כותרות אחרונות
Search

עוברים דירה ? משפצים ? כיצד תבחרו נכון את הברזים למטבח ולחדר הרחצה !? טיפים מאת: ג'יין מטלון – דריי מנהלת השיווק בחברת "מדגל".

עוברים דירה ? משפצים ? כיצד תבחרו נכון את הברזים למטבח ולחדר הרחצה !?

הטיפים של ג'יין מטלון-דריי, מנהלת השיווק בחברת "מדגל" מבית פלסאון.

עוברים דירה ? משפצים ? אחד האביזרים בו אנו משתמשים בקביעות הוא הברז – הן במטבח והן בחדר האמבט.

בחירה נכונה של הברזים תתרום לאיכות החיים שלנו ברמה הפרקטית, העיצובית והפונקציונלית.

על הברז להתאים לסגנון העיצוב של המטבח או חדר הרחצה ולצרכים הייחודיים של המשתמשים בבית.

על הברז להיות איכותי ועמיד לאורך שנים ולהתאים תקציבית להוצאות שתכננו.

 

צילום – חברת מדגל

 

ג'יין מטלון-דריי, מנהלת השיווק בחברת "מדגל" מבית פלסאון, מהמובילות בתחום הברזים בישראל, מייעצת ומעניקה טיפים והמלצות  שיסייעו בבחירת הברז למטבח ולחדר הרחצה:

  • בבחירת ברז לכיור הרחצה, חשוב לדעת מהיכן יצא הברז – מהקיר, מהכיור או מהמשטח שעליו מונח הכיור, ובהתאם לכך להחליט על צורת הברז וגובהו.
  • אם הכיור מונח על משטח ואינו עמוק מדי, כדאי לבחור בברז גבוה יחסית ובעל פיה ישרה, לנוחות השימוש. יש לשים לב אם יש ארון או מדף מעל הברז או בצדדיו, ולבדוק שגובה הברז לא מפריע לטווח הפתיחה של הארון או לנוחות השימוש במדף.
  • בעיצוב חדרי רחצה לילדים, מומלץ לבחור ברז נוח לתפעול ונגיש, המתאים לגובה הילד (ידית הפעלה מתאימה). גם ברז אלקטרוני או ברז המופעל בלחיצה יתאימו לחדר הילדים, שכן הם מאפשרים תפעול נוח ופשוט. מדגל משווקת גם ברז לחיצה לכיור הרחצה המוציא מים קרים בלבד, המשלב גם תפעול קל ונוח וגם מונע חשש לכווייה בעקבות פתיחה בטעות של המים החמים. הברז מתאים גם לשירותי אורחים (דגם 69990).
  • בהתקנת ברזים במקלחת, חשוב לרכוש אינטרפוץ (המנגנון של הברז המותקן בתוך הקיר) איכותי, מחברה ותיקה ורצינית שיש לה אפשרות לספק חלפים גם אחרי שנים רבות. תקלה באינטרפוץ, כאשר אין חלפים, תצריך שבירה של הקיר והקרמיקה והשקעות כספיות גדולות, בהן גם החלפת כל האינטרפוץ.
  • בתחום מערכות הפינוק למקלחת, "מדגל" מציעה חידושים מיוחדים: מערכת יוקרתית למקלחת הכוללת מוט טלסקופי מתכוונן לתלייה על הקיר, ראש מקלחת עגול ורחב בקוטר של 20 ס"מ ומזלף מתקדם. למזלף שלושה מצבי זרימה, שניתן להחליף בהזזה נוחה וקלה של המתג (ימינה או שמאלה) הנמצא בידית המזלף. המערכת כוללת גם מתלה מתכוונן לתליית המזלף על המוט, לפי הגובה הרצוי (דגם: 91486). לחברה גם מזלף מתקדם ויוקרתי, המאפשר לבחור בין חמישה מצבי זרימה: עיסוי, מפל, ספריי, עיסוי משולב במפל וזרם עדין. המזלף כולל גם לחצן לעצירה של זרם המים, המאפשר להחזיר את עוצמת הזרם והטמפרטורה, ללא צורך בכוונון מחדש. המזלף משלב פינוק ונוחות מרביים וחיסכון במים (דגם: 91106). מדגל מציעה עוד מגוון מזלפים ודגמים של מערכות פינוק למקלחת.
  •  

צילום – חברת מדגל

 

המלצות בבחירת ברז למטבח

  • התאמה לכיור: חשוב שהברז יהיה נוח לשימוש ושהוא יתאים לגודל הכיור. יש לוודא שאינו קצר מדי או ארוך מדי ושהמים זורמים למרכז הכיור. למשל, לכיור גדול ועמוק, שנרצה לנקותו ולשטוף בו סירים בנוחות, יתאים ברז גבוה עם צינור נשלף המגיע לכל מקום ומונע התזת מים החוצה.
  • בחירת דגם הברז: שוק הברזים מציע מגוון רחב של ברזים שצורת ההפעלה והפונקציונליות שלהם שונה, וחשוב להתייחס לכך בבואכם לבחור ברז.

 

אפשר למצוא כיום מגוון של ברזים המופעלים בצורות שונות: בעזרת ידית, בלחיצה (באמצעות לחצן המצוי לצד הפייה של הברז), או ברז אלקטרוני המופעל בעזרת חיישן (המצוי לצד פיית הברז ומאפשר פתיחה וסגירה ללא מגע).

 

צילום – חברת מדגל

 

בבחירת ברז מטבח, יש להקדיש תשומת לב לגודל הידית ולצורתה ולבחור בידית שיהיה נוח לתפעל בקלות ובמהירות, כשהידיים שומניות או רטובות. 

 

"מדגל" מציעה מגוון רחב של ברזים למטבח, בהם: ברז יוקרתי IFLOW המופעל ללא מגע, כך שהוא מאפשר שמירה על ניקיון והיגיינה במטבח וגם חוסך מים. הברז משלב ידית רגילה וגם טכנולוגיה מיוחדת, המאפשרת להתקינו מלמעלה בקלות וללא מאמץ. בתחום הברזים המופעלים בלחיצה, מדגל מציעה את ברז "גליל" למטבח, הכולל לחצן לצד הפייה, המאפשר פתיחה וסגירה של הברז בנוחות, בלחיצה קלה.

 

 

במגוון דגמי הברזים יש להבחין גם בין ברזים סטטיים וברזים נשלפים; ברזים המסתובבים 180 מעלות או 360 מעלות; גבהים וזוויות שונות – 45 או 90 מעלות; ברזים בעלי אפשרויות לשינוי מצבי זרימה ועוצמת המים בברז, ועוד. הבחירה צריכה להיעשות לפי גודל הכיור, נוחות השימוש בברז בחיי היום-יום, ובהתאם לתקציב.

 

ברז גבוה בזווית של 90 מעלות למשל, מתאים לכיור גדול שיכיל בנוחות סירים וכלים רבים. ברז בזווית זו לא יפריע לערימת הכלים בכיור ויהיה נוח לנקותם בעזרתו.

 

צילום – חברת מדגל

 

לכיור כפול למשל, אפשר לבחור 2 ברזים – אחד לכל ברז, או ברז אחד שיונח בין שני הכיורים ויהיה אפשר לסובב אותו בנוחות לכל כיור.

 

ברז עם מצבי זליפה משתנים אפשר להתאים לשימוש ספציפי, למשל: לניקוי הכיור רצוי זרם חזק של מים. לשטיפת כלים יספיק זרם בינוני, וזליפה רחבה תתאים לניקוי של פירות וירקות.

 

מבחינה עיצובית, ליין הברזים הרחב המוצע כיום בשוק מאפשר להתאים את עיצוב הברז לסגנון עיצוב המטבח. למשל, ליצירת מראה אלגנטי ומיוחד במטבח אפשר לשלב ברז בצבע שחור או ברז המשלב שחור וכרום. למטבח בסגנון כפרי אפשר להתאים ברז בסגנון קלאסי עתיק. למדגל ליין ברזים מעוצב מאיטליה במותג "מדיצ'י", המציע בין היתר גם ברזים מעוצבים בסגנון עתיק, כמו ברזי Antique. למטבח שמעוצב בסגנון מודרני, אפשר לבחור ברז בגוון כרום יוקרתי, בקו עיצוב ישר או מעוגל ובמראה אלגנטי.

 

 

המלצות כלליות חשובות בבחירת ברזים לבית

  • בהתקנת ברז פרח (המותקן על המשטח או השיש): חשוב לתכנן מראש שהמרחק בין הכיור לקיר יהיה לפחות 10 ס"מ, כדי לאפשר התקנה נוחה הדורשת את הידוקו של הברז מלמטה. מרחק קטן מזה יצריך עבודת אינסטלציה מורכבת ויקרה.

 

צילום – חברת מדגל

 

  • תו תקן ואחריות: ודאו שאתם קונים ברזים מחברה מוכרת ואמינה שמוצריה עומדים בתקנים הדרושים בארץ או בחו"ל. חשוב לוודא שהחברה נותנת אחריות של 10-5 שנים לברזים, ולבדוק מהי רמת השירות שהיא מעניקה לאורך השנים.

לפרטים באתר  www.madgal.co.il. לחידושים ועדכונים באינסטגרם:  https://instagram.com/madgal.il?igshid=1tmgj8yoqmdal