כותרות אחרונות
Search

מכונית הספורט המיתולוגית לוטוס Type 62-2 צויידה ב- 500 חלקים שהותאמו אישית והודפסו במדפסות התלת מימד של "סטרטסיס"/

צילום: Izzy Roa

 

עיצוב שנות ה-60 פוגש את הטכנולוגיה של המאה ה-21.

מכונית הספורט המיתולוגית לוטוס Type 62-2 צויידה ב- 500 חלקים שהותאמו אישית והודפסו במדפסות התלת מימד של "סטרטסיס".

 

"סטרטסיס" (NASDAQ: SSYS), המובילה בפתרונות הדפסה תלת-ממדית פולימריים, משתפת פעולה עם מותג הרכב היוקרתי העולמי רדפורד ותייצר למעלה מ-500 חלקים המודפסים בתלת-מימד המיועדים לאחד מהאייקונים הגדולים של עולם הרכב: ה-  ה-Lotus Type 62-2 coachbuilt. הפרוייקט כולו מככב בימים אלה בתוכנית טלוויזיה תיעודית של Discovery+.

 

הסדרה החדשה עוקבת מקרוב אחר אמנות בניית מכוניות עבר מיתולוגיות תוך שימוש בטכנולוגיה של המאה ה-21. שני הכוכבים (חוץ מהמכונית) הם בונה המכוניות אנט אנסטד ונהג המירוץ לשעבר בפורמולה 1 ג'נסון באטון, והיא מתעדת את בניית מכונית העל הרטרו-מודרנית לוטוס מסוג 62-2.

 

צילום: Izzy Roa

 

בונה המכוניות אנט אנסטד: ״זוהי דוגמה מושלמת לשימושים מתקדמים בהדפסת תלת מימד והצופים מקבלים מבט מבפנים על התהליך מהתכנון ועד ליצירת אב טיפוס, כלי העבודה ולבסוף ייצור חלקים תוך שימוש בטכנולוגיות של סטרטסיס, דוגמת FDM, PolyJet וסטריאוליטוגרפיה 3D. טכנולוגיית ההדפסה התלת מימדית של סטרטסיס נתנה לנו את החופש העיצובי והיכולת ליצור בקלות חלקים מותאמים אישית. השתמשנו בידע וביכולות רבות השנים של בניית מכוניות מירוץ מותאמות ובדרך עשינו שימוש בטכנולוגיות של המאה ה-21".

 

כדי לייצר את שתי המכוניות הראשונות, הודפסו בתלת מימד למעלה מ-500 חלקים שונים. תוך שימוש  בתוכנת GrabCAD Shop של "סטרטסיס", תזמן הצוות של רדפורד ועקב אחר הדפסות התלת מימד שבוצעו במקביל בחמישה אתרים גלובליים, שם עבדו 20 מדפסות שונות בו-זמנית, תוך הדגמה של ייצור מבוזר.

 

צילום: Izzy Roa

 

פט קארי, סמנכ״ל, צמיחה אסטרטגית בסטרטסיס ארה״ב: “שילוב טכנולוגיית ההדפסה בתלת מימד איפשר לחבר את ייצור מכוניות העל של שנות השישים למאה ה-21 עם הסגנון והתכונות היוקרתיות וההיפר-מותאמות אישית שהלקוחות שלהם מצפים לרכב בקנה מידה הזה.  זו דוגמה יפה למשהו שאנחנו רואים כל יום בתעשיית הרכב: הקונים מחפשים התאמה אישית והדפסת תלת מימד מאפשרת את זה".

 

בין החלקים שהודפסו: בסיסים לרמקולים פנימיים, תושבות למילוי דלק ותא המטען, כמו גם מגוון פריטים חיצוניים רבים כמו בתי מראות צד, תעלות רדיאטור ופתחי אוורור גוף שהודפסו בחומר ניילון 12 סיבי פחמן וחומר ASA שיועמדו בדרישות חוזק אך גם  חופש עיצובי מלא. אנסטד: "כשהשקנו מחדש את הפרוייקט רצינו לעבוד רק עם חברות ברמה עולמית. לוטוס היא חברה ברמה עולמית, רדפורד היא חברה ברמה עולמית. ואז כאשר הסתכלנו על חלקים מודפסים בתלת מימד, היה לנו ברור שנבחר בסטרטסיס."

 

צילום: Izzy Roa

 

אודות סטרטסיס (Stratasys):

Stratasys היא חברה גלובלית המובילה את המעבר העולמי לייצור תוספי (additive manufacturing), עם פתרונות הדפסה תלת מימד חדשניים, בתעשיות דוגמת חלל, רכב, מוצרי צריכה ובריאות. באמצעות מדפסות תלת מימד חכמות ומחוברות, חומרים פולימריים ומערכות תוכנה חכמות מספקת Stratasys יתרונות תחרותיים בכל שלב בשרשרת ערך המוצר. כיום, הגופים והארגוניםהמובילים בעולם פונים אל Stratasys כדי לשנות את עיצוב המוצרים שלהם, להכניס גמישות ומהירות הגעה למערכי הייצור והאספקה שלהם ואף ​​לשפר טיפול בחולים.