כותרות אחרונות
Search

מתקן "INDOOR" לגידול קנאביס רפואי הגדול בארץ יוצא לדרך!

 

 

מתקן  "INDOOR" לגידול קנאביס רפואי הגדול בארץ יוצא לדרך!

חברת הקנאביס הרפואי הישראלית "תראפין" (THERAPiN ) בשלבים מתקדמים לקבלת אישור לגידול מסחרי של קנאביס רפואי במתקן  INDOOR חדשני הגדול בישראל לצד בשורת איכות, הדירות והבטחת אספקה שוטפת שתאפשר רצף טיפולי בכל ימות השנה!

חברת הקנאביס הרפואי הישראלית "תראפין" (THERAPiN ) בשלבים מתקדמים לקבלת אישור לגידול מסחרי של קנאביס רפואי במתקן  INDOOR חדשני הגדול בישראל לצד בשורת איכות, הדירות והבטחת אספקה שוטפת שתאפשר רצף טיפולי בכל ימות השנה!

 

חברת הקנאביס THERAPiN ("תראפין"), קיבלה לאחרונה רישיון זמני לריבוי וגידול של צמחי קנאביס לשימוש רפואי שלאחריו,  היא אמורה לקבל מהיק"ר (היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות) אישור IMC-GAP, לגידול מסחרי. האישור הנוכחי מהווה את אחד האישורים החשובים בתהליך הארוך של קבלת היתר הגידול המסחרי, לאחר סדרה ארוכה של בדיקות, ביקורות  ואישורים הנדרשים ממגדלי הקנאביס. האישור לגידול בכמויות מסחריות עשוי להגיע בחודשים הבאים ולאחריו יתאפשר גידול ושיווק מוצרי קנאביס רפואי של  THERAPiNלבתי המרקחת.

 

תראפין הממוקמת במרחב הצפון סמוך ליקנעם, מגדלת קנאביס רפואי במתקן INDOOR חדשני ,שהינו מבנה סגור ואטום וכיום הגדול ביותר בישראל. הגידול במתקן למטרת יצור ומכירה יחל עם קבלת אישור הגידול המסחרי על פני שטח של  2.5 דונם   ובעל פוטנציאל להרחבה עד 10 דונם. המתקן מאפשר לנטרל את השפעתם של גורמים חיצוניים כגון מספר שעות אור, טמפרטורה ועוד. בנוסף, תשולבנה טכנולוגיות ושיטות מדעיות של בקרה ושליטה על מחזור חיי הצמח ועל מרכיבים שונים הקובעים את האיכות, הרכב חומרים והתפוקה של צמחי הקנאביס. כך, תראפין תספק לשוק מוצרי קנאביס רפואי ברמה הגבוהה ביותר ובסטנדרטים בינלאומיים.

 

לרשות תראפין עומדים עד 200 דונם לגידול קנאביס רפואי, מתוכם הוקם מתקן הגידול הראשון כאמור, על שטח של 10 דונם כבר כעת, העומד בתקני ה- GAP הישראלי וה- GACPהאירופאי. בנוסף הוקצה שטח תעשייתי של כ-7 דונם לטובת הקמה של מפעל ייצור בגודל של כ-1,000 מ"ר, בצמידות למתחם הגידול. מתקן הגידול ומפעל הייצור ישמשו כפלטפורמה שבאמצעותה מתכננת החברה לייצר מגוון רחב של מוצרי קנאביס רפואי ברמה שלMEDICAL GRADE,  וחומרי גלם מבוססי קנאביס איכותיים, בהתאם לדרישת השוק המקומי (תקינת IMC-GMP , IMC-GAP של היק"ר  ) ו – GACP EU-GMP האירופאי. בישראל קיימות 2 חוות גידול נוספות בפלטפורמת INDOOR אך ככל הנראה פוטנציאל היקף הגידול קטן יותר.

 

מתקן גידול אינדור תראפין – צלם: יפתח כץ

 

בנוסף, THERAPIN רואה עצמה ומתנהלת כחברת פרמצבטיקה ומיישמת תקני איכות מחמירים וקפדניים של היגיינה וניקיון כנהוג בתעשייה זו. "אומר יפתח כץ, סמנכ"ל הפעילות של תראפין בישראל: "ההתרגשות כאן גדולה כיוון שתראפין מביאה הן למטופלים, אליהם היא מחויבת והן לצוות הרפואי בשורה חדשה בכך שנשווק מוצרים שהינם שילוב של סטנדרט איכות וניקיון הגבוהים ביותר, הדירים- שמאפייניהם והשפעתם אחידים תמיד, וזמינים בשוק לאורך כל השנה, דבר המאפשר רצף טיפולי. שילוב זה אינו קיים כיום בשוק" .

 

 דר' גל דבורקין, האגרונומית של חברת תראפין מסרה: "ישראל מתחילה להתקדם בכל הקשור להנגשת מוצרי קנאביס רפואי למטופלים ברמות איכות הגבוהות ביותר כפי שקיים במקומות שונים בעולם כגון, קנדה, האיחוד האירופי, אוסטרליה ועוד. בשל העובדה, שגידול קנאביס רפואי משמעותו טיפול סביב השעון בצמח ולא יצור תרופה סינטטית, יש לא מעט אתגרים שיש להתגבר עליהם כגון, חזרתיות על הרכב החומרים הפעילים ומאפייני הצמח במחזורי הגידול והתמודדות עם ניקיון ממחלות ומזיקים למיניהם. בשיטת גידול INDOOR, אנחנו בעצם מורידים לרמת אפס את ההשפעה החיצונית על הצמח כמו עונות השנה, פגעי טבע, והשפעות מזיקים על התפרחות".

 

לדעת פרופ' גיל בר סלע, מנהל המערך לאונקולוגיה והמטולוגיה במרכז הרפואי העמק, אשר התייחס למתקן ה- INDOOR  החדש ומסר: "אכן קיימת חשיבות רבה לשמירה על איכות ואחידות מוצרי הקנביס". לדבריו, "השונות הקיימת בשוק המוצרים והעדר זמינות רציפה של כל המוצרים פוגעת משמעותית באיכות הטיפול בחולים הנעזרים בקנביס באופן רציף ולאורך תקופה ארוכה.  השיפור בכל המרכיבים האלו וכניסתם של מוצרים חדשים באיכות בין-לאומית גבוהה יוכל להביא לשיפור משמעותי באיכות חיי החולים".  

 

 

מתקן גידול אינדור תראפין – צלם: יפתח כץ

 

אודות THERAPiN (תראפין)

תראפין הוקמה ב- 2019 והינה חברה פרטית בתחום הקנאביס הרפואי.  מעל 70% מערכה הינו בבעלות משקיעים פרטיים מהארץ ומחו"ל בראשם היו"ר והמנכ"ל פרופ' משה (מו) מידר. עם הקמתה החלה בפעילות לגיוס הון, בניית אסטרטגיה ויעדים לחברה וגייסה צוות ניהול בכיר המנוסה בהקמת חברות ויצירת ערך בתחומים רבים: גידול קנאביס רפואי, פרמצבטיקה, תפעול אגרונומיה ועוד. בשנה האחרונה החברה סיימה לבנות מתקן INDOOR מתקדם לגידול קנאביס רפואי ובימים אלו התמקדותה העסקית של תראפין הינה בגידול ושיווק מוצרי קנאביס רפואי באיכות הגבוהה ביותר לשוק הישראלי.  בעתיד אמורה החברה לעסוק בכל שרשרת הערך של הקנאביס הרפואי, החל מפיתוח והשבחת זנים דרך יצור, הפצה ומכירה למטופלים. 

 

כמו כן החברה תגדיל ותרחיב את הפורטפוליו העסקי שלה ע"י מחקר ופיתוח (מו"פ) לתחומי הרפואה, ולתעשיות המבוססות על חומרים פעילים המופקים מצמח הקנאביס, תוך שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מוסדות אקדמיים וחברות מתעשיות הפארמה ה- WELLNESS  ואחרות .

 

INDOOR – עולם המחר בגידול קנאביס הגיע לארץ!

שיטת הגידול ב INDOOR  מאפשרת לנטרל את השפעותיהם של גורמים חיצוניים כגון עונות השנה, מספר שעות אור, טמפרטורה, לחות ועוד, שהינם בעלי השפעה קריטית על גידול הצמח. ע"י שליטה ובקרה, ניטור ותיעוד  של הגורמים הללו ורבים נוספים בתוך המתקן הסגור, ניתן לשלוט על מרכיבים שונים הקובעים את האיכות, הרכב חומרים והתפוקה של צמחי הקנאביס. מתוך כך, גם את איכותם של המוצרים הסופיים המשווקים למטופלים. כמו כן, בשיטה זו, ניתן ליעל את הגידול ולהפיק 6 מחזורי גידול בשנה לעומת עד 4 מחזורים בגידולי חממה, דבר המאפשר אספקה שוטפת לשוק ויאפשר למטופלים להשתמש במוצר שעוזר להם באופן שוטף, ליצירת רצף טיפולי.

 

תראפין תשווק בישראל, מגוון מוצרים המאושרים על ידי היק”ר, בשם מותג משלה ובסטנדרטים הגבוהים ביותר של איכות, היגיינה וניקיון תוך שמירה על הדירות ואספקה שוטפת, שילוב  שלא קיים בישראל נכון להיום.

 

אודות בכירי ומובילי תראפין

  • פרופ' משה (מו) מידר מנכ"ל ויו"ר THERAPIN, פרופ' מו מידר, בעל ניסיון של מעל ל-40 שנים בחברות פרטיות וציבוריות. מידר יזם סידרתי שרשם עד היום יותר מ 80 פטנטים. הניסיון התעשייתי שלו כולל ייצור, עיבוד, קמעונאות והפצה. כמנהל, מומחה בכיר ומנהל תפעול.  מידר חידש יותר מ-50 חברות. כמנכ"ל, יו"ר או יועץ,  הוביל וניהל בהצלחה תאגידים גדולים וקטנים כאחד. ביניהם חברת  MAG שהינה אחת מיצרניות המכשירים הגדולות בעולם שמידר הוא המייסד והמנכ"ל שלה. החברה עוסקת ביצור למערכות אוטומציה מתוחכמות, המבוססות על טכנולוגיות מתקדמות והמשמשות את תעשיות החלל, כלי הרכב, ציוד כבד, כרייה, אנרגיה סולרית ואנרגית רוחות. הכנסותיה של MAG עומדות על למעלה מ-1.7 מיליארד דולר והיא מעסיקה יותר מ-4,000 עובדים ב-26 מתקנים ושווקים, בלמעלה מ-80 ארצות בעולם. מידר מתגורר בארה"ב. הוא היגר מישראל ב-1967, לאחר ששירת כקצין של יחידת הנדסה מוצנחת במלחמת ששת הימים. בעל תואר ראשון בהנדסה מאוניברסיטת פילדלפיה, ותואר שלישי במסחר בינלאומי ומימון מאוניברסיטת Lehigh, ותואר שלישי בהנדסה מאוניברסיטת פילדלפיה.

 

  • סמנכ"ל הכספים והעסקים – איתן לומברוזו, בעל 30 שנות ניסיון בתחומי הבנקאות, המכשור הרפואי ומסחור טכנולוגיה. לשעבר מנהל בכיר בבנק ההשקעות P Morgan Chase .

 

  • איש הפארמה של הקבוצה – סמנכ"ל התפעול –  יפתח כץ, שימש בעבר בתפקידי ניהול בכירים, בעיקר בתחום התפעול ושרשרת האספקה בטבע, תרו, פרוטליקס וכיאזמה.

 

  • אחד מיועצי תראפין – פרופ' שמעון רחמילביץ מאוניברסיטת בן גוריון בנגב, יו"ר האגודה הישראלית למדעי הצמח ולשעבר ראש המכון לחקלאות וביוטכנולוגיה בצרפת.