כותרות אחרונות
Search

נשיא סרביה העניק לאלכסנדר ניקוליץ' קונסול כבוד של סרביה בישראל את העיטור האזרחי הגבוה ביותר בסרביה – "כוכב קאראג'ורג'ה".

עיטור הוענק לקונסול כבוד של סרביה בישראל – צילום באדיבות: Presidency of the Republic of Serbia נשיאות רפובליקת סרביה

 

נשיא סרביה העניק לאלכסנדר ניקוליץ' קונסול כבוד של סרביה בישראל  את העיטור האזרחי הגבוה ביותר בסרביה – "כוכב קאראג'ורג'ה".   

עיטור "כוכב קאראג'ורג'ה" (Karađorđeva zvezda)  הוענק לאלכסנדר ניקוליץ', קונסול כבוד של סרביה בישראל ודירקטור של נציגות לשכת המסחר והתעשייה של סרביה בירושלים עבור הישגיו בפיתוח יחסי ידידות בין הרפובליקה של סרביה לבין מדינת ישראל, בתחום שת"פ בין ממסדי, אקדמי, כלכלי-מסחרי, תרבות, הספורט ודיפלומטיה הציבורית.

 

מסדר הכוכב קאראג'ורג'ה הוא העיטור האזרחי והצבאי הגבוה בסרביה, מקורו בממלכת סרביה משנת 1904. בעבר הוענק רק לאזרחים סרבים. עד כה זכו לעיטורים הנשגבים של סרביה ישראלים אחדים, ניקוליץ' הוא הראשון ביניהם שצמח בקהילה יהודית של יוגוסלביה לשעבר ועלה ארצה. הוא היה אחד העורכים של הספר בשפה האנגלית על עבודותיו הנבחרות של ד"ר קאלמי ברוך בתחום תרבות הלאדינו והשפה הספרדית-יהודית.

 

עיטור הוענק לקונסול כבוד של סרביה בישראל – צילום באדיבות: Presidency of the Republic of Serbia נשיאות רפובליקת סרביה

 

העיטור הוענק במסגרת הטקס הממלכתי המתקיים מידי שנה בחג הלאומי המרכזי של סרביה, יום המדינה, בארמון הנשיאות בבלגרד, ע"י נשיא רפובליקת סרביה, הנשיא אלכסנדר ווצ'יץ' (Aleksandar Vučić), בהשתתפות שגריר מדינת ישראל בסרביה, יהל וילן, שרי ממשלת סרביה ובראשם רה"מ אנה ברנאביץ' (Ana Brnabić) והפטריארך הסרבי פורפירייה (Porfirije).

 

צילום באדיבות: Presidency of the Republic of Serbia נשיאות רפובליקת סרביה