כותרות אחרונות
Search

מערכת ClearVision™ של אלביט מערכות ביצעה בהצלחה ניסוי קרקעי לגילוי אפר וולקני

מערכת ClearVision™ של אלביט מערכות ביצעה  בהצלחה ניסוי קרקעי לגילוי אפר וולקני

המערכת מיועדת לגילוי אפר וולקני בטווח של עד 100 ק"מ, מרחק המאפשר לטייס מספיק זמן כדי להימנע מהאזור הבעייתי

אלביט מערכות וחברת ניקרניקה צלחו אבן דרך חשובה עם הצלחתו של ניסוי לגילוי אפר וולקני במערכת ClearVision EVS.  מערכת ClearVision EVS  (Enhanced  Vision System)  ששודרגה עם יכולות לגילוי אפר וולקני, היא הראשונה מסוגה בשוק. במהלך הניסוי הציגה המערכת יכולות פורצות דרך לגילוי האפר. ממצאי הניסוי הוכיחו כי המוצר המוגמר יאפשר גילוי מיטבי של אפר וולקני בטווח של עד 100 ק"מ. יכולת זו תעניק לטייס מספיק זמן כדי להימנע מהאזור הסגור לטיסה כתוצאה מהזיהום.  שדרוג המערכת מומן בשיתוף עם תוכנית Eurostars™ של האיחוד האירופי.

היכולות המשולבות של אלביט מערכות וניקרניקה מגבירות את היעילות המבצעית, מפחיתות עלויות תחזוקה ומונעות עיכובים של טיסות מסחריות הנגרמים עקב תנאים סביבתיים קשים.

רקע:

בחודש יוני 2015 אושר שיתוף הפעולה בין אלביט מערכות לחברת ניקרניקה לשימוש במערכת ClearVision ™ לראיה מתקדמת (Enhanced Vision System) ובאלגוריתמים לגילוי אפר וולקני של ניקרניקה. המימון לפרויקט משותף לתוכנית Eurostars של האיחוד האירופי, ה-NRC  (Norwegian Research Council) ולמשרד המדען הראשי בישראל.

ניקרניקה פיתחה את טכנולוגיית AVOID  המהפכנית (Airborne Volcanic Object Imaging Detector)  המגלה אפר וולקני המצוי באטמוספירה במרחק של עד 100 ק"מ מכלי הטיס, במרווח זמן מספק בו יוכל הטייס להימנע מהאזור הבעייתי. הטמעת טכנולוגיה זו במערכת ClearVision תאפשר ללקוחות יכולות קריטיות ללא מכשור נוסף.