כותרות אחרונות
Search

מופע "מקול הנשמה" – בכיכר העיר כפר סבא ב-11 לאוגוסט בשעה 20:00 מחווה לג'ו קוקר וארתה פרנקלין

מופע "מקול הנשמה"  – בכיכר העיר

כפר סבא ב-11 לאוגוסט בשעה 20:00

מחווה לג'ו קוקר וארתה פרנקלין

עם עוזי פוקס, כרמי שימרון, ענביה ולהקת "העבריים מדימונה"

foox uzi 1

כרמי שימרון עוזי פוקס   –   צילום גליה חרמון

 

עיריית כפר סבא תקיים מופע קיץ מרכזי "מקול הנשמה" –  מופע מחווה לג'ו קוקר וארתה פרנקלין עם כל להיטיהם הגדולים בביצוע: עוזי פוקס, כרמי שימרון (הזמרת של "רוקדים עם כוכבים"), ענביה ולהקת "העבריים מדימונה" – ב-11 לאוגוסט בשעה 20:00 בכיכר העיר כפר סבא.

במופע הקיץ הגדול "מקול הנשמה" שיזמה מחלקת התרבות והנוער בעירייה, ישתתפו האמנים עוזי פוקס וכרמי שימרון (הזמרת המפורסמת מתכנית הטלוויזיה "רוקדים עם כוכבים") – במופע מחווה לזמרי הנשמה הגדולים: ג'ו קוקר וארתה פרנקלין. המופע יכלול את כל הלהיטים הגדולים של השניים, בליווי נגנים, זמרי ליווי ענביה ולהקתו "העבריים מדימונה".

הזמר ג'ן קוקר, שנפטר השנה, התפרסם בעשרות להיטי רוק ובלוז, שאותם ביצע בקולו הצרוד והמחוספס. ארתה פרנקלין, "מלכת שירי הנשמה", עדיין שרה ומקליטה שירי גוספל ורית'ם אנד בלוז, בקולה עוצמתי ורב ההבעה.

עוזי פוקס הזמר המפורסם מלהקת "הסגנונות" ו"השמנים והרזים" נכנס לתודעה הישראלית סביב הלהיט "אין לך מה לדאוג" ("שלחי לי תחתונים וגופיות"), שהקליט לאחר מלחמת יום הכיפורים ומתאר את הווי החיילים בחזית. עוזי פוקס מחובר בקשר עמוק למוזיקת הנשמה, אותה הוא שומע עוד מילדותו ובקולו העמוק נותן כבוד רב למוזיקת זו..

כרמי שימרון – זמרת יוצרת צעירה המביאה שילוב של עולמות מוזיקאליים בסגנון ייחודי. כרמי נבחרה להוות צלע בלהקת הבנות "חמסה" עם הלהיט "חייב למות עליי". כרמי הייתה הזמרת המובילה בתכנית הטלוויזיה המצליחה, "רוקדים עם כוכבים". מאז, ולמשך שבע עונות רצופות, הוכיחה כרמי את יכולותיה הווקאליות המרשימות והמגוונות, וזכתה להכרה נוספת כזמרת מבצעת. בשנת 2008, הקימה את פרויקט המחווה לזמרת הנשמה הענקית, ארתה פרנקלין "RESPECT " שהופיע במיטב מועדוני המופעים ופסטיבלי המוסיקה בארץ.

ראש העיר יהודה בן חמו: "עיריית  כפר סבא ממשיכה במסורת של הנגשת מופעי תרבות, פסטיבלי מוזיקה ומופעים איכותיים לתושביה ולקהל הרחב. כעיר מובילה המטפחת את תחום המוזיקה בחרנו השנה במופע המרגש  "מקול הנשמה" מופע שמשלב מוזיקת רוק קלאסית עם להיטים של גדולי האמנים במוזיקת נשמה"

ארטה פרנקלין – מלכת הסול ארטה פרנקלין וחברים. ארטה נודעה במחצית השנייה של שנות ה-60 כזמרת הסול החשובה והמשמעותית ביותר.  בסדרה של סינגלים, רבי מכר, היא עיצבה את המוזיקה הנשית השחורה בדמותה. המוזיקה של ארטה הייתה מזוהה עם רוח המאבק למען צדק חברתי ושחרור נשי וגזעי. כיום היא "מוזיאון" של להיטי ענק ומסורת. מופע המחווה יחייה את המורשת האדירה של מלכת הסול שהשפיעה רבות על עולם המוזיקה של השחורה.

ג'ו קוקר: ג'ו קוקר, שנפטר בדצמבר האחרון לאחר מאבק ממושך בסרטן הריאות, היה זמר רוק ובלוז בעל קול עוצמתי, צרוד ומחוספס.

הוא נולד בעיר שפילד שבאנגליה, שם החל את הקריירה המוזיקלית שלו בגיל 15 ומשם עבר לארה"ב, שם השתתף בפסטיבל "וודסטוק" המיתולוגי ב-1969. קוקר ביצע בפסטיבל בין היתר גרסת כיסוי לשיר של הביטלס "With A Little Help From My Friends"("("עם מעט עזרה מידידיי") ולאורך כל דרכו התפרסם בגרסאות כיסוי נוספות שלו לשירים של הביטלס ושל אומנים אחרים, שאותם הוא ביצע באופן ייחודי שעלה לא פעם על גרסאות המקור, וביניהם: "היא באה דרך חלון האמבטיה" (She Came in Through the Bathroom Window). "המכתב" (The Letter)  של ה"בוקס טופס", "Unchain my heart" של ריי צ'ארלס, "Many rivers to cross" של ג'ימי קליף, "Cry me a river", "Summer in the city" ורבים אחרים.

התמכרותו של קוקר לסמים ואלכוהול בתחילת שנות ה-70 השפיעה לרעה על הקריירה המוזיקלית שלו. הוא חזר לבמה בשנות ה-80 והמשיך להפיק מספר להיטים ביניהם הלהיט "מעלה היכן שאנו שייכי ("Up Where We Belong") " שבוצע יחד עם הזמרת האמריקאית ג'ניפר וורנס בפס-קול הסרט "קצין וג'נטלמן", והשיר זכה בפרס האוסקר כשיר הנושא הטוב ביותר.  להיט גדול נוסף שלו שבוצע בסרט הוא "You can leave your hat on", שבוצע בסרט "תשעה וחצי שבועות של שיכרון חושים".

להיטים אלה ואחרים יבוצעו ע"י עוזי פוקס וכרמי שימרון במופע "מקול הנשמה".

ענביה ולהקת "העבריים מדימונה", מצטיינים בביצוע שירי נשמה, בלוז, רוק וגוספל, והם מבצעים אותם באותנטיות מדהימה, עם הרבה רגש והזדהות עם תכני השירים והמוזיקה המשובחת והמגוונת שלהם.

במופע יבוצעו בין היתר הלהיטים:

With a Little Help From My Friends

  You Can Leave Your Hat On,

 Unchain My Heart

You Are So Beautiful

Up Where We Belong

Summer in the city

Many rivers to cross

You make me feel like a) natural woman)

Think

I say a little prayer

Chain of fools

Respect

Sisters are doing it for themselfs

מפיק ויוצר המופע: שוקי שצוב 

מנהל מוזיקלי: גבי פולק

מפיק בפועל: ניר ברונשטין