות מומחי רשת "אוטודיפו"

מדריך הצמיגים לרכב – באדיבות מומחי רשת "אוטודיפו"

צמיגים הם הקשר הישיר של המכונית עם הכביש. חשיבות הצמיגים לבטיחות הנסיעה מקבלת בחורף משמעות כפולה ומכופלת. בכביש רטוב פוחתת אחיזת הצמיג באופן משמעותי, וההבדלים בכושר האחיזה בין צמיג תקין לצמיג שחוק עשויים להיות גדולים מאוד. מומחי רשת "אוטודיפו" מציגים את המדריך המלא לצמיגים לרכב לרגל עונת החורף

 

קצת על דופן הצמיג

אורך חיים ממוצע של צמיג לרכב עומד על כ-4 שנים, אך זה תלוי כמובן באופי השימוש; נהיגה אגרסיבית, אי הקפדה על לחץ אוויר תקין, זוויות היגוי שאינן תקינות, תנאי מזג אוויר ואיכות הכבישים, עלולים לקצר משמעותית את חיי הצמיג.

צמיג הרכב בעל חריצים על דופן הסוליה ומטרתם לנקז את המים אל מחוץ לשטח המגע עם האספלט, לכן חשוב להקפיד שעומק החריצים הוא בטווח התקין (5 מ"מ לפחות!). מלבד עומק החריצים, יש לבדוק היטב כי הצמיג אינו יבש – דבר שמשפיע גם הוא על כושר האחיזה באספלט; הופעת סדקים, נימים או קרעים קטנים בדופן הצמיג, מהווים אינדיקציה ברורה לצמיג הזקוק להחלפה.

צילום באדיבות רשת אוטודיפו.

להבין את המספרים

על הדופן של כל צמיג רשומים פרטי מידע רבים שהבנת המשמעות שלהם תסייע לכם לדעת מה בדיוק אתם קונים. נתחיל במידות הצמיג המסומלות בפורמט כמו זה למשל: 255/55.  R16 המספר הראשון – 255, מציין את רוחב סוליית הצמיג במילימטרים. המספר שאחרי הקו הנטוי – 55 בדוגמה שלנו, מבטא את גובה דופן הצמיג (המידה שבין החישוק לסוליה) באחוזים מרוחב הצמיג. כלומר: במקרה הזה גובה הדופן הוא 55 אחוזים מ-255 המילימטרים של רוחב הסוליה, או בחישוב פשוט: 112.75 מילימטרים. האות R מציינת שמדובר בצמיג רדיאלי (כולם היום כאלה), והמספר 16 מציין באינצ'ים את קוטר החישוק המתאים לצמיג.

 

עוד מספרים

על הדופן של כל צמיג, בתוך אליפסה קטנה, ישנו מספר בעל ארבע ספרות המייצג את מועד ייצור הצמיג. שתי הספרות הימניות מציינות את שנת הייצור, ושתי הספרות השמאליות מציינות את השבוע בשנה שבה הצמיג יוצר. ההמלצה היא לרכוש צמיג לרכב שמועד ייצורו כמה שיותר קרוב למועד הרכישה. מלבד הנתונים שהוזכרו, רשומים על דופן הצמיג עוד שלל מספרים, אותיות וקודים כמו דירוג מהירות, שחיקה, טמפרטורה, עומס מרבי, לחץ אוויר ועוד. הקודים הללו ברורים לצמיגאים ולבוחנים, אך פחות רלוונטיים ללקוח הממוצע.

צילום באדיבות רשת אוטודיפו.

טיפים נוספים

רצוי להחליף צמיגים כל שלוש עד ארבע שנים, או אם עברו 50-60 אלף קילומטרים. סימני בלאי, עיוותים, נפיחויות, יובש או סדקים יעידו גם הם על הצורך בהחלפת הצמיגים. כדי לשמור על הצמיגים ברכב, חשוב לבדוק את לחץ האוויר אחת לשבוע ולנפח בהתאם לדרישות היצרן. כמו כן, חשוב לבדוק את הלחץ בבוקר לפני הנסיעה כשהצמיג עדיין קר.

כאשר מחליפים צמיגים, רצוי שכל ארבעת הצמיגים יהיו מאותו יצרן ודגם וחובה לוודא שכל זוג צמיגים (קדמיים או אחוריים) יהיו זהים מבחינת התוצרת, הדגם ומראה הסוליה. אם מחליפים רק זוג צמיגים, מומלץ להתקין את החדשים מאחור ולהעביר את הישנים לפנים.

 

סעו בזהירות!

הטיפים באדיבות מומחי רשת "אוטודיפו"