כותרות אחרונות
Search

ממשלת הודו בחרה בקבוצת "דור" כגורם המקצועי שילווה את יישום כלכלת תחליף הדלק ה"מתנול" בהודו

ממשלת הודו בחרה בקבוצת "דור" כגורם המקצועי שילווה את יישום כלכלת ה"מתנול" בהודו

קבוצת "דור" ממשיכה בפעילותה הבין-לאומית לקידום השימוש בדלק ה"מתנול" לתחבורה. השבוע הוזמנו נציגי החברה בהובלת יו"ר הקבוצה, גיל דנקנר, לייעץ לממשלת הודו ביישום כלכלת ה"מתנול".

 

ממשלת הודו החליטה לאמץ את כלכלת ה"מתנול" ובחרה בחברת "דור" כגורם המקצועי שילווה אותה ביישום ההחלטה. הממשלה ההודית הכירה ביתרונות הרבים הטמונים בתחליף הדלק "מתנול" – בגלל היותו זול ונקי יותר מבנזין וכן זמין לשימוש באופן כמעט מיידי. על כן החליטה ממשלת הודו כי השימוש ב"מתנול" לתחבורה בשיעור 15% (M15) ייושם הלכה למעשה כבר במחצית השנייה של 2018.

 

השימוש ב"מתנול" בכלל ובבלילת "מתנול" בבנזין בפרט, תופס תאוצה ברחבי העולם, זאת בזכות היותו ידידותי לסביבה, נקי יותר מגז טבעי ובטוח לשימוש. קבוצת "דור" תייעץ לממשלה ההודית ותתרום מהניסיון והידע הרב שצברה בשנים האחרונות אודות ה"מתנול".

 

חשוב לציין, שלהחלטתה של ממשלת הודו צפויה להיות השפעה משמעותית על כלכלת ה"מתנול" בעולם כולו, שכן הודו הינה אחת הכלכלות המובילות והצומחות בעולם.

 מימין: שרי המדע והתחבורה של הודו עם גיל דנקנר – יו"ר קבוצת דור – צילום: קבוצת דור

חברת "דור" הישראלית, פועלת רבות בתחום איתור אנרגיות אלטרנטיביות כדוגמת ה"מתנול" בתוך כך פיתחה את טכנולוגיית בלילת הדלק M-15. "דור" מציגה את פיתוחיה בכל העולם ויוצרת שיתופי פעולה בין-לאומיים עם חברות בתחום הרכב. לאחרונה אף קיימה שיתוף פעולה עם ענקית הרכב "פיאט-קרייזלר", אשר הוביל להסכם פעילות עם חברת האנרגיה "ENI" וממשלת איטליה, בו הושקה מכונית פיאט המונעת על "מתנול" M-15.

 

גיל דנקנר, יו"ר קבוצת "דור", "בקבוצת "דור" ממשיכים לפעול להרחבת הידע ויישום כלכלת ה"מתנול" גם כתחליף לסולר להנעת רכבים כבדים כגון משאיות ואוטובוסים. הפיתוח נעשה בשיתופי פעולה עם יצרניות רכב מובילות מרחבי העולם. פתרון של הנעה ב- 100% "מתנול" יביא בשורה סביבתית משמעותית, שהרי עיקר זיהום האוויר מתחבורה נובע מפליטות רכבים המונעים בסולר. הניסיון והידע הייחודי שנצבר בישראל בפרויקטים אלו ואחרים, הפך את החברה לגורם משמעותי בעולם אשר מוביל את התחום, והרצון של הודו לשילוב של כלכלת ה"מתנול" בליווי קבוצת "דור" הוא הוכחה לכך".