כותרות אחרונות
Search

מוזיאון העיר המחודש ממוקם במבנה בית העיר ההיסטורי בכיכר ביאליק ברחוב ביאליק 27 יפתח להרצה לקהל הרחב ב-15 בינואר.

מוזיאון העיר תל אביב-יפו – צילום: אילן ספירא

 

מוזיאון העיר המחודש ממוקם במבנה בית העיר ההיסטורי בכיכר ביאליק ברחוב ביאליק 27 יפתח להרצה לקהל הרחב ב-15 בינואר.

המוזיאון מספר את סיפורה של העיר דרך סיפורי תושביה והערכים שהעיר מייצגת ומהווה המוזיאון השתתפותי ראשון בארץ.

 

* הרצה לקהל: 15.1.24

* פתיחה רשמית: 1.4.24

* סופשבוע אירועי פתיחה של מוזיאון העיר תל אביב יפו – 30.3-28.3.23

* מידע מלא ולינק לרכישת כרטיסים יש להיכנס לאתר העירוני: https://bit.ly/44FA7tx.

 

מוזיאון העיר תל אביב-יפו – צילום – בן מזרחי

 

מוזיאון העיר תל אביב -יפו שהיה אמור להיפתח להרצה בנובמבר האחרון פועל מאז שבעה באוקטובר בשביל ולמען תושבי העיר, ילדי הרופאות והרופאים באיכילוב, המפונות והמפונים המתגוררים בה עם סדנאות, אירועים ומפגשים פיזית ואונליין. עם פרוץ המלחמה פתח המוזיאון את שעריו לתלמידי מערכת החינוך בתכניות הדרכה מיוחדות וללא עלות כתמיכה במורים ובתי הספר בתקופה זו. במקביל, יזם המוזיאון איסוף ותיעוד של סיפורי העיר בשיתוף אמניות ואמנים לתיעוד הרגע הייחודי בהיסטוריה העירונית באוסף המוזיאון.

 

במסגרת פעילות זו הושקו שני פרויקטים מיוחדים לתיעוד העיר בתקופת מלחמה בשיתוף בתי התרבות השכנים: מרכז פליציה בלומנטל למוסיקה ובית ליבלינג.

 

המוזיאון יפתח להרצה ב 15 בינואר בתשלום סמלי דרך האתר, בתאריכים 30-28 במרץ יתקיימו אירועי פתיחה במוזיאון בניהולה האמנותי של דפנה קרון שפירוט עליהם יתפרסם בהמשך. ב-1 באפריל המוזיאון יפתח רשמית במחיר מלא.

 

המוזיאון הינו חלק מכיכר ביאליק – בתי התרבות של העיר שהינה מרחב תרבות חדש הנבנה סביב כיכר ביאליק הוותיקה שבתל אביב-יפו. המרחב מהווה מארג של חמשת מרכזי התרבות הפועלים בכיכר, ומייצרים פעילות אמנותית וארכיונית ברמה מוזיאלית.

 

חידוש מוזיאון העיר תל אביב-יפו ע"ש שושנה וזבולון תומר, הוא פרויקט שנעשה בהובלתו ובתמיכתו של ראש העירייה ויו"ר קרן תל אביב, רון חולדאי וביוזמת קרן תל אביב ומנכ"לית הקרן ד״ר הלה אורן, הפועלת כל העת ליצירת שותפויות בין העיר תל אביב-יפו לבין פילנתרופיה ישראלית ובינלאומית.

 

מוזיאון העיר תל אביב-יפו – צילום: אילן ספירא

 

המוזיאון הוקם בשילוב ועדת היגוי ומועצה ציבורית הכוללת אנשי רוח ותרבות, היסטוריונים, אנשי אקדמיה ומנהיגים בעיר שליוו את התהליך, ויוצגו בו תערוכות קבועות, מתחלפות ואוספים שונים, שיאפשרו את החיבור בין תושבי העיר ליוצרים, לחוקרים ולאומנים מקומיים ובכך לקיים את השותפות.

 

מוזיאון העיר תוכנן ועוצב על ידי חברת בריז קריאייטיב, 3 האוצרות: גלית גאון, קרן עוז, תום כהן ואדריכל השימור אורי פדן ומנוהל על ידי מנהלת המוזיאון והאוצרת הראשית מיכל בהרב עוזרד.

 

במוזיאון 3 תערוכות עיקריות; אוסף סיפורי העיר – אוצרת: תום כהן, "מלאכה ובטלה" – אוצרת: גלית גאון ותערוכת הקבע: אוצרת: קרן עוז.

 

מיכל בהרב עוזרד, מנהלת ואוצרת ראשית של מוזיאון העיר: " מוזיאון העיר תל אביב יפו פונה בראש ובראשונה לתושבות ולתושבים של העיר ויפעל ביחד איתם ועם קהילת היוצרות והיוצרים בעיר על מנת לשמור ולאצור את המורשת הבלתי מוחשית של העיר. המוזיאון מבקש לאחוז בדבר החמקמק שהוא רוח העיר, לשאול שאלות אודות תל אביב-יפו ועברה, לעודד שיח ערכי ער, רענן ורלוונטי לימים אלה ולטפח חשיבה ביקורתית ומעורבות אזרחית לעתיד לבוא. המוזיאון יפעל באופן קשוב לסיפורי העיר ולנרטיבים הלא מתועדים ויעודד יצירה חדשה ומקורית בקרב קהילת היוצרים והיוצרות בעיר.  המוזיאון יפעל מעבר לגבולות המבנה הפיסי, בשיתופי פעולה עם גורמים רבים במרחב הציבורי והדיגיטלי כאחד".

 

ב- 17 בינואר ייפתח במוזיאון העיר בית המאפה "עמיתה" לרווחת מבקרי המוזיאון.

 

מוזיאון העיר תל אביב-יפו – צילום: אילן ספירא

 

"עמיתה" היא בית מאפה שנפתח לפני שלוש שנים על ידי השף קונדיטוריות המוערכות, אנה שפירו ומיכל בוטון. לאחר שנים ארוכות של עבודה במסעדות הנחשבות ביותר בארץ, פתחו השתיים מאפייה ששואפת ליישם את עקרונות המטבח הקפדני- גבוה על פיו חונכו והתמקצעו.

 

"עמיתה בביאליק" היא התוספת החדשה של המאפייה. המיקום המופלא במוזיאון לב העיר, מאפשר חלל אירוח נעים ופסטורלי בו ניתן יהיה לספק את המובחרים שבמאפים, שנבחרו בתשומת לב רבה עם רצון להתאים לאוכלוסייה הצעירה שתפקוד את המקום- בוקר, צהריים וערב.

 

תאריך הפתיחה של החנות בביאליק, 17/1/24, נבחר באופן סמלי 3 שנים בדיוק לאחר הפתיחה של עמיתה בדרך סלמה – 17/1/21.

 

מוזיאון העיר תל אביב- יפו ע"ש שושנה וזבולון תומר, הוא פרי תרומתם של משפחת תומר שהשקעתם נובעת מסיפורם המשפחתי.