כותרות אחרונות
Search

מהדורתו ה-41 של פסטיבל הקולנוע ירושלים תיפתח ב-18 ביולי (חמישי) כמיטב המסורת, באירוע בבריכת הסולטן, תחת כיפת השמיים, מול קהל של 6,000 צופים ואורחים.

גניפר גייסון – שחקנית קולנוע – צילום: יח"צ

 

 

מהדורתו ה- 41 של פסטיבל הקולנוע ירושלים (18-27 ביולי) תיפתח בהקרנת בכורה של קומדיית הפעולה "תלמה"

הסרט יוקרן ב-18 ביולי באירוע הפתיחה בבריכת הסולטן אל מול אלפי צופים.

נודע כי השחקנית האמריקאית ג'ניפר ג'ייסון לי, תהיה אורחת הכבוד של אירוע הפתיחה ויוענק לה אות הוקרה.

 

"תלמה", סרט הביכורים של ג'וש מרגולין סחף את הצופים בפסטיבל סאנדנס האחרון ועם יציאתו לבתי הקולנוע בארה"ב לפני כשבוע זכה לביקורות נלהבות במיוחד. הסרט עומד על ציון משוקלל של 99% באתר ביקורות הקולנוע Rotten Tomatoes. הסרט הוא קומדיית פעולה יוצאת דופן, חכמה ומשעשעת.

 

תלמה פוסט בת ה-93 נופלת קורבן להונאה טלפונית מצד אדם שמשכנע אותה לשלוח לו בדואר סכום כסף נכבד תוך התחזות לנכד שלה, דני, שכביכול נמצא במצוקה. חרף גילה המתקדם, גיבורת הסרט לא תשקוט עד שתקבל בחזרה את מה שנלקח ממנה – והיא יוצאת למסע מסחרר ברחבי לוס־אנג'לס.

 

התסריטאי והבמאי ג'וש מרגולין כתב את "תלמה" בהשראת סיפור אמיתי שאירע לסבתו. מרגולין נטל את ז'אנר סרטי הפעולה והטעין בו אנרגיה חדשה עם גיבורה בלתי שגרתית ושפע של הומור. הוא נעזר בצוות שחקנים נפלא שבראשו ג'וּן סקוויב האגדית, שהיתה מועמדת לפרס האוסקר על הופעתה ב"נברסקה" של אלכסנדר פיין. לצדה מופיעים גם פארקר פוסי וריצ'רד ראונדטרי ("שאפט"), שזהו הסרט האחרון שבו השתתף לפני מותו אשתקד.

 

הסרט תלמה – צילום: באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט

 

הסרט יופץ בארץ על-ידי טוליפ אנטרטיינמנט.

מתוך הביקורות:

"אחד מהסרטים מרוממי הנפש של 2024… סקוויב מעבר לנפלאה" (ג'וני אולקסינסקי, ניו יורק פוסט).

"היה שווה לחכות לתפקיד הראשי הראשון של סקוויב… הוכחה שאפשר לעשות קומדיה שהיא מצחיקה בקול רם וגם מתוקה" (דיוואן קוגן, אינטריינמנט וויקלי).

"ייחודי, מהנה, ומאפשר לשחקנית אופי מוערכת הזדמנות פז להראות את כל מה שהיא יכולה לעשות" (ריצ'רד לוסון, "ואניטי פייר").

"תענוג לראות את ג'ון סקוויב מביאה 78 שנות ניסיון למסך" (ברנדון דיוויס ווילסון, רוג'ר אברט).

 

הקרן לירושלים, התומכת כל שנה בפסטיבל הקולנוע ירושלים, החליטה השנה להעניק אלף כרטיסים לאירוע פתיחת הפסטיבל לחיילים, למשפחות מילואים, למשפחות החטופים ולמפונים מהצפון ומהדרום.

 

גניפר גייסון – שחקנית קולנוע – צילום: יח"צ

 

ג'ניפר ג'ייסון לי – מחווה ואות הוקרה:

 בטקס הפתיחה יוענק אות הוקרה לשחקנית ג'ניפר ג'ייסון לי, ובמהלך הפסטיבל יוקרנו ארבעה מסרטיה: "מרגו בחתונה" של נואה באומבך, "שמונת השנואים" של קוונטין טרנטינו (בו היא הייתה מועמדת לאוסקר), "אקזיסטנז" של דיוויד קרוננברג, ו"ג׳ורג׳יה – אחותי" של אולו גרוסבארד.

 

ג'ניפר ג'ייסון לי היתה בסך הכל בת 20 כשלוהקה לקומדיית הנעורים המצליחה "נעורים בקצב מהיר", ומאז הופיעה במאות סרטים וסדרות טלוויזיה בתפקידים אמיצים ויוצאי דופן. בין תצוגות המשחק שהפכו אותה לאחת השחקניות הבולטות של הקולנוע האמריקאי ניתן למנות את תפקידיה ב"תשוקה חותכת" של ג'יין קמפיון, "מרגו בחתונה" ו"גרינברג" של נואה באומבך, "אנומליסה" ו"סינקדוכה ניו־יורק" של צ'רלי קאופמן, "תמונות קצרות" ו"קנזס־סיטי" של רוברט אלטמן, "הדרך לפרדישן" של סם מנדז, "חשדות מן העבר" של טיילור הקפורד, "דרושה שותפה רווקה", "לחץ", "רסיסים של חיבה" ועוד…

 

פריצתה הגדולה הגיעה כשזכתה בפרסי המבקרים של ניו־יורק ובוסטון על הופעתה ב"ברוקלין – תחנה אחרונה" מ-1989. בשנת 1994 נסקה הקריירה שלה עוד יותר, עם הופעתה בסרטם של האחים כהן "הקפיצה הגדולה", ובאחד מתפקידיה המזוהים ביותר – דורותי פרקר בסרט הביוגרפי "גברת פרקר והמעגל המרושע". סרט זה זיכה אותה בשלל פרסים ובמועמדות לפרס גלובוס הזהב. כעבור שנה כיכבה בסרט "ג'ורג'יה – אחותי", שאותו גם הפיקה. סרט זה זיכה אותה בפרסי המבקרים של ניו־יורק ומונטריאול, כמו גם במועמדות לפרסי הקולנוע העצמאי.

 

ב-2001 עברה לראשונה אל כס הבימוי עם "מסיבת נישואים", שאותו כתבה וביימה עם אלן קאמינג. הסרט הוצג במסגרת "מבט מסוים" בפסטיבל קאן והיה מועמד לשני פרסי הקולנוע העצמאי – לסרט ביכורים ולתסריט ביכורים.

 

בעשור האחרון היא זוכה להערכה מחודשת. ב-5201 היתה מועמדת לפרס האוסקר בזכות משחקה ב"שמונת השנואים" של קוונטין טרנטינו, ומאז שיתפה פעולה עם כמה מיוצרי הקולנוע המסעירים ביותר הפועלים כיום: האחים ספדי, ברנדון קרוננברג ואלכס גארלנד. השנה גם זכתה לתשואות על הופעתה בעונה החדשה של הסדרה הפופולרית "פארגו".

 

 

פסטיבל הקולנוע ירושלים יתקיים השנה בתאריכים 18-27 ביולי 2024.

הפסטיבל יציג תכנית אמנותית עשירה הכוללת עשרות בכורות של סרטים מרחבי העולם, חשיפה ראשונה של מיטב הקולנוע הישראלי, כמו גם סרטים מדוברים שגרפו פרסים בפסטיבלים מובילים בעולם ובהם ברלין, קאן, ונציה, סאנדנס ואחרים.

 

התוכנית האמנותית תכלול את מיטב הקולנוע המקומי והעולמי במגוון מסגרות ותחרויות, במרכזם תחרות חג'ג' לקולנוע ישראלי עלילתי, תחרות דיאמונד לקולנוע תיעודי ישראלי, לצד תחרויות בינלאומיות, ביכורים, קולנוע ניסיוני ועוד…. הפסטיבל מחלק מדי שנה סכום של כמיליון ש"ח כפרסים בתחרויות השונות, רובם ליוצרים ולאנשי קולנוע ישראלים, לעידוד ולתמיכה באמנות הקולנוע.

 

פסטיבל הקולנוע ירושלים, שהגתה ויזמה כלת פרס ישראל ומייסדת סינמטק ירושלים, ליה ון ליר, נחשב למוביל ולחשוב בישראל, נהנה ממעמד יוקרתי גם בזירה הבינלאומית והתבסס כאחד מפסטיבלי הקולנוע המובילים בעולם. בפסטיבל צפויים לבקר כ-70 אלף חובבי קולנוע ותרבות מהארץ ומהעולם, ומוזמנים אליו אורחים רבי מעלה מתעשיית הקולנוע הבינלאומית לצד אנשי קולנוע ישראלים, בהם שחקנים, במאים, מפיקים, מנהלי פסטיבלים, מנהלי קרנות קולנוע ועוד…

 

מהדורתו ה-41 של פסטיבל הקולנוע ירושלים תיפתח ב-18 ביולי (חמישי) כמיטב המסורת, באירוע בבריכת הסולטן, תחת כיפת השמיים, מול קהל של 6,000 צופים ואורחים.

 

הפסטיבל ה-41, בראשותו של מנכ"ל סינמטק ירושלים ומנהל הפסטיבל רוני מהדב-לוין, ובניהולם האמנותי של אלעד סמורזיק (המנהל האמנותי היוצא) ו-אור סיגולי (המנהל האמנותי הנכנס).

 

פסטיבל הקולנוע ירושלים מתקיים בתמיכת משרד התרבות, קרן ון ליר והקרן לירושלים.

 

פרטים מלאים על אירוע הפתיחה, מועדי הקרנה והזמנת כרטיסים – יופיעו באתר הרשמי של הפסטיבל https://jff.org.il/he