כותרות אחרונות
Search

סדרת הדגל החדשה של HBO "ויניל" – "Vinyl" מגיעה ל-yes!

 

פרי יצירתם המשותפת של הבמאי מרטין סקורסזה,  מיק ג'אגר והיוצר טרנס ווינטר ("אימפריית הפשע", הסופרנוס") ב-yes Oh ובyesVOD החל מחודש ינואר, במקביל לשידור בארה"ב

"ויניל" היא  דרמה אפית חדשה ומדוברת שמתארת את המתרחש מאחורי הקלעים בעולם המוזיקה בניו יורק של שנות ה- 70  תקופה של "סקס סמים ורוקנרול". הסדרה בת 10 פרקים, תשודר החל מינואר הקרוב רק ב- yes במקביל לשידור בארה"ב, היא פרויקט חיים של  הבמאי זוכה האוסקר, מרטין סקורסזי, מיק ג'אגר והתסריטאי זוכה האמי טרנס ווינטר ("אימפריית הפשע", "הסופרנוס").  הדרמה משרטטת במדויק את השנים המעצבות של תעשיית הרוק בארה"ב שראו את צמיחת מעדין הדיסקו, הפאנק וההיפ הופ ששינו את פני המוזיקה לנצח.

הסדרה כבר מעוררת שיחה ערה בקרב המבקרים והצופים ברשתות החברתיות בתור הדבר הענק הבא של HBO – הרשת שאחראית למספר שיא של סדרות זוכות אמי . מבקרי הטלוויזיה בארה"ב, חברי ה TCA , מיהרו להכריז על "ויניל" כעל התופעה הטלוויזיונית הגדולה ביותר ל-2016 והסדרה שהם הכי מצפים לה.

זוכה האמי בובי קאנוויל ("אימפריית הפשע") מגלם בתפקיד הראשי את ריצ'י פינסטרה מפיק כריזמטי בעל נטייה להרס עצמי, הבעלים של חברת התקליטים "אמריקן סנצ'רי", שמנסה להציל את נשמתו ופרנסתו ולהחזיר את חברת התקליטים שלו לימי תהילתה על ידי גילוי הכישרון והסאונד המוזיקאלי הבא. האם יצליח לעשות זאת בלי לפגוע בכל מי שעומד בדרכו?

לצדו מככב צוות שחקים מוכשר: אוליביה ווילד ("האוס")  כאשתו, ריי רומאנו ("כולם אוהבים את ריימונד") כשותפו לדרך וחברו הטוב, ג'ונו טמפל היא אסיסטנטית צעירה, ג'יימס ג'אגר (הבן של מיק) הוא כוכב להקת הפאנק העולה The Nasty Bits ובריגיטה יורט סורנסון ("הממשלה", "משחקי הכס", "פיץ' פרפקט 2") היא אינגריד סופרסטאר, שחקנית דנית הקרובה לאנדי וורהול וחברה טובה של אשתו של ריצ'י.

כבר בפרק הראשון, אותו כתב טרנס ווינטר וביים מרטין סקורסזה, הצופים ישאבו למסע מוזיקלי סוחף אל תקופה מסעירה שתרקיד אותם אל ימי תקליטי הויניל, רחבות הדיסקו ובמות הרוקנרול.

hbo 1

הסדרה היא ה- Passion Project של סקורסזה, שמעל עליה עם ג'אגר יותר משני עשורים בצורות שונות ובתסריטים שונים שכיוונו להפיכתה לסרט. מדובר בנושא קרוב לליבו של סקורסזה, שביים את הסרט הדוקומנטרי אייקוני Shine a Light  על ג'אגר ולהקת ה- Rolling Stones  –  שבעקבות – ולאחר הניסיון החיובי ב"אימפריית הפשע"  החליט לעשות אדפטציה לסדרה עבור HBO. הבחירה בתחילת שנות השבעים אינה מקרית מבחינתו של סקרוסזה הרוצה לכסות את "המהפכה המוזיקלית" שהתרחשה בשנים האלו – פריצת הרוק, הגלאם רוק, הדיסקו והפופ, מעבר המוזיקה השחורה למיינסטרים וניצני ההיפ הופ, והכל בניו יורק הרחוקה כמעט שנות אור מניו יורק הבטוחה והתיירותית של ימינו.

 

לטריילר: https://www.youtube.com/watch?v=n2irZnQMovI