כותרות אחרונות
Search

נפגשים בנמל תל אביב ויריד המזרח עם אורלי וילנאי, עמית סגל, אודי סגל, רוני קובן, עינב גלילי ואחרים

נפגשים בנמל תל אביב ויריד המזרח עם אורלי וילנאי, עמית סגל, אודי סגל, רוני קובן, עינב גלילי ואחרים

"נפגשים": הרצאות מרתקות של מיטב אנשי התקשורת והתרבות בארץ יתקיימו במהלך החודשים נובמבר-ינואר במגוון מסעדות בתי קפה וגלריות במתחם נמל תל אביב ויריד המזרח. הכניסה חופשית!

לאור ההצלחה הגדולה בשנה שעברה והביקוש הרב מצד הקהל, גם השנה במהלך חודשי נובמבר – ינואר, נמל תל אביב ויריד המזרח יקיימו סדרת הרצאות מגוונות ומעשירות בנושאי תרבות ותקשורת. את ההרצאות יעבירו אנשי עיתונות וטלוויזיה מהמובילים והמסקרנים בארץ, כגון:  אורלי וילנאי, עמית סגל, עינב גלילי, מושיק גלמין, נחמיה שטרסלר, ועוד רבים.

ההרצאות יתקיימו אחת לשבוע, בימי רביעי, בשעה 20:30 בערב, בבתי קפה גלריות ומסעדות בנמל תל אביב וביריד המזרח, אליהם יגיעו הדוברים להעביר הרצאה מרתקת בנושאים אקטואליים. כל ההרצאות פתוחות לקהל הרחב, ללא תשלום וללא הרשמה מראש, מספר המקומות מוגבל. משך כל הרצאה כשעה.

namal-1-%d7%a6%d7%99%d7%9c%d7%95%d7%9d-%d7%99%d7%a8%d7%99%d7%93-%d7%94%d7%9e%d7%96%d7%a8%d7%97

צילום: יריד המזרח

בין ההרצאות שיתקיימו:

הצד האפל של הרשת

מרצה: אביב פרנקל

9.11.2016, 20:30, קפה גרג

אביב פרנקל, עיתונאי, במאי סרטים דוקומנטריים ומגיש טלוויזיה. עד לאחרונה הגיש את התוכניות "גאדג'ט-טים", "הצינור", ופינת ביקורת הרכב "לילה גלגלי" בתוכנית "לילה כלכליערוץ 10.

בהרצאה מרתקת וסוחפת, לוקח אביב פרנקל למסע אל עבר הרשת האפלה, מקום שמאכלס מתחזים וזייפנים, סוחרי נשק וסמים ומתווכים שמוכרים בני אדם לזנות ועבדות.

"ושלא יעבדו עליכם"

מרצה: נחמיה שטרלסר

23.11.2013, 20:30, קפה גרג

נחמיה שטרלסר, כלכלן ועיתונאי, בעל "פרס סוקולוב" לעיתונות ופרסים נוספים. עורך בכיר לכלכלה וחברה ב"הארץ", פרשן בחדשות ערוץ 2 ומרצה באקדמיה. "פרס מפעל חיים" מטעם אגודת העיתונאים בתל-אביב.

הרצאה אקטואלית העוסקת בטבע האדם: איך עובדים עלינו וכיצד נוכל לסכל זאת. הנושאים בהרצאה הם כלכלה, חברה, תקשורת ופוליטיקה והיא מתעדכנת באופן רצוף, לפי ענייני היום הבוערים. ההרצאה כוללת גם סיפורים מאחורי הקלעים על דרך קבלת ההחלטות בממשלה ובכנסת. ההרצאה מלווה במצגת קלילה וצבעונית, עם הרבה גרפיקה שעוקבת אחרי ספרו של שטרסלר: "ושלא יעבדו עליכם". היא מוצגת בהומור רב שגורם לפרצי צחוק של הקהל במהלך ההרצאה.

 

פוליטיקה בעידן הפייסבוק

מרצה: עמית סגל

30.11.2016, 20:30, ב"טוקהאוס"

עמית סגל, כתב הכנסת ומגיש בחדשות ערוץ 2 החל משנת 2006.

כיום משמש עמית כמגיש קבוע ב"מהדורה ראשונה", כפרשן פוליטי בגלי צה"ל וככותב טורים מעת לעת ב"הארץ". בשנת 2008 נבחר לאחד מ-30 האנשים המצליחים בישראל מתחת לגיל 30 במשאל של "טיים אאוט", ולאחד מ-10 עיתונאי הטלוויזיה הבולטים בישראל על ידי "ידיעות אחרונות". העיתון "מקור ראשון" בחר בו לאיש התקשורת הדתי המוביל בארץ.

מה גורם לנו להצביע כמו שאנחנו מצביעים? למה הישראלים הם הבוחרים הכי משונים בעולם? מה משפיע יותר, האביב הערבי או מחאת האוהלים בקיץ?    מה צריך לדעת כדי לנבא בדיוק מי יהיה נשיא ארצות הברית הבא? ולמה נתניהו שיכנע מיליון מצביעים בבחירות האחרונות ?הרצאה על הקשר בין הכיס לקלפי, המצב הביטחוני ותוצאות הבחירות, דור הפייסבוק והכנסת ה-20.

 

הכוח לשנות

מרצה: אורלי וילנאי

7.12.2016, 20:30, בקפה לנדוור

אורלי וילנאי, אשת תקשורת דומיננטית אשר העלתה על סדר היום הציבורי-תקשורתי את הטיפול בנושא הרווחה. וילנאי זכתה בפרסים על עבודתה העיתונאית הייחודית, וביניהם: פרס עמותת אומ"ץ ופרס "פרימור" מטעם הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו. וילנאי יחד עם בן זוגה העיתונאי גיא מרוז מגישים בשנים האחרונות את תכנית הבוקר של ערוץ 10 "אורלי וגיא".

נושא שלו מקדישה וילנאי דגש מיוחד בשנים האחרונות הוא מעורבות ואחריות חברתית של כל אחד מאתנו. בעקבות סדרת הסרטים "מוסר השילומים" על ניצולי השואה, מביאה וילנאי את סיפור "ההפיכה" האזרחית שהיא וגיא מרוז עשו בנושא. ההרצאה מכילה בתוכה גם אלמנטים ודגשים מיוחדים עבור עובדים ומנהלים בארגונים – כיצד כל אחד ואחד בתוך ארגונו יכול לגלות את אותה אחריות אישית כלפי הארגון ולפעול למען סביבת עבודה טובה יותר, ניצול נכון יותר של משאבים העומדים לרשותו והזדהות עם האינטרס הארגוני הכולל.

 

החדשות הטובות

אודי סגל

14.12.2016, 20:30, ב"דרבי בר"

הכתב והפרשן המדיני של חדשות ערוץ 2. מסקר ומלווה את תהליך השלום ואת ממשלות ישראל כבר שני עשורים.

אודי סגל שנוהג להפחיד אתכם בטלוויזיה בא הפעם להרגיע. עם חדשות הטובות אותן לא תשמעו כי חדשות טובות לא מביאות רייטינג.
אז ככה, מול הבעיות האיומים, השחיתות, דאע"ש והאבנים בירושלים יש תמונה גדולה שמראה שמצבה של ישראל לא רע, האמת די טוב. ואולי יותר טוב מאי פעם.
אודי סגל, הכי משוחרר שרק אפשר, בהרצאה שמשאירה את כולם עם חיוך על הפנים ותקווה על דור ההמשך ועל מה באמת קורה בישראל.

 

הרגל ההומור

מרצה: עינב גלילי

21.12.2016, 20:30, קפה לנדוור

עינב גלילי, אשת תקשורת מוערכת מזה כעשרים שנה עם ניסיון עשיר ככותבת ומגישה בעיתונות, ברדיו, בטלוויזיה ועל הבמה.

למרות שאנחנו נוהגים לחשוב על הומור כעל כישרון מולד, האמת היא שחוש הומור הוא יכולת או הרגל שאפשר לפתח אותו. מתוך ניסיונה המקצועי העשיר כקומיקאית ובהתבסס על הספרות האקדמית והמקצועית העשירה בנושא, עינב גלילי מציגה חוקים ו"טריקים" שאפשר להשתמש בהם בחיי היומיום, בעבודה ובמערכות יחסים כדי לחיות חיים שיש בהם יותר הומור. תוך שימוש בראיונות עם קומיקאים ובקטעי סטנדאפ היא מדגימה עקרונות אוניברסליים שמסתתרים מאחורי כל פרץ צחוק מתגלגל – הפתעה, דיסוננס, אמת, גילוי עצמי – שכל אחד יכול להשתמש בהם כדי לחיות חיים מצחיקים יותר.

 

רגע של אמת

מרצה: רוני קובן

28.12.2016, 20:30 ב "ג'פאניקה"

 

רוני קובן, עיתונאי, במאיתסריטאישדרן רדיומנחה טלוויזיה ומחזאי ישראלי .

משמש כיום ככתב בכיר בתוכנית "עובדה עם אילנה דיין"

בערוץ 2 ומגיש את התוכנית 24"  שעות עם"   בערוץ 8.

משמעון פרס, דרך נינט ועד הדלאי לאמה- קובן ראיין בעשר השנים האחרונות דמויות מפתח בתרבות, בכלכלה ובפוליטיקה. הוא היה הראשון ששכנע את המיליארדר יצחק תשובה להתייצב מול מצלמות הטלוויזיה, התלווה לשמעון פרס במרוץ הפוליטי האחרון שלו והצטרף במשך חודשים ארוכים לדפני ליף, סתיו שפיר ושאר ראשי מחאת האוהלים בכתבה 'סתיו של מהפיכה' שזכתה לביקורות משבחות ופרסים. כתבתו האחרונה שסיפרה את סיפורם של שרון בלוך שנאלצה להיפרד מרם, התינוק הסודני שאימצה, לטובת סבתו הביולוגית, שברה את כל שיאי הרייטינג ונגעה בלבבות של כולנו. אז איך מגיעים לרגע של אמת עם אריות תקשורת מנוסים כמו יוסי שריד או הבמאי האמריקאי וודי אלן? ומה עושים כשהמרואיין שלך פשוט שותק?

ההרצאה שמלווה בקטעים מראיונות שניהל רוני קובן דן על אומנות הריאיון והשיחה.

 

לקחת את התפקיד

מרצה: ישי גולן

4.1.2017, 20:30, בגלריה "ארטמרקט"

 ישי גולן, שחקן תיאטרון, קולנוע וטלוויזיה מוערך ("חטופים", "כפולים" ו"טירונות")

מתי שחקן נחשב לשחקן טוב? לרוב כשלא מרגישים שהוא משחק. כלומר כשהוא "טבעי" או יותר נכון כשהוא כאילו טבעי בתפקיד שלו. לכל אחד מאתנו יש המון תפקידים בחיים. לכל תפקיד אנחנו מביאים דברים אחרים, יכולות אחרות והתנהגויות שונות. אנחנו למעשה לובשים ופושטים צורה, כמיומנות שאנחנו משתמשים בה כל הזמן, על מנת להתאים את עצמנו בצורה המרבית לתפקיד שאנחנו ממלאים.  כמה פעמים שמעת לפני פגישה חשובה, ראיון עבודה או דייט את המשפט – פשוט תהייה טבעי, תהיה אתה. מהו אותו "טבעי" שמדברים אתנו עליו, איפה נגמר ה"אמיתי" ומתחיל המשחק? האם יש באמת הפרדה בין ה"אני האמיתי" ל"אני המשחק"?

 

עיצוב מתוך רגש

מרצה: מושיק גלמין

11.1.2017, 20:30, בגלריה "למון פריים"

מושיק גלימן, יועץ להום סטיילינג, מנחה, שחקן ומגיש טלוויזיה (בא לחדש לכם ערוץ 2 רשת)

הרצאה חווייתית ומרתקת הנוגעת במגוון נושאים בתחום הלבשת הבית, עיצוב אינטואיטיבי, יצירת סביבה מחודשת, פתרונות גדולים באמצעים פשוטים

הסתכלות מחודשת, אישית ואינטואיטיבית על הקיים צורות / חללים / צבעים / הרמוניה

טיפים וטריקים, ארגון ואחסון עם סגנון, שימושים חוזרים.

 

החל מחודש נובמבר ועד תחילת חודש ינואר

כל יום רביעי, שעה 20:30 בערב, נמל תל אביב ויריד המזרח

ההרצאות פתוחות לקהל הרחב ללא תשלום וללא הרשמה מראש

מספר המקומות מוגבל

מומלץ להגיע מוקדם.

ללו"ז המלא של סדרת ההרצאות, תאריכים ומנחים אורחים ניתן להיכנס לאתר יריד המזרח בכתובת: http://www.yarid-hamizrach.co.il/

לאתר נמל תל אביב בכתובת: Namal.co.il