כותרות אחרונות
Search

סקר משאבי האנוש של:Mercer יש פערים גדולים בין תפיסות מעסקים לאלו של העובדים לגבי ׳מקום עבודה אפקטיבי׳

סקר משאבי האנוש של Mercer : יש פערים גדולים בין תפיסות מעסקים לאלו של העובדים לגבי "מקום עבודה אפקטיבי"

 

הסקר מצביע על ביטחון מופרז מצד מעסיקים. בעוד ש- 70% ממנהלי משאבי האנוש אמרו שהם בטוחים ביכולתם לאייש את תפקידי המפתח מתוך מאגר העובדים הקיים בארגון, 28% מהעובדים אמרו כי הם מתכננים לעזוב את הארגון בשנה הקרובה.

synerion-2

בשוק העבודה התחרותי, עם התחכום הגובר של תהליכי הגיוס לאיתור המועמדים המתאימים ביותר והעלייה בדרישות מצד העובדים, ארגונים נדרשים לתכנן מחדש את הדרך בה הם מנהלים, מפתחים ומתמרצים את הטאלנטים שלהם.

סקר שנערך על ידי חברת הייעוץ הגלובלית Mercer , הראשון מסוגו שבדק הן את תפיסות המעסיקים (1,730 מנהלי משאבי אנוש) והן את תפיסות העובדים (מעל 4,500 מועסקים), מעלה כי הסיבות המובילות לחוסר שביעות רצון העובדים הן היעדר פיתוח מקצועי, תהליכים שהתיישנו ואי שביעות רצון מהמנהלים.

85% מאנשי משאבי האנוש דיווחו כי יש צורך ברה-ארגון של מדיניות ותוכניות ניהול הטאלנטים בארגון שלהם. לשם כך נדרשת תמיכה של המנהלים, אבל בפועל, רק 4% מהם מדווחים כי פונקציית ה-HR נתפסת כשותף עסקי אסטרטגי בארגון שלהם והם אכן מקבלים את התמיכה הזו.

סקר Mercer אף מצא שב-9 מתוך 10 מקרים, ארגונים מעריכים כי התחרות על הטאלנטים רק תגבר במהלך השנה הקרובה. עם זאת, בעוד 70% ממנהלי משאבי האנוש בטוחים ביכולתם לאייש את תפקידי המפתח מתוך מאגר העובדים הקיים שלהם, 28% מהעובדים דיווחו כי הם מתכננים לעזוב את הארגון בשנה הקרובה, גם אם הם מרוצים מתפקידם הנוכחי.

sinerion-1

תמר בראל, מנהלת תחום Talent Management בסינריון מערכות

״התחרות על עובדים איכותיים רק גוברת״, אומרת ליה בוניק, נשיאת Mercer . "קיים מחסור בטאלנטים שפוגע ביכולת של חברות להתחרות בשוק של היום. בכל הנוגע לעובדים עם כישורים אנליטיים, יכולות מנהיגות ודפוסי חשיבה גלובליים, הביקוש גדול משמעותית מההיצע״.

״לעובדים יש כיום יותר אופציות מאשר בעבר״, מציינת תמר בראל, מנהלת תחוםTalent Management בסינריון מערכות, המתמחה במתן פתרונות תוכנה מתקדמים לניהול ההון האנושי בארגון. ״הם מצפים מהארגון לתמוך בפיתוח מסלול הקריירה שלהם, לאפשר גמישות בניהול העבודה ולהציע להם יותר הזדמנויות לפיתוח הכישורים המקצועיים והאישיים.

הארגונים מצדם, רוצים לוודא שההשקעה בפיתוח העובדים משתלמת להם. בעזרת מערכות לניהול אסטרטגי של ההון האנושי בארגון, יכולים מנהלי משאבי אנוש לזהות בדיוק במי צריך להשקיע ומה הם פערי הידע, היכולות והכישורים שיש להשלים לכל אחד. יתרה מזאת, מערכות אלה מציגות את סיכון העזיבה של העובד וכך יכול הארגון לקבל החלטה מושכלת במי מבין העובדים להשקיע ובמי לא.

לאסטרטגיה נכונה של ניהול ההון האנושי, יש השפעה ישירה על שימור העובדים המוכשרים, העמקת המחוברות (engagement) שלהם לארגון, העלאת החדשנות ושיפור הביצועים העסקיים״. 

הסקר מעלה גם את החשיבות של גיוון התעסוקתי, התומך בעובדים מכל גיל, מגדר, רקע וכד', אולם מציין שהנושא אינו מתורגם לפעילות בשטח, לפחות על פי תפיסת העובדים. בעוד 73% מהחברות מציינות שהן פועלות לבניית צוותי ניהול מגוונים, רק 54% מהעובדים אומרים שהארגונים שלהם מפעילים תוכניות אפקטיביות למטרה זו.

החוקרים של Mercer מעריכים כי סגירת הפער בין עמדות הארגונים לאלו של העובדים, תדרוש שינויים גדולים מצד מחלקות משאבי האנוש. לדברי החוקרים העובדים כיום הם קרייריסטיים מאי פעם, ולכן ארגונים צריכים לשפר יכולות תפעוליות ושימוש בכלים טכנולוגיים ואנליטיים לניהול ההון האנושי, מתוך גישה מבוססת על נתונים. רק כך יוכלו לתכנון מסלולי קריירה אטרקטיביים לעובדים המוכשרים, כאלה שיסייעו לגייס את הטאלנטים ולשמר אותם בארגון.

אודות סינריון

סינריון מערכות מתמחה במתן פתרונות תוכנה מתקדמים לניהול ההון האנושי בארגון. עם למעלה מ- 30 שנות ניסיון, פתרונות התוכנה של סינריון פועלים בלמעלה מ-7,000 ארגונים בישראל ובעולם ומשרתים למעלה מ- 5,000,000 עובדים. הפתרונות של סינריון, המותקנים בארגונים בכל מגזרי המשק ובכל סדרי הגודל, תומכים בניהול שלבי מחזור חיי העובד בארגון, כולל ניהול מערך העובדים, בקרת כניסה, ניהול אסטרטגי של ההון האנושי בארגון וגיוס עובדים. מוצרי התוכנה של סינריון קיבלו הכרה בינלאומית והם פועלים אצל לקוחות ברחבי העולם. סינריון הינה הספק הפרטי הגדול ביותר בקנדה של פתרונות לניהול מערך עובדים לשוק הבינוני. סינריון היא הנציגה הבלעדית בישראל של חברת Lumesse, מהמובילות בעולם בפתרונות Talent Management.

למידע נוסף : www.synerion.co.il