כותרות אחרונות
Search

מערכת "הכפתור" – זינוק של כ-35% בהתקנת טכנולוגיות eCall מצילות חיים ברכב בשנה האחרונה, בקרב בני הגיל השלישי.

צילום: יח"צ

 

מערכת "הכפתור"

זינוק של כ-35% בהתקנת טכנולוגיות eCall מצילות חיים ברכב בשנה האחרונה, בקרב בני הגיל השלישי.

עליה זו מתבטאת בקרב גברים ונשים כאחד, כשאחת הסיבות לכך נובעת מחרדת נהיגה הגוברת עם הגיל. זו עשויה לפגום בדימוי העצמי של הנהג ולהובילו עד להמנעות ממפגשים חברתים בשל חוסר היכולת לנהל אירוע בלתי צפוי בזמן הנהיגה.

 

זינוק של כ-35% בהתקנת טכנולוגיות eCall מצילות חיים ברכב בשנה האחרונה, בקרב בני הגיל השלישי, כך חושפת חברת הכפתור מנתונים שבדקה לאורך השנה האחרונה.

 

עליה זו מתבטאת בקרב נשים וגברים כאחד, כשאחת הסיבות נובעת מחרדת נהיגה, תופעה מוכרת וידועה הגוברת עם הגיל. זו עשויה לפגום בדימויו העצמי של הנהג ולהובילו עד להמנעות ממפגשים חברתיים בשל חוסר היכולת לנהל אירוע בלתי צפוי בזמן הנהיגה.

 

הכפתור – צילום:

מקרב הנהגים שהותקנה אצלם המערכת עולה כי ל- 10% מתוכם הייתה חרדת נהיגה, 48% גברים ו-52% נשים בני 65+ והם העידו שחשש ממשי ניהל אותם בזמן הנהיגה בכבישים. 58% מההנשאלים הודו כי מהרגע ששמעו על הטכנולוגיה היא נסכה בהם ביטחון רב לדעת שמישהו נוסף מעבר לבני משפחתם, זמין להם 24/7 לסייע בכל תקלה בדרכים. 25% מסרו כי השירות הוצע להם לראשונה על ידי בן משפחה קרוב ו- 17% שיתפו כי הם שמעו לראשונה על הפתרון מאיש מקצוע, או מטפל אשר המליץ לשלב בין טכנולוגיות מתקדמות לטיפול רגשי.

 

 

חרדת הנהיגה בקרב בני הגיל השלישי באה לידי ביטוי במספר רבדים: חשש ממשי מנהיגה בשעות הלילה, חשש מנהיגה בתנאי מזג אוויר קשים וסוערים, חשש מלקות בריאותית בדרכים, חשש מנהיגה לבד ללא מלווה שמא משהו ישתבש בעת הנסיעה, חשש מחוסר אוריינטציה בזמן הנהיגה וחוסר יכולת לנהל קרייסס תחת תנאי לחץ.

 

כידוע, הכפתור מבית ל.ד. אוטו אקוויפמנט (1990) בע"מ, מפעילה מוקד אנושי 24/7 בטכנולוגיית eCall  ומסייעת לפתור מרחוק תרחישים אפשריים ברכב ובדרכים במהירות האפשרית. החברה פונה למוקדי החירום השונים (מד"א, משטרת ישראל וכדומה) וכן, מפעילה צוותים בשטח הנכונים לסייע בזמן אמת בכל אירוע בין אם מדובר בתאונה, מצב בריאותי לקוי, סיוע בתדלוק הרכב, שירותי חילוץ מהירים ועוד…

 

צילום: יח"צ

 

לי-חן קמרלקר, מנכ"ל הכפתור ציינה "נושא הנהיגה בקרב בני הגיל השלישי, אינו מדובר דיו על כן, חשוב להעלות את הנושא לשיח הציבורי להגברת המודעות לעניין. נהגים רבים יעדיפו שלא לשתף את סביבתם בעובר עליהם ולנסות להתחמק ממפגשים חברתיים המצריכים נהיגה, בשל החשש שמשהו ישתבש ולא יהיה מי שיסייע להם בעת צרה. לתופעה זו קיימים טיפולים יעילים במיוחד כמו CBT ופסיכותרפיה. יחד עם זאת, גם טכנולוגיות המוטמעות ברכב עשויות להקל על התחושות בכדי להשיב את הביטחון שאבד עם הגיל. בין שלל הפתרונות הקיימים בשוק ניתן להסתייע גם בטכנולוגיות eCall".

 

עוד הוסיפה קמרלקר "אנו רואים גידול משמעותי בצבר ההזמנות לטכנולוגיה שלנו בקרב בני הגיל השלישי כשעיקר ההזמנות הן של הנהגים עצמם וגם של בני המשפחה, אשר השכילו להבין כי זו מערכת ייחודית הנוסכת ביטחון בכל הצדדים. הידיעה שבכל רגע נתון 24/7 בלחיצת כפתור יש מישהו שילווה אותך וינהל עבורך אירוע, מרגיעה מאוד. בין אם איבדת את הדרך, נזקקת לטיפול רפואי, או לתדלוק של הרכב באמצע כביש בינעירוני- זהו שירות חיוני והכרחי בכל רכב הנוסע על הכבישים ובמיוחד בקרב קהל בוגר".

 

אודות הכפתור:

 הכפתור מבית ל.ד. אוטו אקוויפמנט (1990) בע"מ, מתמחה בניהול מצבי חירום בזמן נהיגה ברכב לרבות תאונות דרכים, מצוקה רפואית ואירועי ביטחון, באמצעות אזעקת שירותי הביטחון, וגורמי סיוע חיצוניים נוספים, ובכפוף לתקנון החברה. בנוסף החברה מספקת שירותי דרך בזמנים הקצרים ביותר בשוק הישראלי הודות לפריסה ארצית נרחבת של כ-300 מחלצים, תוך התחייבות לשירותי דרך מלאים עד 90 דקות, בכפוף לתקנון.

 

חברת הכפתור מעמידה לרשות לקוחותיה צוות ניהולי מהשורה הראשונה, מערך שירות וחירום טלפוני מתקדם הפועל 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע 365 ימים בשנה (למעט יום הכיפורים).

 

במקביל לפעילותה הענפה אל מול לקוחות פרטיים, הכפתור מתמחה גם בפעילות מרשימה אל מול לקוחות עסקיים לרבותציי רכב, ניתוח דוחות ואופטימיזציה תפעולית.