כותרות אחרונות
Search

סלקט ביומד המפתחת טכנולוגיה לבידוד תאי גזע, קיבלה אישור פטנט ממשרד הפטנטים והסימנים המסחריים של ארה"ב

"סלקט" ביומד המפתחת טכנולוגיה לבידוד תאי גזע, מודיעה על קבלת אישור פטנט ממשרד הפטנטים והסימנים המסחריים של ארה"ב

הפטנט מגן על הטכנולוגיה של "סלקט" ועל שיטת השימוש בטכנולוגיה במספר רב של מצבים רפואיים אשר טרם נמצא להם מענה, כגון: סוכרת מסוג 1, מחלת מעי דלקתית, מחלת תל נגד המאכסן ודחיית אברים מושתלים.

בעקבות קבלת אישור הפנטנט זינקה מניית סלקט ביו ב-23.55% בבורסה בארץ ובכ-40% בנאסד"ק

 "סלקט" ביוטכנולוגיה בע"מ (נסד"ק: APOP; הבורסה לני"ע בת"א: APOP), המפתחת טכנולוגיה לבידוד תאי גזע, הודיעה על קבלת הודעת קיבול (notice of allowance) רשמית המתייחסת לבקשתה לפטנט על שיטת השימוש המרכזית ממשרד הפטנטים והסימנים המסחריים של ארה"ב. הפטנט מתייחס להנדסה של תאי חיסון מווסתים עם פעילות אפופטוטית משופרת לשימוש במודולוצייה אימונולוגית על מנת לטפל או למנוע בהפרעות הקשורות למערכת החיסון.

הפטנט מגן על הטכנולוגיה של "סלקט" ועל שיטת השימוש בטכנולוגיה במספר רב של מצבים רפואיים אשר טרם נמצא להם מענה, כגון סוכרת מסוג 1, מחלת מעי דלקתית, מחלת תל נגד המאכסן ודחיית אברים מושתלים.

מנכ"ל חברת סלקט ביומד, שי ירקוני

מנכ"ל חברת "סלקט" ביומד, שי ירקוני התייחס לאישור הפטנט וציין : "זהו ציון דרך חשוב עבורנו והישג התחלתי משמעותי לעסקינו בארה"ב. לסלקט יש שבע משפחות של פטנטים שנועדו להגן על נכסי הליבה של החברה ולאפשר רפואה רגרנטיבית של תאי גזע"

 

אודות "סלקט"

"סלקט ביוטכנולוגיה בע"מ (Cellect)" נסחרת בנאסד"ק ובבורסה לניירות ערך בתל אביב (סימול נסד"ק: APOP; סימול בבורסה לני"ע בת"א: APOP). החברה מפתחת טכנולוגיה חדשנית המאפשרת הפקה של תאי גזע לכל סוגי הטיפולים, בהם תאי גזע מהווים את חומר הגלם המרכזי. השיטה של סלקט לא רק מאפשרת הפקה מהירה של התאים אלא גם מורידה דרמטית את הסיכון לדחייה בהשתלות כגון השתלות מח עצם, השתלות פנים ועוד. 

כל החברות שמפתחות טיפולים רפואיים על בסיס תאי גזע עומדות בפני מחסום מרכזי שהוא השגת חומר הגלם המרכזי לטיפולים אלו – תאי הגזע עצמם – היות ותאים אלו הינם נדירים מאוד וקשים מאוד למיצוי. גם אם מוכחת יעילותו של טיפול תאי גזע מסוים, אין כל דרך כיום להביא אותו לרפואת המונים כי מיצוי תאי גזע בכמות ובאיכות הדרושים אינם אפשריים כיום. השיטות הקיימות למיצוי תאי גזע הינן יקרות מאוד, מורכבות מאוד, נמשכות שבועות ומייצרות כמויות תאי גזע שלא רק שאינן מספיקות לטיפול אלא גם מייצרות סיכון רב לדחיית השתל ולמחלות דחיה ואף למוות.

"סלקט" הוכיחה במחקרים כי היא מסוגלת להגיע בתוך שעות ספורות לריכוז תאי הגזע גבוה ואיכותי מתאים הנלקחים מתורם מוח עצם, או דם חבל טבור ואף רקמות שומן.

 

השיטה של סלקט קיבלה אישור של משרד הבריאות לניסויים קליניים בבני אדם ונבחנת תחילה לשוק השתלות מח עצם לטיפול בסרטן כמו גם לשווקים אחרים הזקוקים לתאי גזע כחומר גלם. הלקוחות הפוטנציאליים לטכנולוגיית החברה הם כל חברות התרופות, מכוני המחקר, בתי החולים ועוד. החברה מעריכה כי בעתיד, הטכנולוגיה שלה תשולב בתהליך הייצור של כל מוצר המבוסס על תאי גזע.