כותרות אחרונות
Search

מתחם העסקים ToHa המוקם ברחוב תוצרת הארץ בתל אביב נחשף לראשונה !

מתחם העסקים ToHa

מתחם העסקים ToHa המוקם בצומת דרך השלום בת"א נחשף לראשונה,

ההשקעה במהלך כ- 850 מיליון שקל,

את המתחם יקימו חברות הנדל"ן אמות וגב ים מהמובילות בארץ, 

על עיצוב ותכנון המתחם אמונים האדריכל המעצב והאמן הבינלאומי רון ארד  ואדריכל העל הישראלי אבנר ישר שחברו לשיתוף פעולה יוצא דופן ביצירת מגדל ייחודי בהשראת קרחון החצוב בדמוי יהלום

באירוע מרשים ומרגש לאדריכלים, אנשי תקשורת וחברים, הציגו החברות אמות וגב ים את מתחם העסקים TOHA , את יחסי הציבור לאירוע ביצע משרד יחסי הציבור של רני רהב והפיק את האירוע המרשים והמרגש דני מפיק אירועים.

קבלת פנים באירוע מרשים ומרגש – צילום: אבי בר 

אדוארדו אלשטיין יו"ר IDB: ״אנחנו שמחים לחשוף היום את פרויקט ״תוצרת הארץ״. פרויקט שבאופן סמלי מבטא את הבשלת פירות ההשקעה שלנו באי די בי: מהשקת המרלוג המתקדם בישראל, דרך מהפכת המסחר האלקטרוני של שופרסל, הטכנולוגיה המתקדמת של אלרון בתחום הסייבר, הטלוויזיה החכמה של סלקום והמבנים המרשימים של גב ים בפארק הסייבר הלאומי בבאר שבע. כל אלה מבטאים מקצת הפירות שאנו נהנים מהם היום והם פרי עבודה מאומצת של ההנהלה המצוינת שלנו. אין מתאים יותר כאן מהפסוק בתהילים: הזורעים בדמעה ברינה יקצורו״.

נתן חץ, יו"ר אמות ומנכ"ל אלוני חץ: "אמות שומרת כבר שנים רבות על מובילות בתחום הנדל"ן המניב בישראל עם פריסה ארצית רחבה ופרוייקטי ענק שמשנים ומשפיעים על מרקם העסקים באזורים השונים. מדובר בפרויקט המציג חידושים אדריכליים ויצירתיות שטרם ראינו בנוף מגדלי המשרדים המשתנה בגוש דן ומתחרה בכבוד בינלאומיים שקבוצת אלוני חץ שותפה להקמתם בלונדון ובוושינגטון. ההשקעה הכלכלית יוצאת הדופן בפרויקט מהווה עדות לאמון הרב שלנו בכלכלה הישראלית ובצמיחתה ההולכת וגוברת".

בתמונה: מימין לשמאל: האדריכלים אבנר ישר ורון ארד, אבי יעקובוביץ מנכל גב ים, מקבוצת נכסים ובנין אידיבי, אדוארדו אלשטיין, נתן חץ יו"ר אמות ואבי מוסלר מנכ"ל אמות מקבוצת אלוני חץ – צילום: סיון פרג'

אבי מוסלר מנכ"ל אמות: "פרויקט ToHa הוא בין הפרויקטים הנדירים שנבנים היום בישראל. כמו מגדל אטריום שהציב סטנדרט חדש לכל האזור, גם פרויקט זה יהווה אייקון אדריכלי ברמה בינלאומית, בלב מרכז העסקים הראשי של תל אביב. מניסיוננו הרב ואחיזתנו הרבה באזור תל אביב והמרכז, למדנו שקיימים ביקושים גבוהים  למוצר איכותי, חדשני ויוקרתי. התכנון הייחודי והלא מתפשר של ToHa בא לידי ביטוי בפארק ירוק רחב ידיים, בשטחי קומה גדולים במיוחד ובמיקום אסטרטגי, המספק נגישות מיידית לעורקי התחבורה הראשיים. כל אלה יאפשרו לחברות גדולות להתמקם ביעילות רבה וליהנות מסביבת עבודה נוחה ומתקדמת".

מר אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים: "אנו משיקים היום את פרויקט ToHa, אשר ישנה את קו הרקיע של העיר תל-אביב ויהווה את 'טביעת האצבע' של העיר. ToHa, הממוקם בלב מרכז העסקים הראשי של תל-אביב, מכניס סטנדרט חדש ורף גבוה לעסקים ולמגדלי המשרדים בישראל. כמו בפארקי ההייטק המובילים של גב-ים, הפרויקט יעניק סביבת עבודה אופטימלית עבור השוכרים ומענה הוליסטי לצרכי העובדים והחברה, לרבות גני ToHa, פארק ייחודי אשר יקיף את הבניין, להשלמת ה-Ecosystem האידיאלי. הפרויקט יאוכלס, בין היתר, על-ידי חברות הייטק, ישראליות ובינלאומיות, מהמובילות בתחומן, אשר תשאפנה להעניק לעובדיהן את כל היתרונות, מתוך רצון להיות חלק בלתי נפרד מהמטרופולין הפועם".

אמות השקעות מקבוצת אלוני חץ וגב ים מקבוצת נכסים ובנין IDB, מקבוצות הנדל"ן הגדולות והמובילות בישראל, חשפו היום (רביעי) לראשונה את מתחם העסקים ToHa בתל אביב הנבנה בימים אלו בהשקעה של כ-850 מיליון שקל.

השם ToHa הוא קיצור של 'תוצרת הארץ' Tozeret Haaretz, שם הרחוב בו מוקם הפרויקט, TOHA יהווה סביבת עסקים חדשנית ומתוחכמת הצפויה לשנות את פני האזור. מיקומו של הפרויקט בפינת הרחובות דרך השלום ויגאל אלון ובסמיכות לתחנת רכבת השלום, מהווה ציר תחבורה עיקרי ומרכזי שירחיב את מרכז העסקים הצומח על ציר יגאל אלון, מנחם בגין ודרך השלום.

המגדל, שבנייתו כבר החלה וצפויה להסתיים ב-2018, מתפרס על שטח של 55 אלף מ"ר לשיווק וכולל קומות משרדים גדולות בשטחים הנעים בין 2,500-3,400 מ"ר. 

הדמיות: אדריכלים רון ארד ואבנר ישר viewpoint_mail

למרגלות המגדל יוקמו 4 מפלסים תת קרקעיים אשר יכללו 1,000 מקומות חניה לשימוש עובדי המתחם ואורחיו. שערים אוטומטיים ומערכות בקרה ממוחשבות ומתוחכמות יאפשרו כניסה ויציאה מהירה אל הפרויקט וממנו אל העיר. נוסף למגדל המשרדים, על המגרש ששטחו 17 דונם, יוקם פארק ירוק לרווחת העובדים במגדל ויהווה ערך מוסף לסביבה כולה. פארק זה יכלול חורשות עצים ירוקות, בריכות מים שקטות ופינות ישיבה מוצלות.

מתחם ToHa השאפתני תוכנן בסטנדרטים שלא נראו בישראל, כאשר ההנחיה שניתנה על ידי החברות לכל המעורבים בתכנון ובעיצוב, הייתה לכוון לתוצאה האיכותית ביותר, ללא פשרות.

אדריכלי העל והמעצבים אבנר ישר ורון ארד – צילום: אבי בר

המתחם הוא גולת הכותרת המשותפת של אדריכלי העל והמעצבים רון ארד ואבנר ישר, אשר חברו לשיתוף פעולה יוצא דופן. הוא מציב סטנדרטים חדשים של עיצוב ארכיטקטוני ומשנה את תפיסת האדריכלות האורבנית בישראל. המגדל מעוצב בצורה גיאומטרית ייחודית השואבת השראה מקרחון חצוב כמעין יהלום שהונח בלב הצומת הסואן. השראתו הצורנית של המבנה היא מחציבה של גושים בקרח ושבירתו במישורים משופעים, כך שכל קומה הינה שונה וייחודית בשטחה.

איתי רשף סמנכ"ל שיווק גב ים – צילום: אבי בר

ייחודה של חטיבת הקרקע הגדולה יצר אתגר עבור אדריכלי הפרויקט לשמר את המרחב הציבורי המרשים בנקודה מרכזית כל כך בעיר. מכאן, נבעה המחשבה ליצור מרחב גבוה מעל פני הקרקע כמעין רגליים בנויות המכילות את מערכות המבנה ומגדירות את תחומי הלובי שיתפרש על שטח גדול  ובגובה של 25 מ"ר. גודלו וגובהו הרב בשילוב קירות מסך זכוכית א-סימטריים מאפשרים לאור השמש הטבעי להאיר את כל קומות המגדל. העברת מערכות המבנה ל"רגלי" הבניין אפשרה לתכנן את קומת הגג עם מרפסת פתוחה לשמיים, מסעדות, בתי קפה ונוף עוצר נשימה.

הפיק את האירוע דני מפיק אירועים – צילום: אבי בר

המתחם ייבנה תוך שימת דגש נרחב על בניה ירוקה בתקן LEED האמריקאי וזאת מתוך אחריות סביבתית והקפדה על איכות ובריאות חיי העובדים ובמטרה לאפשר חיסכון מהותי באנרגיה.

אודות גב ים

חברת גב-ים, מקבוצת נכסים ובניין, הינה מהגדולות והוותיקות בחברות הנדל"ן בארץ. גב-ים עוסקת, בעצמה ובאמצעות חברות הבנות שלה, בתחום הנכסים המניבים בייזום, תכנון, פיתוח, הקמה, השכרה תחזוקה וניהול של פארקים תעשייתיים ועסקיים, בנייני משרדים, שטחי מסחר, מבני אחסנה וחניונים באזורי ביקוש ברחבי הארץ. בתחום הבניה למגורים עוסקת גב-ים בייזום, תכנון, פיתוח, הקמה, שיווק ומכירה של יחידות דיור בשכונות מגורים איכותיות.

אודות אמות

אמות מקבוצת אלוני חץ (61%) פועלת בשוק הישראלי כ- 50 שנה והינה אחת מחברות הנדל"ן המניב הגדולות והמובילות בישראל.  אמות מחזיקה  100 נכסים מניבים בישראל בשטח כולל של למעלה מ- 1.2 מיליון מ"ר . עיקר נכסיה הינם באזור מרכז הארץ ובהם שעורי תפוסה גבוהים (כ- 97%). בין הנכסים הבולטים: מגדל אטריום בר"ג, מגדל אמות (בית IBM לשעבר),  בית אמות משפט, בית אמות ביטוח, קניון ערים בכפר סבא, קניון קרית אונו, בית פלאפון ועוד רבים.

הדמיות: אדריכלים רון ארד ואבנר ישר

viewpoint_mail