כותרות אחרונות
Search

מרתון סמסונג תל אביב-יפו 2019 ! אירוע הספורט הבינלאומי הגדול ביותר בישראל.

מרתון סמסונג תל אביב-יפו 2019   22 בפברואר 2019 !

אירוע הספורט הבינלאומי הגדול ביותר בישראל.

  80% מהישראלים עוסקים בספורט, מתוכם למעלה מ33% עוסקים בריצה, כך עולה מסקר שנערך לקראת מרתון סמסונג תל אביב.

 

נחשפה חולצת הריצה הרשמית של המרתון: החידוש-לראשונה תהיינה שתי חולצות רשמיות למרתון כאשר רצי המרחק המלא, 42.2, יקבלו חולצה בצבע שחור, עם ציון מרחק הריצה, ויבודלו מהרצים במקצים השונים, אשר יקבלו חולצה בגוון ייחודי:  sunset glow.

 

רון חולדאי מציג את חולצת המרתון 2019 – צילום: עמית שיסל

 

חברת SAMSUNG ישראל הכריזה כי "מרתון סמסונג תל אביב 2019" יוקדש השנה למטרת תרומת מזון למשפחות נזקקות. התרומה תתבצע באמצעות המרת הקלוריות שישרפו הרצים בזמן המרתון למוצרי מזון.

 

מרתון סמסונג תל-אביב-יפו 2019 , אירוע הספורט הגדול ביותר בישראל, שהפך למסורת בתחום הספורט הישראלי, יתקיים השנה בפעם ה11 בלב העיר תל-אביב-יפו ובמתכונת גדולה וחגיגית מתמיד שבמרכזה המוטו BE YOUR BEST המזמין את כל הרצים, חובבים ומקצועניים, לעשות את הכי טוב שהם יכולים ולהצטרף למעל  100,000 איש הצפויים לקחת חלק באירוע המרתון.

 

האירוע, המתקיים ביוזמת עיריית תל-אביב-יפו ובהפקת חברת "כפיים", יתקיים ביום ו', 22.02.19, עם כ-40,000 רצים ורצות הצפויים לקחת חלק באחד מששת המסלולים האורבניים והמרהיבים: מרתון (42.195 ק"מ), חצי מרתון (21 ק"מ), מרוץ 10 ק"מ, מרוץ 5 ק"מ, מרוץ אופני יד לנכים ומקצה מיני מרתון לילדים שיתקיים ב20.2.19  (500 מטר ו-1 ק"מ).

 

ישראל שומרת על כושר!  81.2% מהגברים ו77% מהנשים בישראל עוסקים בפעילו גופנית כלשהי. כך עולה מסקר שנערך לקראת מרתון סמסונג תל אביב והוצג היום במסיבת העיתונאים. הסקר נערך באמצעות מכון המחקר "גאוקרטוגרפיה" במסגרת סקר ייעודי בקרב מדגם ארצי מיצג של 500 נשאלים מגיל 18 ומעלה.

 

נתוני הסקר מראים כי קרוב ל80% מהישראלים עוסקים בפעילות גופנית וכ-60%  מהם מקדישים לכך עד 5 שעות בשבוע. שיעור העוסקים בפעילות גופנית בקרב בעלי השכלה נמוכה קטן בכ10% מבעלי ההשכלה האקדמית. 

 

33% מהנשאלים עוסקים בריצה . פלח הרצים הגדול ביותר הוא בגילאי 18-34   -קרוב ל42% לעומת % 13  בלבד מעל גיל 55.

 

מימין לשמאל – חר הירש מנכל נייקי ישראל, רון חולדאי ראש עיריית תל אביב, ברכה דויטש מרתוניסטית, יעל ארד יו"ר ועדת הספורט הועד האולימפי בישראל, רונן סלם סמנכל שיווק סמסונג ישראל – צילום: עמית שיסל

 

53% מהרצים ציינו, כי הם נוהגים לרוץ לבד, 26% אוהבים לרוץ עם חבר או קרוב משפחה ורק 3% רצים עם מאמן כושר צמוד.

 

העדפת מקום הריצה:  כ-70% מהרצים מעדיפים לרוץ בחוץ  -בפארק, או על חוף הים וכ12% מעדיפים לרוץ על מסילה בבית או בחדר הכושר.

 

כ51% מתושבי גוש דן ציינו , כי העיר בה הם מתגוררים מעודדת עיסוק בפעילות גופנית, זאת לעומת ממוצע ארצי של קרוב ל44% מהמשתתפים שציינו, כי העיר בה הם מתגוררים מעודדת  עיסוק בפעילות גופנית.

 

 כוח נשי – מנתונים שחשפו היום מארגני המרתון, ניתן לראות לאורך השנים עליה תלולה במספר הנשים הנרשמות למקצים השונים: בשנת 2011 עמד אחוז הגברים הנרשמים למרתון על 73%  והנשים היוו רק 27% מכלל הנרשמים, בשנת 2019 59% מהנרשמים הם גברים, ו-41% הן נשים.

 

רון חולדאי, ראש עיריית תל-אביב-יפו: "העיר תל-אביב-יפו כבר מזמן הפכה לעיר עולם, הניצבת בשורה אחת עם הערים הגדולות והמובילות בעולם כדוגמת ניו-יורק, פריז ולונדון. אחת ההוכחות לכך היא מרתון תל־אביב-יפו, המתקיים ברציפות זו השנה ה-11 , הפך עם השנים לאירוע בין-לאומי המהווה מוקד משיכה של ספורטאים מכל קצוות תבל, חובבנים ומקצוענים כאחד, הבוחרים בתל אביב-יפו שנה אחרי שנה כעיר היפה והאופטימלית לריצת מרתון ייחודית ואורבנית. המסלול השנה יעבור ברחובות המרכזיים ובמהלכו יוכל הקהל להנות מהרב-גוניות והססגוניות של העיר תל אביב-יפו ותושביה. המרתון מהווה חגיגה גדולה, לא רק לספורטאים, אלא לכל תושבי העיר ומבקריה ומעודד פעילות גופנית כחלק מאורח חיים בריא בעיר. אני מאחל הצלחה והנאה לכל המשתתפים ומזמין את כל תושבי העיר לקחת חלק בחוויה".

 

חברת SAMSUNG ישראל הכריזה כי "מרתון סמסונג תל אביב 2019" יוקדש השנה למטרת תרומת מזון למשפחות נזקקות. התרומה תתבצע באמצעות המרת הקלוריות שישרפו הרצים בזמן המרתון למוצרי מזון ועל כן ייקרא המרוץ "מרתון הקלוריות". מספר הקלוריות שישרוף כל משתתף יספרו ויקובצו, כאשר בסוף המרוץ יחושב סכום הקלוריות הכולל שנשרף על ידי כלל הרצים אותו תמיר SAMSUNG למוצרי מזון. כך למשל, אם יישרפו כ- 500,000 קלוריות, אלו יומרו לאלפי מוצרי מזון אשר מכילים יחדיו 500,000 קלוריות. מוצרי המזון יארזו בקופסאות מיוחדות וייתרמו למשפחות נזקקות לקראת חג הפסח. המשמעות- יותר משתתפים=יותר קלוריות= יותר חבילות. התרומה תיעשה ב-LIVE, כך שהרצים לא יצטרכו להסתפק רק בידיעה שהם תורמים, אלא גם יראו את התרומה מתרחשת לנגד עיניהם כבר מרגע קבלת ערכת המרתון ועד לקו הסיום.

 

רונן סלם, סמנכ"ל השיווק של סמסונג ישראל מסר: "תרומה לקהילה הינה אחד מערכי הליבה המרכזיים של סמסונג, ולכן מזה 6 שנים, שאנו מוצאים את מרתון תל אביב, אירוע הספורט הגדול במדינה, כהזדמנות מצוינת לרתום עשרות אלפי אנשים למען מטרה נעלה. השנה החלטנו לנצל את המאורע כדי לדאוג שכמה שיותר משפחות יזכו לחגוג את חג הפסח בצורה מכובדת, לצד שולחן מלא בכל טוב".

חולצת מרתוניסטים -מרתון סמסונג תל אביב קרדיט סטודיו כפיים

 

במהלך אירוע לקראת הפתיחה, חשפה היום במסיבת עיתונאים "נייקי" את חולצות מרתון סמסונג תל אביב -יפו 2019.

 

 חולצת מרתון סמסונג תל אביב 2019 קרדיט -סטודיו כפיים.

 

זוהי השנה הראשונה בה ענקית הספורט היא שותף הספורט הרשמי של אירוע הריצה הגדול בישראל. לראשונה תהיינה שתי חולצות רשמיות למרתון כאשר רצי המרחק המלא, 42.2, יקבלו חולצה בצבע שחור, עם ציון מרחק הריצה, ויבודלו מהרצים במקצים השונים, אשר יקבלו חולצה בגוון ייחודי:  sunset glow.

 

שחר הירש, מנכ"ל נייקי ישראל: תפקידנו כחברת הספורט הגדולה בעולם היא לעורר השראה בקרב אתלטים בכל הרמות. בידול רצי המרתון באמצעות חולצה מיוחדת, יעודד את שאר הרצים לשאוף ולחלום על ההישג הגדול הבא. נייקי מספקת לרצים את המוצרים המתקדמים בעולם, מוצרים בהם הושקעו שנים של מחקר ופיתוח יחד עם ספורטאי העילית של נייקי. החולצות עושות שימוש בטכנולוגיות ובבדים המתקדמים ביותר. חולצת המרתון של מרתון סמסונג תל-אביב היא החולצה הרשמית של נייקי במרוצים בכל העולם, חולצה שפותחה כדי להעניק לספורטאים את התנאים האופטימליים כדי להגיע להישגים מעולים". 

 

מרתון סמסונג תל-אביב-יפו ממשיך גם השנה לחבק עשרות עמותות ולתמוך במעורבות חברתית ותרומה לקהילה, עם המסלול החברתי שיאפשר למשתתפי המרתון לנצל את השתתפותם במרוץ לצורך גיוס תרומות עבור עמותות שונות.

 

נתוני חברת "כפיים", מציגים כי נכון להיום למעלה מ-25,000 משתתפים כבר הבטיחו את מקומם. ב"כפיים" צופים כי מרבית המשתתפים יבטיחו את מקומם עד ל24 בינואר- מועד סיום ההרשמה המוזלת.

 

כחבר באיגוד המרתונים הבינלאומי, AIMS, מרתון סמסונג תל-אביב מושך רצי עילית מרחבי העולם המגיעים במיוחד לישראל, בכדי להתחרות במסלול מישורי ואורבאני המאפיין את תל-אביב-יפו ורחובותיה התוססים. השנה, צפויים להשתתף כ-2,500 רצים ורצות מרחבי העולם כולל משלחות של רצי עילית, שינסו לשבור את שיא המרתון (שעתיים, 10 דקות ו-30 שניות) אותו קבע הרץ הקנייתי William Kiprono Yagon ב-2015 ומאז עומד בעינו. שובר השיא שיקבע תוצאה של 2:07:59 ומטה יזכה בפרס כספי של 40,000$.

 

נקודת הזינוק של כלל המקצים תמוקם בשדרות רוקח (בין פארק גני יהושע למרכז הירידים), משם ימשיכו הרצים למסלולים המסומנים לפי צבעים שיבדילו ביניהם ויעברו באתריה המרכזיים של העיר תל– אביב- יפו. לאורך המסלול, יעברו הרצים גם דרך שדרות רוטשילד, נמל תל–אביב וחופי הים, טיילת רידינג, פארק גני יהושע, רחוב דיזינגוף, כיכר רבין, רחוב הירקון, רחוב אבן גבירול, יפו העתיקה ונמל יפו. מרתון סמסונג תל- אביב-יפו הינו בין המרתונים היחידים בעולם שעשרה ק"מ ממסלולו עוברים לאורך חוף הים.

 

לאורך המסלולים ייהנו הרצים מבימות מוסיקה ועמדות מים בחסות מי עדן. עיריית תל-אביב-יפו ממשיכה במגמה לעידוד תרבות הספורט בעיר ועל כן, אלפי תלמידי בתי הספר של תל-אביב-יפו, ייקחו חלק בעידוד הרצים לאורך כל המסלול ויתרמו לאווירה החגיגית שעוטפת את העיר. המרתון יסתיים בחניון גני יהושע (מול גני התערוכה), שם יחכה לעשרות אלפי המשתתפים והמעודדים הפנינג סיום מרהיב הכולל מוזיקה, מתחמי VIP ומתחמי מכירה של מוצרים מעולם הספורט והאקטיב לייף סטייל.

 

השנה תתקיים חלוקת ערכות הרצים במתחמים ייעודיים בחמישה מוקדים מרכזיים, על מנת לאפשר לרצים לאסוף את הערכות בקלות ובנוחות: קניון איילון, קניון רמת אביב, קניון גינדי TLV, דיזינגוף סנטר ונמל תל-אביב.

ערכת הרצים כוללת: חולצת ריצה מנדפת זיעה של "NIKE" בעיצוב חדשני, מספר חזה פרסונאלי, שבב מדידה (צ'יפ) אלקטרוני חד-פעמי ושלל פינוקים, מבצעים והטבות.

 

מיני מרתון תל אביב – מקצה הילדים של מרתון סמסונג תל-אביב יתקיים במתחם שרונה ביום רביעי, 20.2.19 בהשתתפות כ-2,000 ילדים וילדות שירוצו באווירה משפחתית ומהנה  ויציע שני מסלולי ריצה :  500 מטר ומסלול 1,000 מטר ומתחמי בילוי ופעילויות אקטיביות לכל המשפחה.

 

מסיבת הפסטה המסורתית של המרתון בה ייקחו חלק מרתוניסטים, רצים בכירים ואורחים, תתקיים ביום חמישי ה-21.2.2019 –  במתחם הכינוס של המרתון בשדרות רוקח.

 

במסגרת שבוע המרתון יתקיים השנה פסטיבל סינמרתון בסינמטק תל אביב. פסטיבל סרטי הספורט של ישראל בו יוצגו לאורך כל סופ"ש המרתון מיום רביעי ועד שבת, סרטי ספורט בליווי פאנלים בנוכחות ספורטאים ומובילי דעה.

 

לצפייה בסרטון המרתון לחץ כאן  

אירוע המרתון ביוזמת עיריית תל–אביב-יפו ובהפקת חברת 'כפיים'

מיריית הזינוק ולאורך כל המסלול, אירוע המרתון ילווה בכ 5,000 אנשי הפקה, אבטחה, סדרנות ורפואה מטעם עיריית תל-אביב-יפו ובאמצעות חברת 'כפיים'

למידע נוסף ,עדכונים, מפת המסלולים והרשמה: www.tlvmarathon.co.il