כותרות אחרונות
Search

מתנ"ס נווה יוסף ועיריית חיפה מציגים – פסטיבל נווה יוסף ה-13 לתיאטרון קהילתי

מתנ"ס נווה יוסף ועיריית חיפה מציגים –  פסטיבל נווה יוסף ה-13 לתיאטרון קהילתי

הפסטיבל ייתקיים בחול המועד סוכות 25-27.9.18.

ההצגות מ- 15:30- 23:00

 

3 ימים של הצגות מרתקות אשר יצרו אמנים שונים מעדות, לאומים ומגזרים שונים מרחבי הארץ. כולם מביאים בדרכם הייחודית את קול החברה אליה הם משתייכים באמצעות היצירה המקורית ולראשונה בישראל, יוענקו פרסים בתחום התיאטרון הקהילתי

 

מתנ"ס נווה יוסף מבית החברה למתנ"סים הארצית משיק את פסטיבל נווה יוסף ה13 לתיאטרון קהילתי בחיפה. הפסטיבל, הינו האירוע הארצי הגדול ביותר בתחום התיאטרון הקהילתי בישראל במסגרתו עולים עשרות מופעי תיאטרון הנמשכים שלושה ימים ואליהם מגיעים אלפי חובבי תיאטרון מרחבי הארץ.

 

מופעי הפסטיבל, אשר מטרתם לייצג את הרב תרבותיות בחברה הישראלית, מגיעים ממגוון רחב של אוכלוסיות מכל שכבות החברה בישראל אשר קולן לרוב מודר ממרכז השיח התרבותי של החברה בישראל: ערבים ויהודים, גמלאים, יוצאי אתיופיה וחבר העמים, ניצולי שואה, בעלי מוגבלויות ועוד.//

 

גינגית וטוי – צילום אלי גרשטיין

 

התיאטרון הקהילתי מגשים את חזונו ומגיע לכל הקהילות בהן הפסטיבל רוצה לגעת ומביא תרבות גם למי שאינו צרכן קבע של אירועים כאלו. האירוע כולו מתרחש בארבע שפות, עברית, אמהרית, ערבית ורוסית, המשמשות מצע לדיאלוג בין הקבוצות התרבותיות והלאומיות השונות, המתגוררות זו לצד זו ומקדמות עבורן העצמה של זהות.

 

ההתמודדות הכנה עם הפסיפס התרבותי בשכונות מזרח חיפה בפרט וישראל בכלל, תוך שימת דגש על אמירה חברתית משמעותית המבטאת את קולה של הקהילה, הדיאלוג הפורה שנוצר בין הפלחים בחברה הישראלית ההטרוגנית,  יחד עם אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, מהווה גשר המלכד את החברה המשוסעת. שיתוף הפעולה בין הקהילה לעולם התיאטרון, המבוסס על יצירה משותפת מחזק את האמונה של הקהילה המוחלשת בכוחה. 

 

המופעים והמפגשים בפסטיבל משקפים את המיקרוקוסמוס בחברה הישראלית – הקשיים של קליטת הקהילה האתיופית בחברה הישראלית המודרנית, היחסים בין הערבים והיהודים בעיר מעורבת, מערכות יחסים של אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים עם הסובבים אותם לצד המאבקים הפנימיים שלהם ועוד. זהו אירוע ססגוני חי ותוסס, הצובע את חיי השכונה וסביבותיה באור חדש ורענן ומהווה עבור התושבים, כמו גם לאלפי המבקרים המגיעים לשכונה השתתפות והנאה. הפסטיבל מארח ב-3 ימים מפגשים והצגות מגוונות לכל הגילאים וב – 4 שפות באולמות המתנ"ס שמוכשרים במיוחד לצורך הפסטיבל (הקמת במות, הגברה, תאורה ועוד) ובאולמות נוספים ברחבי מזרח חיפה.

 

בנוסף להצגות תוכלו להנות בימי הפסטיבל ממופעי תיאטרון רחוב, תיאטרון סיפור לקטנטנים, מיצגים מרתקים, ליצנים אשר יבצעו תרגילי להטוטנות ומתחם הורים וילדים הכולל פינות איפור, פינות יצירה ועוד…

עלות כרטיס ליום בפסטיבל 10 ₪  והכל תרומה לקהילה.

 

צילום יורי שפלב

 

בין ההצגות אשר יוצגו:

  • האנשים בדלת ממול – בית שאן – בקומפלקס דירות גרים אנשים עם מגבלה שכלית התפתחותית, בשכנות לדיירים אחרים. עלילת ההצגה מתארת את אורח חייהם, ההתמודדות והאתגרים.

  • ריאלטי- תל אביב- ההצגה ריאליטי מביאה את החיים האמיתיים של בני הנוער בישראל 2018 לבמה במופע קצבי, דינאמי וסוחף – בלי הנחות.      

  • לזאת ייקרא אישה- תל אביב- ההצגה גוללת את סיפור חייה של אפרת טילמה, אחת הנשים הטרנסיות הראשונות בישראל, ההצגה עוקבת אחר תחנות שונות בחיי טילמה, ומספקת הצצה נדירה אל חייה האמיצים ויוצאי הדופן.

  • סיוטים- קלנסואה- תיאור האלימות בין בני נוער והערכים החברתיים שהולכים ונעלמים, המסתיים בהפתעה כשהכל מתברר כ"סיוט" בתוך חלום והכל בסדר כביכול.

  • "בצד האחר" קבוצת אנדנט- אשדוד- ההצגה "בצד האחר" מתרחשת בשדרה ומפגישה בין בעלי עסקים ללקוחותיהם, תוך התייחסות לדילמות הקליטה וההשתלבות בחברה הישראלית.

  • קירות שקופים- חיפה- סיפורן של שלוש משפחות, המבקשות לשאול – אחריות הורית מהי? דרך סיפורן נחשף עולם שלם המגולל את סיפור עליית יהודי אתיופיה, על חבלי הלידה שנוצרו סביב חינוך הילדים וגיל ההתבגרות ועל ההתמודדות עם הפער הבין דורי.