כותרות אחרונות
Search

סוגי שילוח בין-לאומי נפוצים

צילום: FREEPIK

 

סוגי שילוח בין-לאומי נפוצים

הרצון לייבא מוצרים ממדינות שונות הופך את תהליך שילוח בין לאומי לנפוץ מאוד ואף מוסדר במגוון מדינות, במיוחד יבוא מסין ומטורקיה שהפכו לפופולריים ומבוקשים ולא בכדי. כיום ישנם סוגים שונים של דרכי שילוח, ובעיקר שילוח ימי ואווירי שהם הנפוצים ביותר. בואו נראה מהם הסוגים ומהם היתרונות של כל אחד מהם.

 

ההבדל בין שילוח בין-לאומי ימי לשילוח אווירי:

כאשר אנו מייבאים סחורה מחו״ל, יש לנו שתי דרכים נפוצות לבצע זאת: דרך שילוח ימי, כלומר דרך אוניות משא או דרך שילוח אווירי המתבצע דרך מטוסים ייעודיים לשינוע סחורות. לא משנה באיזו שיטה תבחרו, חשוב מאוד לתכנן היטב את אסטרטגיית השילוח על מנת שתוכלו לחסוך בעלויות ולהבטיח שהסחורה תגיע בזמן ובשלמותה ליעד.

 

מהו שילוח ימי?

זוהי שיטת שילוח הנחשבת למסורתית והוותיקה ביותר להעברת סחורה ומזה אלפי שנים משתמשים בה. כמובן שהטכנולוגיה עשתה את שלה וכיום ישנם תהליכים מוסדרים בכל העולם להעברת סחורה במכולות מסודרות המגיעות בגודל אחד ומונחות אחת על גבי השנייה. אוניות משא מסוגלות לשאת מטענים עצומים וגדולי מימדים בצורה בטוחה מאוד. דבר נוסף, שילוח ימי נחשב זול יותר ביחס לשילוח אווירי, שזהו פרמטר משמעותי ליבואנים שיכולים להוזיל את עלויות שילוח בין-לאומי, כמובן בשילוב חברה המתמחה במתן שירותי עמילות מכס.

 

שילוח ימי נחשב לנוח מאוד מבחינת שינוע שילוח כמות גדולה של סחורה ומטענים גדולים כמו ריהוט, מכונות יצור, מכוניות ועוד. אולם, עם היתרון יש גם חיסרון, כיוון שהשילוח יכול לקחת שבועות ואף חודשים, תלוי כמובן מהיכן הסחורה מגיעה. אם כך, הוא יתאים ליבואנים שאינם לחוצים בזמן לקבל את הסחורה.

 

 

מהו שילוח אווירי?

שילוח אווירי נחשב לשיטה גם כן ותיקה, אך ידועה בשל היעילות שלה. כיום ניתן למצוא מטוסי הובלה ייעודיים המשתמשים לטובת שינוע סחורות במהירות ממגוון רחב של מדינות. חשוב להבין ששילוח אווירי נחשב למהיר יותר ביחס לימי והוא אורך שעות בודדות, כך שיבואנים יכולים להזמין סחורה ולקבלה במהירות תוך ימים ספורים. שילוח אווירי יתאים לחברות הזקוקות לשילוח מהיר מכל מדינה בעולם בדגש על מוצרים קלים ולא כבדים.

 

לשילוח אווירי יש שני חסרונות: אחד הוא העלות היקרה שלו ביחס לשילוח ימי והשני הוא המגבלה של פריטים מסוימים שניתן לשלח דרך שילוח אווירי. לדוגמה לא ניתן לשלח מוצרים כבדים, חומרים מסוכנים מסוימים וכך הלאה.

 

שילוח בין-לאומי אקספרס

זהו עוד סוג של שילוח בין-לאומי ומיועד למי שמחפש שילוח מהיר, ממש דלת לדלת. שילוח מסוג זה מתבצע באמצעות שילוח אווירי הנחשב למהיר מאוד. הוא יתאים לחברות וארגונים המחפשים שילוח של מוצר דחוף לדוגמה חלק של מכונת ייצור, חלקי חילוף של רכב, מוצר יקר שהוזמן ועוד.

 

לסיכום, שילוח בין-לאומי הוא חלק חשוב מאוד בתהליך היבוא ולכן יש לתכנן אסטרטגיית שילוח מקצועית שתאפשר לכם ליהנות מסיסטם שילוח שעובד לטווח זמן הארוך. תהליך יבוא הוא לא עניין של מה בכך ודורש שימת לב לפרטים הקטנים, לצד קבלת החלטות חשובות וגורליות, ולכן חשוב להיעזר בחברת שילוח בין-לאומי המציעה גם עמילות מכס שתלווה אתכם לאורל כל הדרך, כולל מתן ייעוץ ממיטב בעלי המקצוע.

 

אנחנו מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ, בה נבחן את הפעילות והדרישות ונעשה הכל כדי לייצר פתרונות שילוח מותאמים אישית!

03-6564442