כותרות אחרונות
Search

"מיקרוסופט ישראל" מחקר ופיתוח תרמה לביה"ח השיקומי "אלי"ן" לילדים ונוער בעלי מוגבלות קשה, חבילות "Xbox" מונגשות.

 

 

"מיקרוסופט ישראל" מחקר ופיתוח תרמה לביה"ח השיקומי "אלי"ן" לילדים ונוער בעלי מוגבלות קשה, חבילות "Xbox" מונגשות.

חבילות ה-"Xbox" והמחשבים הניידים שנתרמו יאפשרו לילדי בית החולים, לשחק ולהמשיך בשיקום על-אף מוגבלותם הקשה, ולתקשר עם המורים והמטפלים מרחוק.

 

כחלק מהצעדים שעושה בית חולים השיקומי "אלי"ן" לילדים ונוער לקידום טכנולוגיה מסייעת, חדשנות והנגשת שירותים לילדים עם מוגבלויות במגוון תחומי החיים, נולד שיתוף פעולה שהגיע לשיאו בימים אלו. בית החולים, שמתגאה בשיתופי פעולה מגוונים עם סטארט-אפים וחברות הייטק, ומעניק זווית מקצועית לפיתוחים טכנולוגיים שונים בארץ, פנה לחברת "מיקרוסופט" שאחראית לפיתוח בקר השליטה האדפטיבי, בבקשה לסיוע לילדים המקבלים טיפולים בבית החולים או שמתקשים להגיע בתקופת הקורונה.

 

חברת "מיקרוסופט" ישראל מחקר ופיתוח הרימה את הכפפה, והשבוע הגיע לבית החולים "אלי"ן" ירון גליצקי, אחראי לפיתוח בקר ה-"Xbox"  לאנשים עם מוגבלויות, כשבידיו 6 חבילות שנתרמו לילדי "אלי"ן". כל חבילה מכילה  "Xbox", בקר שליטה מותאם, מחשב נייד, מנוי לחבילת משחקי "Xbox", חבילת "אופיס" ומגוון צעצועים, משחקי יצירה והפתעות נוספות.

 

מימין לשמאל: ירון גליצקי אריה מלמד יקל ודר מורית בארי באמצע הילדה לינה שוויקי – צילום: דוברות ביה"ח "אלי"ן"

 

גליצקי, השוהה בישראל כעת, נפגש עם ד"ר מורית בארי, מנכ"ל "אלי"ן", ואריה מלמד-יקל, מנהל החדשנות של "אלי"ן" וביחד הם עברו ממיטת אשפוז אחת לאחרת ומבית לבית במשך יום שלם כדי להתקין את המערכות לילדים, תוך שהם מתאימים את השלט ואת האחיזה האידיאלית לכל ילד, בעזרת מרפאה בעיסוק מקצועית מ"אלי"ן".

 

בין הילדים שזכו להנות מהתרומה נמצאות גם לינה בת ה–12 ויעל בת ה-10, שתיהן מרותקות לכיסא גלגלים וסובלות ממחלת שריר חמורה שבגינה אינן יכולות להפעיל את השרירים, אך לצד זאת – יכולות קוגניטיביות גבוהות.

 

ירון גליצקי משמש כיום כמנכ"ל קבוצת הציוד ההיקפי (PC Accessories)  של מיקרוסופט, וכמו כן כמנהל פרויקטי פיתוח של מחשבי Surface ניידים. ירון אחראי על פיתוח בקר השליטה האדפטיבי שמנגיש את קונסולת המשחקים של "מיקרוסופט". הבקר נמצא  כיום בשימוש בבית החולים "אלי"ן" כחלק ממערך מציאות מדומה וגיימינג, המסייעים ומקדמים תהליכי שיקום.

 

אריה מלמד-יקל, מנהל החדשנות של "אלי"ן", הסביר על חשיבות הדבר: "בית החולים "אלי"ן", ביחד עם גופים טכנולוגיים, מוביל פיתוח מוצרים רבים המשפרים את תהליכי השיקום, איכות החיים וההשתתפות בחיי היום-יום של ילדים עם מוגבלויות. אנו מודים ל"מיקרוסופט" ישראל מחקר ופיתוח, הן על התרומה החשובה לילדי "אלי"ן" והן על היותה מודל לסטארטאפים, בהטמעת 'עיצוב מכליל' שמאפשר שימוש במוצריה על ידי אנשים עם מוגבלויות".

 

מימין לשמאל ירון גליצקי, אריה מלמד יקל, ניסים אלפנדרי, מורית בארי הילדה לינה שוויקי. צילום: דוברות ביה"ח "אלי"ן"

 

ירון גליצקי מסביר כי: "שימוש בגיימינג לשיקום הופך להיות יותר ויותר שכיח, וכולל את ההיבט הפיזי של קואורדינציה ושימוש בידיים, ואת ההיבט המנטאלי והחברתי – ברגע שהילד משחק הוא כבר לא שונה מאחרים. כשהוא מצליח לשחק וליהנות נוצר אצלו ביטחון שהוא יכול גם להצליח בדברים אחרים"……….."בתחום המוצרים "מיקרוסופט" משקיעה בשתי מגמות: הראשונה היא המשך הטמעת בקר השליטה האדפטיבי – והעבודה עם בית החולים "אלי"ן" במהלך 3 השנים האחרונות היא דוגמא מדהימה לאילו הישגים ניתן להגיע. המגמה השנייה היא הטמעת נגישות בכל מוצר אותו אנחנו מפתחים בחומרה ותוכנה, הן במחשבי ה-"Surface" והן במוצרי הציוד ההיקפי, בעזרת 'עיצוב מכליל'. החיבור עם "אלי"ן" מאפשר לנו להביא שמחה ואיכות חיים לכולם".