כותרות אחרונות
Search

מה כדאי וצריך לדעת על תיקון 190 לחוק פקודת המס?

צילום: freepik

 

 

מה כדאי וצריך לדעת על תיקון 190 לחוק פקודת המס?

בכל חודש אנו משלמים סכומים גבוהים למס הכנסה, אך האם אתם יודעים שאולי מגיע לכם החזר? לא הרבה אנשים מכירים את תיקון 190 . יכול להיות כי דווקא התיקון הזה הוא הבשורה שאתם כל כך מצפים לה. במאמר הבא אנו נסביר לכם בדיוק את כל מה שאתם צריכים לדעת עליו. כך לא תמצאו את עצמכם במצב שבו אתם תפספסו את הכסף שמגיע לכם מהמדינה.

 

מה אומר תיקון 190 לפקודת המס?

התיקון לחוק הוא יחסית מורכב, כך שקשה מאוד להסביר אותו בצורה ברורה באופן שכזה. אך באופן כללי ניתן להגיד כי החוק נותן הטבות מס משמעותיות במיוחד בעת מיסוי קצבאות והיוונן. מי שעד כה היה רגיל לשלם מיסים על פעולות הקשורות לקצבאות, יכול להיות שכעת לא יצטרך לשלם. אולי זה נשמע לכם מעט מוזר, אך זה מה שיכול לקרות בעתיד הקרוב. סיטואציה שתחסוך ללא מעט אנשים סכומי כסף אדירים שהמדינה הייתה לוקחת אותם בעבר. שינוי מרענן שיכול לאפשר לאנשים מבוגרים לחיות את חייהם בצורה מכובדת ואידיאלית יותר.

 

צילום: freepik

 

למי מיועד התיקון לחוק הספציפי הזה?

מכיוון שאותו תיקון 190 לחוק פקודת המס מדבר על כספי קצבאות, הוא מיועד לבני הגיל השלישי. אותם אנשים יכולים להשקיע את הכסף שאותו הם צברו בקרנות שונות עם תנאים מעולים. בסוף ניתן יהיה למשוך את הכסף מבלי שייקחו ממנו סכומי מס גבוהים. כך שאם אתם קרובים לגיל 60 או שחציתם את גיל 60, שווה לכם לבחון את האפשרות של החוק הזה. אולי הוא יאפשר לכם להחזיר לא מעט כסף לכיס שלכם.

 

האם חובה להכיר את התיקון לחוק?

מוטב כי תכירו את המשמעות הכללית של תיקון 190 לחוק פקודת המס. אך כיום רוב חברות הביטוח כבר מודעות לתיקון, ולכן כל קרן פנסיה שתפתחו תפעל על פיו. אך תמיד מוטב כי תהיו עם האצבע על הדופק, ותוודאו שאתם לא מפסידים כסף. אתם משקיעים ממיטב הכספים שלכם, ובסוף אל תגיעו למצב שבגלל חוסר הבנה – אתם עוד עלולים להפסיד כסף.