כותרות אחרונות
Search

מחקר חדש – צרכנים כבר פחות מתעניינים בביצועים ובעיצוב החיצוני של מכוניתם ומתמקדים בחוויות שהמכונית תספק להם.

 

 

מחקר חדש – צרכנים  כבר פחות מתעניינים בביצועים ובעיצוב החיצוני של מכוניתם הבאה ומתמקדים בחוויות שהמכוניות יספקו במהלך השימוש היומיומי.   

מיכל גבע מנכ״לית "HARMAN" ישראל: "היצרנים אימצו בחום את המעבר למכוניות מבוססות התוכנה, המקושרות כל הזמן הקישוריות הקבועה  מאפשרת לפתח מודלים עסקיים שיאפשרו לצרכנים, לראשונה, לרכוש שירותים אחרי שהמכונית נמכרת".

 

מיכל גבע, מנכ"לית "HARMAN" ישראל – צילום: סמדר כפרי.

 

מחקר חדש שערכה חברת המחקר "IPSOS" בשיתוף עם חברת האוטומוטיב "HARMAN", מגלה כי חל שינוי משמעותי בשנים האחרונות אצל הצרכנים בדרך בה הם בוחנים את הערך של המכונית שהם מתעתדים לקנות, . השינוי המשמעותי, אומרים החוקרים, הוא בכך שרוכשי מכוניות כבר לא בוחנים את המכוניות החדשות רק על פי הביצועים המכניים, העיצוב החיצוני או הדינמיקה של הנהיגה, אלא גם על פי החוויות שהמכונית תספק להם. ״פחות מעניין אותם צבע המכונית, המהירות, או תכונות המנוע ויותר מעניינת חוויית הנהיגה או הנסיעה״.

 

 

מוסיפה מיכל גבע, מנכ"לית "HARMAN" ישראל: "מטרת המחקר הייתה די מהפכנית בכך שהוא נועד למעשה ליצור מדד חדש ואלטרנטיבי למדידה של אטרקטיביות של מכוניות, המבוסס על היכולת של המכונית לספק לנהגים את החוויות להן הם שואפים לחוות במהלך שהייתם במכונית, וזאת באמצעות הטכנולוגיה שהמכונית מציעה להם״, . ״יצרני מכוניות שלא יבינו את המגמה הזו יישארו הרחק מאחור".

 

צילום: יח"צ "HARMAN "

 

אחד הנתונים הבולטים בסקר היה העובדה שדרישות הנהגים מהמכונית שלהם יכולה להשתנות בהתאם לסוגי הנסיעות שהם מתכוונים לבצע בה וכיצד המכונית יכולה ל׳התגמש׳ כך שתתאים לכמה ״סוגי״ שימוש. המחקר בחן אפשרות לבניית מדד חדש – מדד EPM – "חווייה פר מייל" – המאפשר להשוות דגמי מכוניות על בסיס הדרך שבה הן יתאימו לצרכי הצרכנים ושימושיהם. "המשמעות היא שלא רחוק היום וצרכן ייכנס לאתר יצרנית הרכב ויבחר מכונית עם מדד EPM גבוה בסעיף של ׳טיולי שטח׳ – בהתאמה להנאה שהם מפיקים מטיולי טבע עם המשפחה", אומרת גבע.

 

צילום: יח"צ "HARMAN "

 

ממצא נוסף קשור בדרך בה הטכנולוגיה שמצוייה בתוך המכונית מסייעת לנהגים לענות על צרכיהם ומטרות הדרך והשימוש – וכך היא גם מעלה את דירוג ההתאמה בין הנהג למכונית. המחקר גילה כי ככל שהנהג משתמש ביותר טכנולוגיה ברכב כך הוא יגלה שביעות רצון גבוהה יותר. "די ברור שהשימוש בטכנולוגיה ברכב מסייע לנהגים להשיג את מטרות הנסיעה. יצרנים שישקיעו זמן בהדרכות ועידוד הנהגים להשתמש בטכנולוגיות שבמכוניות שלהם ישפיעו על שביעות הרצון של הצרכנים", אומרים החוקרים.

 

צילום: יח"צ "HARMAN "

 

מסבירה ומסכמת מיכל גבע, מנכ"לית "HARMAN" ישראל: "אחד התחומים הבולטים שנבדקו בסקר המתחבר ישירות לפעילות של "HARMAN" ישראל, הוא תחום עדכוני "OTA" (טכנולוגיה שמפותחת בישראל). "היצרנים אימצו בחום את המכוניות מבוססות התוכנה, המקושרות כל הזמן והמצוידות ביכולות להתעדכן כל זמן בקישוריות Over The Air. זו טכנולוגיה שגם מאפשרת לפתח מודלים עסקיים שיאפשרו לצרכנים, לראשונה, לרכוש יכולות, תכונות ושירותים אחרי שהמכונית נמכרת.  כיום 9 יצרנים כבר מציעים אפשרויות כאלה של ׳תכונות כשירות׳ וכל האחרים בדרך להשיק שירותים דומים בשנים הקרובות. מנקודת ראותו של הצרכן, המכונית שלו רק תלך ותשתפר עם הזמן – גם אחרי רכישתה באמצעות ׳פתיחת׳ ורכישת יכולות חדשות".