כותרות אחרונות
Search

מנהלים בחברת "אסם" ידריכו עסקים קטנים ובינוניים בשת"פ ראשון מסוגו עם עמותת "קרן שמש".

 

 

מנהלים בחברת "אסם" ידריכו עסקים קטנים ובינוניים בשת"פ ראשון מסוגו עם עמותת "קרן שמש".

12 מנהלים בחברת אסם ידריכו יזמים צעירים במסגרת פרויקט חדש המשותף לאסם ולעמותת "קרן שמש" מקבוצת עוגן. לקראת הפרויקט, עברו המנהלים הכשרה לעבודה כמדריכים אישיים (מנטורים) – ולאחר מכן צוותו ליזמים ועסקים קטנים אותם הם מלווים בבניית תכנית עסקית, מערכות יחסים עם הלקוחות, ניהול פיננסי של העסק, התמודדות עם משברים בעסק ועוד…

 

מוניקה לב כהן, מנכ"לית קרן-שמש: "כ־90% מהעסקים במדינת ישראל הם עסקים קטנים ובינוניים. הסטטיסטיקה העגומה היא שמעל 40 אלף עסקים קטנים ובינוניים נסגרים מדי שנה. כלומר, כ-800 עסקים מדי שבוע. יש סיבות רבות מדוע עסק נסגר: לעתים אדם יכול להיות בעל מקצוע מעולה, אך בכל מה שנוגע לניהול עסק הוא לוקה בחסר. היעדר ידע והיעדר תכנית עסקית עלולים לחרוץ את גורלו של עסק קטן."

 

עמותת קרן שמש הוקמה ב- 2005, בכדי לסייע ליזמים צעירים ועסקים קטנים לתרגם את החלומות שלהם למונחים עסקיים, במטרה להצליח, להקים ולנהל עסק מפרנס משלהם. השנה הצטרפה העמותה לקבוצת החברתית-כלכלית עוגן  הפועלת להנגשת אשראי שיוויוני והגברת והוגנות בעולם הפיננסי. עד עתה, התבסס מערך המנטורים (מאמנים אישיים) של העמותה על אנשים פרטיים שהתנדבו והעניקו ליזמים כלים שישמשו אותם בניהול העסק. שיתוף הפעולה עם אסם הוא הראשון מסוגו, שבו נרתמת חברה עסקית על מנת לסייע ליזמים צעירים – תוך הקצאת זמן של מנהליה.

 

לדברי פנחס קימלמן, משנה למנכ"ל משאבי אנוש באסם: "אסם צמחה מעסק קטן והפכה למותג המוכר בכל בית בישראל. גם כיום, אנחנו מקפידים לשמר את ה- DNA היזמי שלנו בין השאר על ידי פיתוח מוצרים חדשים והצעת ערך מוסף גבוה ללקוחותינו. ככל שאנחנו צוברים ידע וניסיון – אנחנו רוצים לחלוק אותם גם לשירות הקהילה כולה. ואין מקום טוב יותר להתחיל בו מאשר יזמים צעירים ועסקים קטנים. יתרה מזאת, אנו רואים בזה חלק ממסלול הקידום והפיתוח של המנהלים בקבוצת אסם, הן במישור הערכי והן במישור המקצועי."

 

ספיר שילו, בעלת עסק לתכניות אימון מנטליות המשלבות כושר ותזונה לנשים, מספרת: "בהתחלה הייתי חסרת ביטחון, לא ידעתי אם אני עושה את הפעולות הנכונות. היה קשה לי לסמוך על עצמי כי אין לי ניסיון בעסקים או משהו מהסביבה שלי. הפגישה עם המנטור עזרה לי למקד את הפעילות ולקבל פרספקטיבה על ניהול העסק. וכן סייעה לי גם בגיבוש הרצאה שתפנה בצורה טובה יותר לקהל הלקוחות שלי. האתגר הגדול עבור כל יזם ועסק מתחיל הוא בעובדה שאנחנו לבד – כל הפעולות שקשורות לניהול העסק הם עלינו. הייתי ממליצה לבעלי עסקים בתחילת דרכם לבקש כל הזמן עזרה ואף פעם לא להפסיק ללמוד ולקחת קורסים או השתלמויות."