כותרות אחרונות
Search

מה מדליק אותנו בבני זוג? – מאמר מדליק במיוחד באדיבות לילך שוורץ-פלג מטפלת רגשית…..

מאת לילך שוורץ-פלג- מטפלת רגשית, זוגית ומשפחתי – צילום: אביב משיח

 

 מה מדליק אותנו בבני זוג?

איך אנחנו בוחרים את בני הזוג שלנו? מה מושך וממגנט אותנו לצד השני? מאמר מדליק במיוחד.

מאת: לילך שוורץ-פלג, מטפלת רגשית, זוגית ומשפחתית.

מכירים את זה שאתם נכנסים למסיבה או מפגש חברתי ופתאום אתם מרגישים משהו למישהו?

 

ובכן בוא ננסה לבדוק מהם הסיבות שמישהו אחד ימשוך אותנו יותר מהשני:

1. מראה על אף שאנו מבינים שהאופי חשוב לא- מהיופי בפועל אנשים מעדיפים שבני זוגם ייראו טוב מחקרים רבים מראים שכאשר היה מראה אטרקטיבי לאישה היא הייתה פופולרית יותר וגברים העידו שני נמשכים אליה יותר יכול להיות שהסיבה לכך אם משום שאנשים מקשרים יופי לה תכונות חיוביות נוספות כמו בסיפורי אגדות שגדלנו עליהם הנסיכה תמיד יפה וטובה והמכשפה תמיד מכוערת ורעה.

 

2. נקודות השקה – לרוב נוטים לחשוב שהפכים נמשכים אך מחקרים מראים שאנו נוטים להימשך לאנשים אשר דומים לנו בגורמים שונים כגון גזע מין השכלה דת אינטליגנציה ועוד. כמטפלת זוגית בקליניקה ניתן לפגוש זוגות שכביכול על פניו נראים שונים והפכים אך ככל שמעמיקים את החקירה מוציאים המון דמיון ברבדים העמוקים ביניהם. כמובן שאין זאת אקסיומה ועדיין יש זוגות שבהחלט שונים אחד מהשני ומנהלים זוגיות בריאה ומאושרת.

 

מאת לילך שוורץ-פלג- מטפלת רגשית, זוגית ומשפחתי – צילום: אביב משיח

 

3. הדדיות – אנשים נוטים להימשך לאלו שנמשך עם אליהם במילים אחרות אנחנו אוהבים את חברנו בסונים את האויבים שלנו זאת אומרת שאם אנחנו נרגיש ונדע פידבק משוב מהצד השני שייתן לנו להרגיש רצויים ומושכים זה יפעיל אצלנו ,לרוב, כמעט באוטומט רגש דומה.

 

4. קשה להשגה – טבע האדם ידוע ככזה שמחפש אתגר ונהנה לכבוש יעדים ועל כן כשמשהו אינו מושג אז הוא מושך יותר בנוסף אנשים שלא התמסרו בקלות ויהיו בלתי מושגים יתפסו כן בעלי ערך יותר.

 

5. מבחינה אבולוציונית – מחקרים רבים מעידים על כך שאלה בחירת בן הזוג או בת הזוג שלנו יש משמעות אבולוציונית התפתחותית כזו שתאפשר לידת צאצאים בריאים. אחד הפרמטרים הבולטים שאדם מצליח לבצע את ההתאמה הינו -הריח. מחקרים מצאו שריח גוף שאינו דוחה אותנו לרוב ינבא  התאמה גנטית בתהליך ההתרבות.

 

עכשיו כשהסיבות לבחירה ראשונית של בן או בת הזוג ברורות יותר, חשוב לזכור שהדברים אינם מקריים ובהחלט אנחנו היוצרים של החיים שלנו אנחנו אלה שקובעים ומחליטים מי ייכנס לחיים שלנו ואיך.

 

כמו כן, להתעמת עם הפחדים שנולדו מפגיעות בעברנו בקשרי אהבה והפחדים עולים וצפים בכל קשר חדש ולכן חשוב להיות מודעים לכך שהפחד הזה לא שייך לקשר הנוכחי אלא לעבר.

 

והכי חשוב לא לוותר להמשיך לנסות גם בבחירת גם אם מדובר בבחירת בן הזוג לחפש ליפול ולחפש שוב עד שמוצאים.

 

לחיי אש האהבה!

 

מאת לילך שוורץ-פלג- מטפלת רגשית, זוגית ומשפחתית

https://instagram.com/lilach.shwartz.therapy