כותרות אחרונות
Search

מה ההבדל בין סיוע בדוושה ובקרת מצערת באופניים חשמליים?

צילום:  freepik

 

מה ההבדל בין סיוע בדוושה ובקרת מצערת באופניים חשמליים?

כתבה זו בוחנת את ההבדלים בין סיוע בדוושה ובקרת מצערת באופניים חשמליים, תוך דיון בפונקציונליות, היתרונות והחסרונות שלהם.

 

הקדמה: עליית האופניים החשמליים:

אופניים חשמליים, צברו פופולריות עצומה במהלך השנים האחרונות. השוק העולמי של אופניים חשמליים צפוי להגיע ליותר מ-38 מיליארד דולר עד 2025, על פי דו"ח של Grand View Research. אופניים חשמליים הפכו לבחירה פופולרית עבור נוסעים, רוכבי פנאי ואפילו רוכבי אופניים מקצועיים המחפשים דחיפה נוספת.

 

הם מציעים אלטרנטיבה ידידותית לסביבה וחסכונית לשיטות תחבורה מסורתיות, תוך שהם מספקים דרך מהנה ונוחה לחקור את החוץ. עם התקדמות הטכנולוגיה, אופניים חשמליים עשו דרך ארוכה מבחינת ביצועים, מה שהופך אותם לאפשרות ברת קיימא עבור מגוון רחב של רוכבים.

 

סיוע בפדלים: חווית רכיבה טבעית?

סיוע בדוושה, הידוע גם בשם פדל אסיסט (pedal assist), הוא תכונה פופולרית באופניים חשמליים רבים. בעיקרו של דבר, זה אומר שהמנוע על האופניים יתחיל לפעול רק כשהרוכב מדווש. זה יוצר חווית רכיבה טבעית יותר, שכן הרוכב עדיין צריך להתאמץ כדי להזיז את האופניים.

 

  • איך זה עובד:
    סיוע בדווש פועל באמצעות חיישנים כדי לזהות מתי הרוכב מדווש. לאחר זיהוי תנועה, המנוע יספק דחיפה נוספת למאמצי הדיווש של הרוכב. ניתן להתאים את רמת הסיוע בדרך כלל באמצעות לוח בקרה על האופניים, המאפשר לרוכב לבחור כמה כוח נוסף הוא רוצה מהמנוע.

 

  • יתרונות:
    אחד היתרונות העיקריים של סיוע בדוושה הוא שהוא מאפשר לרוכבים לנסוע רחוק יותר ולטפס על גבעות תלולות יותר בפחות מאמץ. זה הופך את תכונת ה pedal assist לאופציה מצוינת עבור נוסעים שרוצים להגיע ליעדם מבלי להזיע. בנוסף, מכיוון שהמנוע נכנס רק כאשר הרוכב מדווש, הוא יוצר חווית רכיבה טבעית יותר שרוכבים רבים מעדיפים על פני בקרת מצערת.

 

בקרת מצערת: הכוח בקצות האצבעות שלך:

בקרת מצערת היא תכונה פופולרית נוספת באופניים חשמליים, המאפשרת לרוכב לשלוט בעוצמת המנוע באמצעות מצערת ביד. שלא כמו סיוע בדוושה, ניתן להפעיל את המנוע בין אם הרוכב מדווש או לא.

 

  • איך זה עובד:
    בקרת מצערת פועלת בכך שהיא מאפשרת לרוכב לשלוט במהירות המנוע באמצעות מצערת יד בכידון האופניים. ככל שהרוכב מסובב יותר את המצערת, כך נשלח יותר כוח למנוע. זה מאפשר לרוכבים להגיע למהירויות גבוהות יותר ולטפס על גבעות תלולות יותר בפחות מאמץ.

 

  • יתרונות:
    אחד היתרונות העיקריים של בקרת מצערת הוא שהיא מאוד אינטואיטיבית עבור רוכבים חדשים. מכיוון שניתן להפעיל את המנוע מבלי לדווש, קל יותר להתחיל ולהגיע למהירויות גבוהות. בנוסף, מכיוון שלרוכב יש שליטה מלאה על עוצמת המנוע, זה יכול להיות יעיל יותר מסיוע בדוושות במהירויות גבוהות או בשטח שטוח.

 

  • חסרונות:
    חיסרון אחד של בקרת המצערת הוא שהיא יכולה ליצור חווית רכיבה פחות טבעית. מכיוון שהמנוע מספק את כל הכוח, ייתכן שהרוכב לא ירגיש מחובר לאופניים. בנוסף, מכיוון שניתן להפעיל את המנוע מבלי לדווש, הוא עשוי להיות פחות יעיל במהירויות נמוכות יותר או בעת טיפוס על גבעות.

 

צילום:  freepik

אדם המשתמש בבקרת המצערת על כידון האופניים החשמליים שלו:

איזה מהם מתאים לך?

כשמדובר בהשוואה או בבחירה בין סיוע בדוושה לבין בקרת מצערת באופניים חשמליים, יש כמה גורמים שיש לקחת בחשבון. הנה כמה דברים שכדאי לזכור כשמחליטים איזה מהם מתאים לך:

  • סגנון רכיבה:
    סגנון הרכיבה שלכם יכול לשחק תפקיד גדול בקביעה איזה סוג של אופניים חשמליים הוא הטוב ביותר עבורכם. אם אתם מחפשים חווית רכיבה טבעית יותר ונהנים מדיווש, תכונת הפדל אסיסט עשויה להיות הבחירה שלכם. מצד שני, אם אתם רוצים שליטה מלאה על המנוע ולא אכפת לכם מהתחושה הפחות טבעית, בקרת מצערת עשויה להתאים לכם יותר.

 

  • פני השטח:
    השטח שאתם רוכבים עליו יכול גם להשפיע על ההחלטה שלכם. במידה והרכיבה שלכם היא בשטחים משופעים עד הרריים, סיוע בדוושה עשוי להיות יעיל יותר מכיוון שהוא יכול לספק כוח נוסף כשאתם זקוקים לו ביותר. עם זאת, אם אתם רוכבים על שטח שטוח יותר או במהירויות גבוהות, בקרת המצערת עשויה להיות יעילה יותר.

 

  • רמת ניסיון:
    רמת הניסיון שלכם עם רכיבה על אופניים חשמליים יכולה גם להשפיע על סוג האופניים המתאים ביותר עבורכם. אם אתם חדשים ברכיבה על אופניים חשמליים, בקרת מצערת עשויה להיות קלה יותר להתחיל איתה מכיוון שהיא לא דורשת כל כך הרבה מאמץ כדי להגיע למהירות. עם זאת, אם אתם מרגישים בנוח עם רכיבה על אופניים ומחפשים תחושה טבעית יותר, סיוע בפדלים עשוי להיות הבחירה הנכונה.

 

לסיכום, הבחירה בין סיוע בדוושה לבין בקרת מצערת תלויה בהעדפות ובצרכים של הרוכב.

הכתבה נכתבה באדיבות צארומי בע"מ, יבואני אופניים חשמליים Stark