כותרות אחרונות
Search

מתכננים להתחדש בברז למטבח? טיפים לבחירת הברז הנכון – באדיבות ג'יין מטלון-דריי מחברת "מדגל"

מתכננים להתחדש בברז למטבח? – חשוב שתדעו לבחור את הברז המתאים לכם

ג'יין מטלון-דריי, מנהלת השיווק ב"מדגל" מבית פלסאון מגישה לנו את המדריך לקנייה נכונה של ברז

 

לפני שקונים ברז חשוב לראות את השרטוט המדויק שלו כדי לבדוק שהוא מתאים במידותיו לכיור ולצרכים שלנו. יש לשים לב לאורך הברז, גובהו, זווית זרימת המים, ולבדוק את התאמת הברז לצרכים שלנו לפי הקטגוריות להלן.

צילומים: יח"צ

התאמה לכיור – חשוב שהברז יתאים לגודל הכיור ויהיה נוח לשימוש. למשל, לכיור גדול ועמוק, שנרצה לרחוץ בו בנוחות סירים ואת הכיור עצמו, יתאים ברז גבוה הכולל צינור נשלף המגיע לכל מקום.

 

פונקציונליות הברז – בבחינת הפונקציונליות של הברז יש לבחון כמה פרמטרים, בהם: האם הברז מסתובב – 180 מעלות או 360 מעלות; מה הגובה והזווית שלו – 90 או 45 מעלות; האם הברז סטטי או נשלף; כמה מצבי זרימה של המים יש בו; מה אופן ההפעלה של הברז – באמצעות ידית הפעלה מכנית בלבד, או בשילוב הפעלה אלקטרונית – ללא מגע כלל בברז.

בבחירת הפונקציונלית המתאימה לנו יש להתייחס לגודל הכיור במטבח, נוחות אופטימלית שהיינו רוצים בשימוש השוטף בברז, והתקציב שיש ברשותנו. למשל, ברז גבוה בזווית של 90 מעלות מתאים לכיור שנרצה לשטוף בו כלים רבים. כך הברז לא יפריע לערימת הכלים בכיור ויהיה נוח לרחוץ בו את הכלים; ברז הכולל שני מצבי זליפה נוח לשימושים שונים, למשל – לניקוי הכיור רצוי זליפה חזקה של מים, ואילו לניקוי פירות וירקות נוחה יותר זליפה רחבה; יש לבחון את ידית ההפעלה של הברז שתהיה נוחה לשימוש – לא קטנה מדי ולא מגושמת לאחיזה; ברז מטבח מתקדם שמשולבות בו הפעלה מכנית והפעלה אלקטרונית, ומאפשר הפעלה ללא מגע כלל בברז, הוא יקר יחסית, אך מציע נוחות מרבית בעבודה במטבח, שמירה על ניקיון והיגיינה של הברז וחיסכון במים.

בהתקנת ברז פרח (המותקן על המשטח או השיש במטבח) – חשוב לתכנן מראש את המרחק בין הכיור לקיר, שיהיה לפחות 10 ס"מ, כדי לאפשר התקנה נוחה של הברז, והידוק של הברז מלמטה. מרחק קטן מזה יצריך עבודת אינסטלציה מורכבת ויקרה.

 

התאמה לעיצוב המטבח – בשוק אפשר למצוא ברזי מטבח במגוון רחב של עיצובים וגימורים מרהיבים שאפשר להתאים לסגנון העיצוב שנרצה למטבח, כגון ברז בגימור כרום מבריק במראה מודרני יוקרתי, ברזים המשלבים צבע שאפשר להתאימם לגווני המטבח, ברז בסגנון עתיק במראה כפרי ועוד.

תו תקן ואחריות – ודאו שאתם קונים ברז מחברה מוכרת ואמינה שמוצריה עומדים בתקנים הדרושים בארץ או בחו"ל. כמו כן, חשוב לוודא כי החברה נותנת אחריות לברזים של 10-5 שנים, ולבדוק את רמת השירות שהיא נותנת לאורך השנים.