כותרות אחרונות
Search

מהפכה בתחום תעשיית העץ של מפעל Hi-Wood בעפולה

הבשורה החדשה והמהפכה בתחום תעשיית העץ של מפעל Hi-Wood בעפולה

שמעון אביטן יזם, מנכ"ל ובעלים, הקים לאחרונה בעפולה מפעל ראשון מסוגו בישראל – מפעל Hi-Wood לייצור חומר גלם המהווה תחליף לעץ טבעי המיוצר מנסורת עץ בתוספת פולימר ממוחזר עם תוספים נוספים המקנים למוצר מראה של עץ טבעי אך חזק יותר, בעל עמידות רבת שנים, אורך חיים ארוך יותר, עמיד בפני פגעי טבע, ידידותי לסביבה וניתן למיחזור הנקרא WPC.

אביטן השקיע בהקמת מפעל Hi-Wood 15 מיליון ש"ח והמפעל הינו בעל כושר ייצור של כ-160 טון לוחות בחודש.

hi-wood 5

שמעון אביטן – מנכ"ל ובעלים

אביטן, שמגיע מתחום חברות הבנייה , זיהה את הצורך במוצר הזה משתי סיבות : החסרונות הגדולים של העץ , במיוחד באקלים הישראלי, ומתוך מגמה עולמית שצוברת תאוצה והבנה שהעולם נעשה ירוק, וה-WPC   הוא 100% ירוק וידידותי לסביבה.

כבר כיום קיים מחסור בעצים איכותיים כגון איפאה  בשל איסור כריתת יערות האמזונס. כריתת עצים מיערות הגשם גורמת להיכחדותם של מינים רבים ופוגעת אנושות במאזן האקולוגי. בנוסף, היא מעצימה תופעות של  שינויי אקלים.

מוצרי Hi-Wood – ה-WPC (Wood Plastic Composite) מבוססים על בסיס עץ מעובד בתוספת פולימר HDPE ממוחזר יחד עם תוספים נוספים המקנים למוצר מראה עץ טבעי ובעל תכונות מכניות חזקות, ובכך מבטל את מגרעותיו של העץ הטבעי. המוצר מיוצר בתהליך שיחול (אקסטרוזיה), המעניק למוצר עמידות רבת שנים ותכונות מכניות מיוחדות. תוצר התהליך הוא חומר גלם מורכב המשלב את כל התכונות הרצויות בעץ ובפולימר HDPE ומבטל את כל החסרונות של כל אחד מהם בנפרד.

hi-wood 2

המוצר המוגמר הינו בעל מראה עץ טבעי ובעל תכונות מבניות טובות יותר ואורך חיים ארוך יותר ומעניק את היופי של העץ ללא תחזוקה.

הפרופילים במגוון רחב של גוונים, חתכים ומידות למגוון שימושים: דקים, פרגולות, גדרות, מעקות, חיפויים לקירות ובניינים, ספסלים, אדניות, ארונות מטבח (פרימיום), לוחות לבניינים, ועוד…. במפעל מייצרים גם את חומרי הגלם וגם את המוצר הסופי.

ה-WPC כבר מתחיל לכבוש את העולם… בסין לדוגמא- 60%-70% מהדקים עשויים WPC, 50% מדלתות הפנים הן WPC.

בארה"ב- שוק הדקים מגלגל למעלה מ-2 מליארד דולר וכ- 50% מהדקים הם WPC של חברות אמריקאיות מובילות. קיימות בארה"ב חברות דקים WPC שנסחרות בבורסת ניו יורק לפי שווי של למעלה ממליארד וחצי דולר.

שמעון אביטן מציין, שהלקוחות מגיבים נהדר למוצר וההזמנות גדולות יותר מכושר הייצור, הזמינו עוד 6 קווי ייצור והכפילו את גודל המפעל מ-2,500 מ"ר ל-5,500 מ"ר אחרי חודשיים וחצי בלבד של פעילות. המפעל קיים מתחילת השנה ואת הפעילות השיווקית החלו לפני חודשיים וחצי בלבד. המפעל בישראל הוא בלעדי והיחיד בייצור של WPC.

hi-wood 4

יש דרישה מאד גדולה של לקוחות לייצור דלתות – דלתות פנים ודלתות לארונות מטבח ואמבטיה ויתחילו בייצור דלתות בעוד כחודשיים. הקהל הישראלי הבין את היתרונות של ה-WPC שלא נרטב, אין בקטריות, אין תחזוקה.

בין הפרוייקטים המיוחדים שהחברה מבצעת בימים אלו- חיפוים ודקים סביב בריכת שחייה במגדל יוקרה בעיר ימין בנתניה בשטח של 1000 מ"ר, בריכה ומרפסות באגמון החולה החדש, ועוד…ועוד…ועוד…

הצפי של אביטן לשנים הקרובות לתפוס נתח של כ-30%

מוצרי H-Wood מיוצרים בהתאם לתקנים המחמירים בעולם , ביניהם תקן החלקה בדרגה C, עמידות בהולם, עמידות בכפיפה, עמידות בפיתול ועמידות ב-UV.

למוצרים של Hi-Wood יתרונות רבים גם לעומת דק סינטטי:

תהליך ייצור ירוק מחומרים ממוחזרים – בשונה מ-PVC אשר ייצורו גורם לזיהום אויר, תהליך ייצור מוצרי Hi-Wood שומר על הסביבה, התהליך הוא ירוק כאשר משתמשים בעץ ממוחזר ובפולימר אשר תהליך ייצורו אינו פוגע בסביבה.

מראה טבעי ומגוון יותר – היות ולפחות 65% מהמוצר מורכב מעץ ממוחזר המראה הסופי הוא הרבה יותר טבעי, מה שיוצר קושי בלהבדיל בין עץ טבעי של Hi-Wood .

hi-wood 3

עמידות – למרות ש-PVC  עמיד לאורך שנים רבות, מוצרי Hi-Wood עמידים יותר, חיסרון ה-PVC – הוא שחרור אדי כלור במגע ישיר עם קרני השמש והתחממות המוצר.

ידידותיים למשתמש – מוצרי Hi-Wood נבדקו ונתגלו כי אינם מסרטנים, אינם רעילים בסביבת מים, ואינם פולטים חומר רעיל.

בין הגוונים המבוקשים ביותר: "נופר חום", "הלל אפור", "אלה חאקי", "איתמר ונגה", "נויה מולבן", "רומי כרמל" ו"תמר אדום".