כותרות אחרונות
Search

מפגש טעימות יין ביקב הבוטיק .A.G של אהרון ג'אלח בראש העין

אהרון ג'אלח הבעלים של יקב .A.G בראש העין והיינן הראשי ורעייתו חלי, אירחו ביקב הממוקם במרתף ביתם, כתבי יין  לטעימות של  יין וגבינות, מהיקב המשפחתי באווירה חמה ומפנקת. הביקור ביקב הבוטיק היה מיוחד במינו ולא היה קשה להבחין, באהבה הגדולה שרוחשים אהרון ג'אלח ורעייתו חלי ליקב שלהם ובעיקר ליין שהם  מייצרים. 

AG 3

אהרון ג'אלח מרצה על היקב שלו, מימין חלי האישה שלצדו – צילום: אבי בר

אהרון ג'אלח יינן ובעלים של יקב הבוטיק A-G  שהיה איש טקסטיל, התאהב בתחום היין ועשיית יין, תוך שהוא זוכר את אביו מכין לבד יין לקידוש בשבת והחליט להפוך את זה למקצוע וכמקור הכנסה. לצורך כך, החל ללמוד איך עושים יין בבית הספר לייננים "שורק". במקביל העמיק אהרון את ידיעותיו בנושא היין עד שהרגיש מספיק בטוח לעשות זאת לבד  ופתח במרתף ביתו יקב בוטיק מאורגן להפליא שמצליח להפיק  מעל חמשת אלפים בקבוקי יין בשנה. היקב כשר והיינות כשרים למהדרין.

AG 5

אהרון ג'אלח מציג בגאון את היין שייצר – צילום: אבי בר

יקב .A.G אהרון וחלי ג'אלח, עליית הנוער 14 ראש העין טל' להזמנות: 050-4287676

כדי לצבור מאמינים ולקוחות מרוצים, השתתף אהרון ג'אלח בתחרויות יין, בהן  התחרות היוקרתית "טרה וינו" וזכה במגוון מדליות בהן שמונה מדליות כסף ומדליית זהב אחת – כבוד !! התמונות התלויות על קירות היקב מעידות על ההצלחה הכבירה. אומרים שמאחורי כל גבר מצליח עמודת אישה, ובמקרה שלנו מדובר בחלי ג'אלח  אשת אשכולות העוסקת בשיווק היינות שבעלה מייצר ועושה את זה בנאמנות ואהבה ראויה לציון.

AG 7

אהרון ג'אלח מוזג את היין לכתבי היין במרכז כתב היין דני בר – צילום: ארבי בר

לאירוע טעימות היין  הגיעו כאמור שישה כתבי יין בכיריים שיודעים להעריך מה זה יין טוב ומסוגלים להבחין בדקות הרבה שיש בין יין טוב ליין טוב מאד ולכזה שנחשב מצוין. מיד כשהגענו הובילו אותנו אהרון וחלי ג'אלח  אל מרתף הבית וערכו לנו סיור קצר בחדרי היקב בהם המקרר הגדול, חדר החביות, חדר האחסון של בקבוקי היין המוכנים ואזור המעבדה שם בודקים את איכות היין, צבעו וטעמו. במרכז החדר חיכה לנו שולחן עמוס גבינות ופלחי אתרוג תימני ולמדנו כי אותו שולחן משמש לאירוח חבורות אוהבי יין המגיעים מעת לעת למקום, שותים יין טוב, אוכלים גבינות ובעיקר נהנים מהרצאה מאלפת על יין מפיו של אהרון.

a-g 2

חמשת המופלאים (אחד נאלץ לעזוב מוקדם) יחד עם אהרון ג'אלח (שני משמאל) צילום: חלי ג'אלח

 ביקב AG ניתן להשיג את היינות

שרדונה 2014 – יין זני על טהרת 100% ענבי שרדונה מכרמים בגבעת עדה. היין התיישן 8 חודשים בחבית עץ אלון. רק 300 בקבוקים עשה אהרון. צבע זהוב אופייני עם ארומה עומתית. חמוציות של פרי הדר ונגיעות של אננס. סיומת ארוכה. 12.5% אלכוהול. מחיר90 שקלים.

שרדונה 2015 – טעימה מחדר הקירור. יין שטרם יצא לשוק. הענבים מכרם במצפה רמון. 8 חודשים בחביות עץ אלון. שרדונה שונה לגמרי מקודמו. צבעו מעט ירקרק. לימון מתפרץ מהכוס. סיומת ארוכה ופירותית. בין חברי הטעימה, היתה נטייה לאהוב את הקודם הבשל יותר. נמתין לבשלותו של האח הצעיר של השרדונה מבית ג'אלח.

רוזה 2014 – יין מענבי מרסלאן מכרמים בגבעת ישעיהו בתוספת מעט ענבי קברנה סוביניון ומרלו. יין קל וחביב אולם מורגש בו מעט גיזוז לא מובן. מרענן קיצי חביב. מחיר 60 שקלים.

Treasure 2013 – מהסדרה ה-4 של היקב. עשוי מענבי קברנה סוביניון, מרלו ומעט פטי סירה מכרמים באזור דלתון. 12 חודשים בחבית עץ אלון. בלנד אבל ללא ספק הקברנה סוביניון שולט. ארומה של פירות יער אדומים ושחורים, מעט עץ. סיומת נעימה ופירותית.

A-G 1

מגוון יינות המיוצרים ביקב A.G.

Vallirone 2012 – יין שנעשה בסגנון עמק הרון ומבוקבק בבקבוק בורגונדי אבל ללא זני הרון – לא תמצאו בו גראנש או מורבדר. רק ענבי שיראז וסירה עם מעט פטי סירה. היין התיישן 12 חודשים בחבית עץ אלון. הצבע סגול שחור. ארומה פירותית ופרחונית. בפה מתובל עם נגיעות ליקריץ וקסיס. סיומת פירותית וארוכה. מחיר 100 שקלים.

Secret 2011 – 50% ענבי שיראז בתוספת של קברנה סוביניון מתל פארס ברמת הגולן וענבי מרלו מכרם ברמות נפתלי. 12 חודשים בחבית עץ אלון. יין כבד ועוצמתי. ארומה דחוסה שניפתחה תודות לחידרור שאהרון הקפיד לבצע לפני בואנו. הרבה פרי יער שחור ונגיעות פלפל וליקריץ. סיומת ארוכה ומלטפת. מחיר 120 שקלים.

Aroma 2011 – יין הדגל של היקב. זוכה מדליית זהב בתחרות טרה וינו 2015 בקטגוריית היקבים עד 10,000 בקבוקים. היין עשוי מ-80% ענבי קברנה סוביניון ו- 20% ענבי מרלו. 24 חודשים בחבית עץ אלון. ארומה של דובדבן ושזיף שחור בשלים. בטעם שוקולדי מעט והרבה פרי יער מרענן. סיומת ארוכה מאד, עגולה וכיפית. רק 900 בקבוקים. 14% אלכוהול. מחיר 140 שקלים.

Portador – יין קינוח בסגנון פורט RUBY העשוי מענבי פטי סירה (בעיקר), מרלו וקברנה סוביניון מכרמים במרום הגליל. היין מחוזק באלכוהול ענבים ובברנדי. התיישן כ- 24 חודשים בחביות עץ אלון שאוחסנו "מתחת למדרגות הבית". בקבוק 500 סמ"ק. ארומה של פירות יבשים, תאנים ותמרים. בטעימה הרבה שוקולד ומעט קפה. ריכוז של יין. 18-19% אלכוהול. מחיר 130 שקלים.

AG 4

אהרון ג'אלח מציג את החדר בו מתיישן היין בחביות – צילום: אבי בר

AG 6

אהרון ג'אלח מוזג יין לכתב היין דני רובין – צילום: אבי בר

יקב .A.G אהרון וחלי ג'אלח, עליית הנוער 14 ראש העין טל' להזמנות: 050-4287676

AG 8

אהרון ג'אלח עם רעייתו חלי – צילום: אבי בר