כותרות אחרונות
Search

מהשלכות משבר הקורונה על ענף הנדל"ן – בשל ריבוי שטחי משרדים פנויים יש צורך בהסבת משרדים למגורים.

ג'קי מוקמל יושב ראש חברת "CBRE" ישראל – צילום: יח"צ "CBRE"

 

הסבה של משרדים למגורים!

אחת מהשלכות של משבר הקורונה על ענף הנדל"ן המניב הינה עצירת שיווק פרויקטים רבים בתחום המשרדים, לצד פינוי משרדים בשל העברת עובדים לעבודה מהבית.

בשל ריבוי שטחי המשרדים הפנויים, צריך גם בישראל כמו בהרבה מדינות בחו"ל להסב חלק משטחי המשרדים לדירות מגורים.

 

ג'קי מוקמל, יו"ר "CBRE" ישראל: "בשל כמות גדולה של שטחי משרדים פנויים, להערכתי החברות יצטרכו לבצע מהלך של הסבה של כ-30% משטחי המשרדים למגורים"…………….." מבדיקה שנערכה ע"י חב' CBRE" ישראל" בראשה אני עומד, יש כיום באזור המרכז: ראשון לציון, חולון, תל-אביב והרצליה כ- 700 אלף מ"ר של שטחי משרדים פנויים, ובמהלך 2021 יתווספו עוד כ1.5 מיליון מ"ר שטחי משרדים חדשים".

ע"פ הערכה יצטרכו להפנות כ-30% משטח המשרדים הפנויים למגורים, חלקם ליחידות מגורים המשלבות גם תעסוקה, במיוחד במקצועות החופשיים, כגון רופאים, מכוני יופי, גלריות לאומנות, יועצי שיווק ומכירה ועוד…

מבדיקה שערכה חברת CBRE" ישראל" עולה כי באזור ת"א והמרכז(ראשון לציון, חולון, תל-אביב, הרצליה, פתח תקווה) יש כיום 700 אלף מ"ר שטחי משרדים פנויים והצפי שבמהלך 2021 יתווספו עוד כ-1.5 מיליון שטחי משרדים חדשים.

 

ג'קי מוקמל יושב ראש חברת "CBRE" ישראל – צילום: יח"צ "CBRE"

 

ג'קי מוקמל, יו"ר "CBRE" ישראל: " במקביל לתופעה זו גם במקרה של דמי השכירות למשרדים יש ירידה במחירים של דמי השכירות וכבר ברבעון 2 של שנת 2020 לראשונה, אחרי 5 שנים של עליות במחירי דמי השכירות, הייתה ירידה במחירים, בין 3% ל-10%. ע"פ הערכה מקצועית עד סוף 2020 מחירי השכירות למשרדים במיוחד באזור ת"א והמרכז ירדו בעוד 5% עד 10%.במידה ולא יימצא חיסון לנגיף הקורונה מגמה זו תמשך גם בשנת 2021.