כותרות אחרונות
Search

מרוץ חצי מרתון ראשון מסוגו לצעירים אוטיזם – 8 ביולי 2016

המרוץ הגדול לאוטיסטים

מרוץ חצי מרתון הראשון מסוגו – לצעירים עם אוטיזם, 8 ביולי 2016

ביום שישי ה-8 ביולי ייצאו 32 צעירים נרגשים על הרצף האוטיסטי למרוץ של חצי מרתון, הראשון בחייהם, שהותאם לאוטיסטים ברמות תפקוד שונות – מהגבוהות ועד הנמוכות. מדובר במרוץ מאסף באורך 22.1 ק"מ, המתחיל בפתח תקווה לאורך נחל הירקון דרך שביל ישראל, ומסתיים בנמל תל אביב, בטקס חלוקת מדליות ותעודות הוקרה לכולם על הדרך הלא פשוטה שעשו.

אל הקילומטר האחרון של המרוץ יצטרפו ההורים והמשפחות של הרצים האוטיסטים. גם הציבור הרחב מוזמן להגיע, לרוץ או לעודד בכל אחד מחמשת המקצים, של 21.1 ק"מ חצי מרתון, 5.5 ק"מ, 3 ק"מ – הליכה או ריצה, ו-1 ק"מ.

otist 1

יוזמי המרוץ הם שני חברים, יניב בניאן והודאל יחזקאל, יוצאי צבא מיחידות מובחרות שהתחילו – כנגד כל הסיכויים – לאמן צעירים אוטיסטים בריצה, וכיום יש להם כבר 32 מתאמנים, חלקם הגיעו להישגים מרשימים. השניים החלו את היכרותם עם אוטיסטים דרך התנדבות במועדונית של אלו"ט (אגודה לאומית לילדים אוטיסטים) בפתח תקווה.

לדברי ד"ר אורית סטולר, מומחית בנוירולוגיית ילדים, המרכז לאוטיזם מטעם אלו"ט באסף הרופא: "ילדים עם אוטיזם, כמו כל אדם אחר זקוקים לפעילות גופנית ולתחושת מטרה ששואפים להשיג. נפלא לראות את השינוי ביחס כלפי אוטיסטים, כאשר לפני שנים ילדים רבים כאלה היו מאושפזים בבתי חולים פסיכיאטריים, ואילו היום הם משתלבים בטרנד חברתי ועממי כל כך נורמטיבי כמו ריצה. הדרך עצמה חשובה לעיתים מהתוצאה, ו מה שמספק להם ולמשפחתם הרגשת סיפוק גדול והעצמה."

 ההשתתפות במרוץ פתוחה לציבור, וכבר נרשמו עשרות אנשים בהם חיילים, סטודנטים וחניכי הצופים שרוצים להצטרף לריצה במקצים השונים, לעודד ולפרגן.

*************

להרשמה: https://docs.google.com/forms/d/1aODvCRcxPBnWjPqvhhlPeqiNTQd53AI3jcdunCXEzE0/viewform?edit_requested=true

לפרטים נוספים על מיקומים ושעות : https://drive.google.com/file/d/0BzXYB3BsVgZhMlk0cmFYeUxzYVk/view