כותרות אחרונות
Search

סקר של אתר ההכרויות "OkCupid" חושף עלייה של 600% בפרופילים של נשים שמחפשות “פמיניסט”.

צילום: Pexels: Andrea Piacquadio

 

אהבה, כסף ופמיניזם.

סקר של אתר ההכרויות "OkCupid" חושף עלייה של 600% בפרופילים  של נשים שמחפשות “פמיניסט”.

אפליקציית ההיכרויות הפופולרית "OkCupid" חושפת גם האם הרווקות הישראליות מעדיפות מציאת זוגיות על פני קידום הקריירה שלהן – ועד כמה כסף באמת חשוב בפרטנר הפוטנציאלי.

 

סקר מיוחד שערכה אפליקציית ההיכרויות אוקייקיופיד לקראת יום האישה הבינלאומי, חושף מה נשים באמת מחפשות בבני הזוג שלהן בעשור הנוכחי. הנתונים החדשים מגלים כי, בחמש השנים האחרונות, חלה עלייה של 600% בפרופילים של נשים המציינות כי הן "מחפשות פמיניסטים", או "פמיניסטים בלבד" כבני זוג הולמים. נתון מעניין נוסף בהקשר הזה: 40% מהנשים הישראליות המצויות באפליקציה דיווחו שהן רואות את עצמן כ׳אקטיביסטיות׳.

 

לי תום דותן, מומחית הדייטינג הישראלית של "אוקייקיופיד": "בשנים האחרונות יש שינויים בשאלה מי עושה את הצעד הראשון. כשזה נוגע למי עושה את הצעד הראשון, העשור הנוכחי הוא עשור של יותר אסרטיביות בדייטינג מצד הנשים. למרות שהשינוי הזה חל בכל המגדרים והזהויות המיניות, נראה שנשים הן בחזית המגמה הזו.

 

לאורך מגפת הקורונה, מדווחת "אוקייקיופיד" כי נשים נטו יותר ויותר לשלוח לייקים והודעות ראשונות – וזה נשאר ככה בשנת 2022. נשים שלחו בינואר 10% יותר לייקים מאשר בדצמבר, והן הוכיחו שמשתלם לקחת יוזמה. שיחות שהתחילו ביוזמת נשים בינואר 2022 היו בשיא זה יותר משנה (עלייה של 13% מאז דצמבר).

 

צילום: Pexels: Andrea Piacquadio

 

מסתכלים על הארנק:

בעולם, מדווחת האפליקציה, נשים מתמקדות במאבק לסגירת פערי השכר בין המגדרים, כאשר 84% מהרווקות באוקייקיופיד טוענות שצריך לעשות יותר כדי לסגור אותם (70% מהגברים מסכימים). בישראל, 87% מהמשתמשים אומרים שצריך לפעול כדי לסגור את פערי השכר המגדריים.

 

זוגיות או קריירה?

למרות רצונן להיות עצמאיות כלכלית, מה שהכי חשוב לנשים באשר הן זה להיות עצמאיות. בעולם, 65% מהנשים באוקייקיופיד שהגיבו לשאלה התואמת "האם הייתם מעדיפים יותר כסף או יותר חופש?" אמרו "חופש" (קצת לפני 64% מהגברים). נשים ישראליות רוצות את החופש שלהן אפילו יותר, כאשר 77% מעדיפות אותו על פני כסף.

 

מעדיפות חיבור רגשי:

נשים רווקות מתמקדות גם במציאת מישהו שהן מתחברות אליו מבחינה רגשית – כאשר 88% אומרות שחשוב ליצור קשר רגשי לפני קשר פיזי (לעומת 78% מהגברים). רק בחודש האחרון, חלה עלייה של 5% בנשים המחפשות מערכת יחסים שתחזיק מעמד עד סוף חייהן.

 

מבהירה לי תום דותן: "כיום יותר ויותר נשים מבינות שבסופו של דבר, זה לא עניין של בחירה בין קריירה לזוגיות", "נשים בשנת 2022 רוצות להצליח בשניהם. הקורונה לימדה אותנו את החשיבות של איזון עבודה בבית ונשים וגברים מחפשים פרטנרים דומים שתומכים בגישה המאוזנת הזו".

 

מוסיפה לי תום דותן: "חופש משמע הזכות לבחור מה את רוצה – וזה גם למי שאת יוצאת איתו. אחרי הכל, בשנתיים האחרונות חלה עלייה של 55% בנשים שאומרות שמערכת יחסים חשובה להן יותר מקידום הקריירה שלהן. בישראל, 73% מהנשים אמרו שהן מעדיפות למצוא זוגיות, אחוז גבוה בהרבה משאר העולם.

 

צילום: Pexels: Moose Photos

 

אודות "OkCupid"

כשבאים לבחור בן/בת זוג לדייט, OkCupid היא אפליקציית ההיכרויות היחידה ששואלת עבורך את השאלות הנכונות. האלגוריתם של OkCupid משתמש בתשובות למגוון רחב של שאלות רקע שמספקים המשתמשים כדי להבין לעומק מה חשוב להם, במה הם מאמינים, מתעניינים ומה ההעדפות שלהם. החברה נוסדה ב- 2004 ומאז אחראית על מיליוני חיבורים בין בני אדם בלמעלה מ-110 מדינות. החברה היא אחת החלוצות בתחומי ההכלה במגוון רחב של ממדים, דוגמת מגדר, העדפות, גזע ודת. 

 

החברה ממוקמת בניו יורק.

למידע נוסף:

http://www.okcupid.com/