כותרות אחרונות
Search

מהפכה בתחום המכונות לשטיפת רצפות !

המכונות המסורבלות לשטיפת רצפות מפנות את הבמה לטובת i-mop 

כמעט כל מוסד בישראל מעל 500 מ"ר מחזיק במכונה אחת לפחות לשטיפת רצפה.

ה- i-mop שהגיעה לישראל מהולנד לפני חצי שנה, היא מכונה לניקוי רצפה הרשומה כפטנט עולמי, המנקה, מקרצפת, שוטפת, שואבת ומייבשת בעת ובעונה אחת, ועתידה לשנות את תחום ניקיון הרצפה הניקיון המוסדי בישראל ברמת הביצועים והקונספט העומד מאחוריה.

 

היתרונות הגלומים ב- i-mop ביחס למכונת הניקיון התעשייתית הם רבים ומגוונים:

  • משקל – מכונת הניקוי התעשייתית שוקלת 120 ק"ג (כל אחד ממצבריה שוקל יותר ממכונת ה- i-mop כולה…) ולא ניתן להרימה, לעומת ה- i-mop השוקלת שישית ממנה (20 ק"ג) וניתן להרימה על ידי אדם אחד ובקלות ממקום למקום. בגלל משקלה הנמוך ניתן להעבירה בקלות גם מקומה לקומה, דבר המהווה יתרון משמעותי בעיקר במוסדות ללא מעלית, שבהם קיים צורך ברכישת מכונה תעשייתית עבור כל קומה במבנה.

  • יכולת הפעלה – המכונה התעשייתית ניתנת להפעלה רק על ידי אדם מיומן שהוכשר לכך, ומצריכה כוח פיסי הקיים לרוב אצל גברים, לעומת ה- i-mop הניתנת להפעלה על ידי כל אדם או עובד/ת ניקיון, בדיוק כפי שמפעילים סחבה ומגב.

  • חסכון בכסף ובמשאבים– המכונה התעשייתית צורכת פי עשר מים מאשר ה- i-mop, וכתוצאה מכך גם פי עשר יותר חומרי ניקוי (המדוללים באותם מים), דבר המהווה חיסכון כספי משמעותי ברכישת חומרי ניקוי (ופחות זיהום סביבתי), ולחיסכון במים, כמכונה ירוקה וידידותית לסביבה. ה- i-mop מנקה ב-4 ליטר מים שטח של 400 מר', לעומת המכונה התעשייתית הזקוקה לאותו שטח ניקוי כמות של 400 ליטר מים (!).

  • מהירות –  כמכונה ניידת, מהירה וקלילה, ה- i-mop מקצרת את זמן הניקיון לפחות פי -2 מהמכונה התעשייתית הכבדה והמסורבלת, ולעיתים עד פי 10, באזורי ניקיון לא אחידים בהם נדרשים פניות, נסיעות אחורה, שינויי כיוון, המקשים על תמרון המכונה התעשייתית, בניגוד ל- i-mop המשנה כיוונים ופניות כמו אדם עם מגב וסמרטוט…

  • יעילות הניקיון – המכונה התעשייתית יכולה לנקות רק משטחים ישרים, לעומת ה-i-mop הנכנסת לכל מקום – מתחת לשולחנות ודלפקים, מתחת לכיורים ובתאי שירותים, בדיוק כפי שניתן לעשות עם מקל וסחבה. בנוסף ה- i-mop מקרצפת, שוטפת ומייבשת במקביל, או מבצעת רק אחת מהפעולות לפי דרישה.

  •  וורסטיליות וניידות – ניתן לסובב את ראש ה- i-mop כ- 180 מעלות בתוך שניה ובלחיצת כפתור אחת. פרק זרוע המכונה עשוי טיטאניום, ומסוגל לשטוף מתחת לשולחנות ואזורים לא נגישים בגמישות ובניידות מוחלטת של 360 מעלות.

  • רוחב ניקוי זהה – למרות גודלה העצום, קוטר המברשת של המכונה התעשייתית זהה  לקוטר המברשת של ה- i-mop (46 ס"מ). בנוסף, המבנה העגול של ראש המברשת ב- i-mop מאפשר להגיע לכל פינה וזווית.

  • שמירה על היגיינה וסניטריה – ה- i-mop מאפשר להשתמש במכלים שונים לחומרים שונים, ובמכלים נפרדים למים נקיים ומלוכלכים. לחילופין, המכונה התעשייתית משתמשת באותם חומרי ניקוי ובאותם מים כאשר היא מנקה את המסעדה של בית החולים ואת השירותים, ולאחר מכן עוברת לנקות את חדרי הטיפולים או חדרי הניתוח… ניתן להכניס למיכל ה- i-mop גם טבליות כלור (או כל סוג אחר של טבלית ניקוי לפי הצורך) וכך ליצור סביבה סטרילית לחלוטין בחדרי ניתוח או אזורים סטריליים אחרים, בפרק זמן של חמש דקות מניתוח אחד למשנהו.

shotef 1

  • אחסון – את המכונה התעשייתית לא ניתן לאחסן ולהסתיר מהעין ובנוסף היא תופסת מקום רב, לעומת ה- i-mop שניתן לאחסן בעמידה בתוך ארון בגודל סטנדרטי.

  • סוללה חדשנית – ה- i-mop מופעלת על ידי מצברי ליתיום מהדור החדש, המאפשרים החלפת מצברים מהירה ובלחיצת כפתור אחת. טעינת המצברים אורכת שעה בלבד, וניתן בעזרת זוג מצברים נוסף להמשיך ולעבוד באופן רציף, בעוד במכונה התעשייתית החלפת המצברים אורכת שעות רבות ומחייבת את השבתת המכונה עד למילוי מלא של המצבר החדש.

  • שמירה על עמידות הפרקט – רצפת הפרקט רגישה מאוד למגע עם מים (המים הורסים את הפרקט וכמו כן מהווים סכנת החלקה), ולכן קיימת עדיפות לשימוש ב- i-mop  המותיר אחריו כעשירית מכמות המים היוצאת מהמכונה התעשייתית. בנוסף, הפרקט יושב על תשתית רכה וספוגית ולכן אינו עמיד בעומסים הכבדים של המכונה התעשייתית השוקלת כאמור 120 ק"ג (פי שש יותר מה- i-mop).

  • חישובי עלות וכוח אדם – ה- i-mop נמכר לצרכן במחיר של 20,000 ₪ ללא מע"מ, בעוד שמחיר מכונה תעשייתית סטנדרטית מגיע ל- 15,000 ₪ בקירוב. עובד ניקיון עולה למעביד בממוצע 50 ₪  לשעה, וה- i-mop חוסך לפחות עבודה של שעה וחצי ביום ביחס למכונה התעשייתית, כלומר חיסכון של 75 ₪ ביום המצטבר לכדי חיסכון של 21,000 ₪ בשנה. כלומר, החיסכון בזמן עבודה וכוח אדם, מחזיר את ההשקעה בין פער המחירים של שני המכונות (5,000 ₪) בתוך שלושה חודשים לכל היותר, ולעיתים אף אחרי חודש, תלוי באופיו המשתנה של המבנה מבחינת סידור החללים ודרישות הניקיון. ככל שדרישות הניקיון גבוהות יותר (למשל ניקיון  מתחת לשולחנות ודלפקים, מתחת לכיורים ובתאי שירותים וכו') וככל שסידור החללים מורכב יותר (אזורי ניקיון לא אחידים בהם נדרשים פניות, נסיעות אחורה ושינויי כיוון, המקשים על תמרון המכונה התעשייתית), כך החיסכון שבשימוש ב- i-mop  יהיה משמעותי יותר, ויכול להגיע לכדי חיסכון של פי עשר בזמן ובעלות כוח אדם.