כותרות אחרונות
Search

מינוי בכיר במשק – שי באב"ד מונה למנכ"ל קבוצת שטראוס.

צילום: יח"צ שטראוס

 

דירקטוריון שטראוס הודיע על מינוי של שי באב"ד למנכ"ל הקבוצה.

דירקטוריון קבוצת שטראוס אישר היום את המלצת ועדת האיתור והודיע על מינויו של שי באב"ד למנכ"ל קבוצת שטראוס. שי באב"ד שכיהן בשנים האחרונות במגוון תפקידים בכירים במגזר הציבורי והפרטי, מביא עמו לתפקיד ניסיון רב המשלב ראייה עסקית מקומית ובינלאומית, עם הבנה עמוקה וניסיון רב בגיבוש תהליכי רגולציה ויישום רפורמות בתחומים רבים. הוא ייכנס לתפקיד ב-1 בדצמבר ויחליף את גיורא בר-דעה שילווה אותו בחודשים הקרובים.

 

עופרה שטראוס יו"ר דירקטוריון קבוצת שטראוס "אני שמחה לבשר על מינויו של  – מינוי מנכ"ל הוא רגע מרגש לכולנו. קבוצת שטראוס שחוגגת כ-90 שנה מיום היוסדה מייצגת בעיניי ובעייני דירקטוריון החברה ציונות ותרבות ארגונית של איכות ומצוינות. בהנהגתו של שי וההנהלה אנחנו מתרגשים לקראת 90 השנים הבאות".

 

 

עופרה שטראוס יו"ר דירקטוריון קבוצת שטראוס מוסיפה: "שי יחליף את גיורא בר דעה שיחד עם ההנהלה הוביל בשנה האחרונה את בניית החזון והאסטרטגיה של הקבוצה לשנים הקרובות. שי יצטרף לקבוצה המדהימה של המנהלים ואנשי החברה במסע להמשך צמיחה ומצוינות. שי מביא עמו ניסיון בניהול מערכות מורכבות, הכרות עם הכלכלה והמשק בישראל ובעולם אשר בשילוב הידע והניסיון של עשרות המנהלים בשטראוס, יאפשרו לנו לקחת את הקבוצה קדימה בשנים הבאות."

 

עופרה שטראוס יו"ר דירקטוריון קבוצת שטראוס מסכמת את כהונתו של המנכ"ל היוצא: "גיורא בר דעה שביצע במהלך 26 השנים האחרונות מגוון תפקידי ניהול בקבוצה ומשלים כהונה של כ- 5 שנים בתפקיד המנכ"ל, הפגין לאורך כל הדרך מנהיגות יוצאת דופן, יכולת לנהל את ההווה מתוך הסתכלות לעתיד וכן אחריות וחוסן, שתמכו בהובלת הקבוצה בתקופה מלאה באתגרים מבית ומחוץ. גיורא דאג, לאורך כל הדרך, לשים את האנשים במרכז וליצור תשתיות אשר יבטיחו את המשך המובילות של שטראוס גם בעתיד. לגיורא חלק ענק במורשת של שטראוס ותמיד יהיה לו חלק במה ששטראוס תהיה. כולנו בחברה אסירי תודה על תרומתו הרבה לאורך השנים לקבוצה, לעובדיה ולמנהליה."

 

עופרה שטראוס יו"ר דירקטוריון קבוצת שטראוס: "שי באב"ד יכנס לתפקידו ב-1 בדצמבר כאשר גיורא בר דעה ילווה אותו במהלך התקופה הקרובה על מנת לאפשר העברת מקל בצורה מסודרת ומעמיקה. אני מאחלת לשי הצלחה במילוי תפקידו."

 

צילום: יח"צ שטראוס

 

שי באב"ד: "אני מודה לדירקטוריון שטראוס ולעומדת בראשו, עופרה שטראוס על הבעת האמון. שטראוס הינה אחת החברות המובילות והחשובות במשק הישראלי, אשר מהווה אבן דרך בתעשייה הישראלית ובהיסטוריה של מדינת ישראל – חברה המשלבת בתוכה ערכים, ציונות ועשייה יוצאי דופן. אני נרגש מההזדמנות לקבל עלי את תפקיד מנכ"ל הקבוצה ולהוביל אותה יחד עם אנשיה לצמיחה ולמצוינות בשנים הבאות."

 

על שי באב"ד

שי באב"ד הוא בוגר תואר ראשון בכלכלה ומשפטים מהאונ' העברית בירושלים, תואר שני בכלכלה ומימון (MSc.) באוניברסיטת – LSE (London School of Economics) וכן בוגר קורס מנהלים בכירים מאונ' הרווארד.

 

בתפקידו האחרון שימש באב"ד כמנכ"ל חברת האחזקות אלון רבוע כחול – מחברות האחזקה הגדולות בישראל. לפני כן כיהן במשך 5 שנים כמנכ"ל משרד האוצר. בתפקידו זה הוביל מספר רב של רפורמות מבניות במשק הישראלי בהן במשק החשמל, בחיסכון הפנסיוני, בחיזוק התעשייה הישראלית וכן בדיאלוג כלכלי מול הרשות הפלשתינאית וניהול והובלת הקשרים הכלכליים של ישראל מול האיחוד האירופאי, ארה"ב וגופים בינלאומיים.

 

בין השנים 2013-2014 כיהן באב"ד כמנכ"ל הרשות השנייה לרדיו וטלוויזיה. ובשנים 2005-2012 ביצע מגוון רחב של תפקידי ניהול בכירים – מקומיים ובינלאומיים – בחברת צים. בין היתר שימש כמנכ"ל צים ישראל והמזרח הקרוב וכן כראש אגף התקציבים והכלכלה של חברת צים.

 

שי מתגורר בהוד השרון נשוי לשני ואב ל-3 בנות וממשיך לשרת כמג"ד (סא"ל) בגדוד גולני במילואים של חטיבת רמת הגולן.