כותרות אחרונות
Search

עונשי מאסר בפועל נגזרו על נאשמים בפרשיית הברחת כדורי ויאגרה מזויפים

עונשי מאסר בפועל נגזרו על נאשמים בפרשיית הברחת כדורי ויאגרה מזויפים

 בית המשפט השלום בת"א, כבוד השופטת מיכל ברק נבו, הטילה על 8 נאשמים בפרשיית הברחת כדורי ויאגרה מזויפים, עונשים המגיעים, בין היתר,  ל- 24 חודשי מאסר, זאת בגין ביצוע שורה של עבירות על פי פקודת המכס, פקודת היבוא והייצוא ופקודת סימני המסחר. כתב האישום בפרשה הוגש בשנת 2011 נגד הנאשמים אשר חברו יחד לצורך הברחת 75,000 כדורי ויאגרה מזויפים ארצה. התיק נוהל ע"י עו"ד אפרת מויאל קיטייניק, מהיחידה המשפטית הארצית לתיקי מכס, זאת בעקבות חקירה אשר נוהלה על ידי מחלקת חקירות מכס ומע"מ חיפה.

בית המשפט גזר על הנאשם המרכזי בפרשה, בגין התיק העיקרי ובגין תיק נוסף שהתנהל כנגדו בגין, בן היתר, עבירות של החזקה, חובת מרשם, מכירה קמעונית של תכשירי מרשם, אותו ניהלו עורכי הדין רעות אבירי וגבי פאר מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי), 24 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי למשך 8 חודשים לשלוש שנים, קנס בסך 90,000 ₪ והתחייבות להימנע מביצוע עבירה.

 על נאשם מרכזי נוסף, נגזרו 8 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי למשך 8 חודשים לשלוש שנים, קנס בסך 40,000 ₪ והתחייבות להימנע מביצוע עבירה. על שאר הנאשמים בפרשה,  נגזרו עבודות שירות וקנסות כספיים.

%d7%a8%d7%a9%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%9e%d7%99%d7%a1%d7%99%d7%9d

 מדובר בכתב אישום חמור ביותר, המתאר מסכת עבירות כלכליות המבוצעות בצורה שיטתית ומתוכננת עד לפרטי פרטים וחובקת בתוכה מספר גדול של מעורבים. כתב האישום בפרשיה כלל שני אישומים: האישום הראשון, המתייחס לכל הנאשמים ומתאר כיצד הבריחו, כל אחד לפי תפקידו, כדורי ויאגרה מזויפים דרך 4 מדינות: מסין, דרך הונג קונג, לצ'כיה ומשם לאוסטריה, כשיעדם הסופי הינו ישראל. האישום השני, מתייחס למקרה הברחה נוסף, בו חלק מהנאשמים הבריחו כדורי ויאגרה מזויפים מצ'כיה לישראל.

 בית המשפט אימץ את עמדת המדינה וקבע כי: "מידת הפגיעה בערכים המוגנים בתיק העיקרי היא לא מבוטלת, נוכח העובדה כי מדובר בעבירות שפוגעות בכלל הציבור – הן בשל הפגיעה הכלכלית במשק וביבואנים, עקב הפצת הכדורים באופן לא חוקי תוך הפרת סימן מסחרי רשום, הן בשל החומרה היתרה במעשים, בשל סכנה ממשית לבריאות הציבור בהכנסת כדורי ויאגרה שיוצרו בתנאים לא מפוקחים, על כל המשתמע מכך".