כותרות אחרונות
Search

עיריית חולון ומדיטק חולון משיקים לראשונה בישראל את "סינמטק הילדים" – בית קולנוע חוויתי לילדים שבו תוכן ועיצוב ייחודיים, אשר מטרתו לקרב ילדים אל אומנות הקולנוע.

צילום: יח"צ

לראשונה בישראל!

עיריית חולון ומדיטק חולון משיקים לראשונה בישראל את "סינמטק הילדים" – "מקום לדמיון בחולון".

בית קולנוע חוויתי לילדים שבו תוכן ועיצוב ייחודיים, אשר מטרתו לקרב ילדים אל אומנות הקולנוע.

בית קולנוע ייחודי שנבנה ועוצב במיוחד לילדים, ראשון בישראל וראשון מסוגו בעולם, העוסק בקירוב ילדים וילדות לאומנות המופלאה של הקולנוע.

הכניסה לאולם (אשר מכיל 100 מקומות בלבד) פטורה מתו ירוק – אין צורך בבדיקת קורונה.

 

צילום: טל ביטרמן

 

עיריית חולון ומדיטק חולון משיקים לראשונה בישראל את סינמטק הילדים – בית קולנוע חוויתי לילדים שבו תוכן ועיצוב ייחודיים, אשר מטרתו לקרב ילדים אל אומנות הקולנוע.

 

סינמטק הילדים יהיה חלק בלתי נפרד מהמדיטק, מתחם התרבות הרב תחומי של העיר חולון, ויצטרף אל שאר מוסדות התרבות האיכותיים הפועלים במסגרתו: תיאטרון המדיטק לילדים ולנוער, מוזיאון העיצוב חולון, המוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס, המרכז לאומנות דיגיטלית, רשת הספריות ומערך "תרבות ודעת" וכמובן סינמטק חולון.

 

פתיחת סינמטק הילדים מחזקת את ביסוס מעמדה של חולון כעיר הילדים של ישראל והינה חלק מהתפיסה האסטרטגית של עיריית חולון והעומד בראשה מוטי ששון להמשיך ולפתח עבור הילדים מוסדות חינוך ותרבות ייחודיים ומובילים.

 

סינמטק הילדים יציע חווית צפיית סרטים ייחודית לילדים ולכל המשפחה שתכלול סרטים קלאסיים ועכשוויים, סרטים בינלאומיים ממדינות שונות שאינם מוצגים בבתי קולנוע מסחריים, סרטים אילמים בלווי מוסיקלי חי, וכן סרטים חדשים והקרנות טרום בכורה. בנוסף, יתקיימו הקרנות מיוחדות בנושאים שונים, שבהם יוצגו קטעי סרטים שנערכו והותאמו במיוחד לילדים. הקרנות הסרטים ילוו בפעילות העשרה קולנועית מגוונת הכוללת, בין השאר, פסטיבל קולנוע בינלאומי לילדים, סדנאות דיבוב, סדנת אנימציה, סדנת אפקטים מיוחדים, סדנת איפור ועוד. הילדים (והוריהם) יוכלו להתרווח בספות הצבעוניות שעוצבו במיוחד לצפייה משפחתית או עם חברים, לאכול פופקורן ב-10 שקלים בלבד (!), ולצפות בסרטים על מסך גדול, עם מערכות הקרנה וסאונד מהמתקדמות בעולם, בדיוק כפי שצריך לצפות בקולנוע, לא במסכים הביתיים.

 

ראש עיריית חולון מוטי ששון – צילום: אבי בר

 

ראש עיריית חולון מוטי ששון: "אני שמח על הצטרפותו של סינמטק הילדים הראשון בישראל אל שורת מוסדות התרבות הייחודיים והמובילים של חולון עיר הילדים, ומזמין את כל ילדי ישראל והוריהם, ואת ילדי חולון בפרט, לבוא אל בית הקולנוע הנפלא שבנינו בשבילכם במתחם המדיטק. העיר חולון תמשיך לשים את הילדים בראש סדר העדיפות, ותמשיך להשקיע ברווחתם, בחינוכם ובעידוד צריכת תרבות איכותית".

 

דני וייס, מנכ"ל המדיטק – צילום: אבי בר

 

דני וייס, מנכ"ל המדיטק: "דווקא בתקופה שבה עסק עולם התרבות כולו בהישרדות, המשכנו כאן במדיטק ליצור ולהפיק, וכעת אנו גאים ומתרגשים להציג את התוצר החדש שלנו – סינמטק הילדים. זהו מוסד תרבות חדש אשר אין כמוהו בישראל ובעולם כולו, הן בתכנים אותם הוא יספק והן בעיצובו ובצורתו. מטרתו לחשוף את הילדים לאמנות הקולנוע, להרחיב את המבט התרבותי-חברתי שלהם ולתת להם גישה לתרבויות נוספות, לשפות אחרות ולמנהגים וצורות חשיבה שונות. סינמטק הילדים ישתלב עם שאר הפעילות התרבותית הענפה במדיטק בתחומי התיאטרון, הספרות, העיצוב, הקומיקס ועוד, אשר יחד יוצרים מוסד תרבות רב-תחומי ייחודי, איכותי ונגיש". 

 

אלון רוזנבלום, מנהל סינמטק חולון וסינמטק הילדים – צילום: אבי בר

 

אלון רוזנבלום, מנהל סינמטק חולון וסינמטק הילדים: "כמי שגדל מגיל צעיר בבית קולנוע שסבא שלי בנה ברמת גן ("אורדע", הקולנוע הראשון ברמת גן) נשאבתי לעולמות קסומים, לסיפורים מרגשים, לתרבויות שונות ולחוויות רגשיות מועצמות. סינמטק הילדים ינסה לשחזר את החוויה הזו שנשארה אצלי בלב ובראש מאז. אנחנו נהיה בית קולנוע לילדים סקרנים וחוקרים. נאפשר לילד לגלות את העולם הפרטי שלו וללמוד על הרגשות שלו תוך שהוא מגלה את עולם הקולנוע הקסום והמרגש ודרכו את העולם שאנו חיים בו. תכנית הסרטים הייחודית שלנו תשלב בין קולנוע חדש לישן, בין סרטים פופולארים לסרטי איכות, סרטים מכל העולם בשפות שונות, סיפורים מרגשים שמכוונים לילדים וכאלה שגם פונים לקהל בוגר יותר. ניקח את הילדים למסעות לעולמות מוזרים, בגלקסיות רחוקות וגם נעסוק בסיפורים שקרובים לבית. הדגש שלנו בסינמטק הילדים הוא חוויות רגשיות ולא רק שכלתניות. אבל לא רק לילדים, אלא גם לאפשר להורים לחזור לילדות שלהם, לנוסטלגיה שלהם, ולחוות אותה שוב עם הילדים."

 

סינמטק הילדים נמצא בתוך מתחם המדיטק בחולון, מתחם נגיש וקל להגעה מכל מקום ובו גם מגרש חניה גדול בחינם. אולם "הביצה" הוותיק של המתחם שצורתו ביצה עגולה, פורק עד היסוד ועוצב ונבנה מחדש כבית קולנוע צבעוני ומשוכלל ובו 104 מקומות ישיבה. האולם תוכנן על ידי האדריכל שאול קנר, המתמחה בתכנון מרכזי בידור ואולמות קולנוע (רשת "סינמה סיטי" ובתי קולנוע נוספים), מעוצב בסטנדרט בינלאומי ומצויד בטכנולוגיות המתקדמות ביותר. 

 

שאול קנר, האדריכל שעיצב ותכנן את האולם צילום: אבי בר

 

שאול קנר, האדריכל שעיצב ותכנן את האולם: "עיצוב אולם סינמטק הילדים בחולון היווה אתגר משמעותי,  האתגר מבחינתי היה ליצור חלל של אולם קולנוע רב תכליתי שמתאים לילדים ובוגרים כאחד – חלל , מזמין , המעניק לילדים תחושה של נוחות ורוגע לצד גירוי החושים , חלל המעצים את חווית השהות במקום. האולם בנוי בצורה של ביצה, כמו ביצה יש לו קליפה חיצונית קשיחה המגנה מבחוץ על הפנים. הקליפה הפנימית , אקוסטית  מרגיעה ושקטה, מהווה רקע  ,לכתמי הצבע בגוונים שונים של הכורסאות באולם".

 

הסינמטק יפעל במהלך כל השבוע (כולל בשבתות) והפעילות בו תכלול הקרנת סרטים ייחודיים שהסינמטק יביא במיוחד לצד הקרנת סרטים חדשים לילדים ונוער. בנוסף יתקיימו הקרנות מיוחדות אשר יועברו בליווי הרצאות וסדנאות, מפגשים עם יוצרים, שחקנים, במאים ותסריטאים, סדנאות שונות לילדים (משחק, אנימציה ועוד), פסטיבל סרטים בינלאומי לילדים ועוד.  סינמטק הילדים יציע מנויים וכרטיסים: מנוי ללא הגבלה יוצע לרכישה בעלות של 390 ₪ עד 440 ₪. כרטיסים ימכרו בעלות של 25 ש"ח עד 32 ש"ח.

 

צילום: טל ביטרמן

 

דוגמאות לפעילויות מתוכננות בתקופה הקרובה:

חוגגים 120 שנה לוולט דיסני – בחרנו לחגוג את האירוע המרגש הזה עם שלושה סרטים מופלאים:

נתחיל עם סרט האנימציה הראשון בהיסטוריה שהופק באורך ובצבע מלא –  "שלגיה ושבעת הגמדים" , שהצלחתו שינתה לחלוטין את התפיסה לגבי אנימציה וסרטי ילדים והוא נמנה עם סרטי האנימציה החשובים, המשפיעים והמוכרים ביותר. למרות השנים הארוכות שעברו מאז שנוצר – הוא ממשיך להקסים את כולנו, גם היום.

 

נמשיך עם סרטו פורץ הדרך של וולט דיסני. "סינדרלה" שהעניק לעולם כמה מהאימג'ים והשירים האהובים ביותר בתולדות הקולנוע ("ביבידיבובידי בו"!) כבר ב 1950, וממשיך להיות רלוונטי ומזכיר לנו להיות טובים ומלאי אהבה גם בתקופות הקשות ביותר, כי יום  אחד הכול יכול להשתנות…

 

ונסיים עם הקלאסיקה "ספר הג'ונגל" משנת 1967, סרט האנימציה האחרון שזכה למגע ידו המיוחד של וולט דיסני. סרט שעובר כמתנה אוהבת מהורים לילדיהם כבר עשרות שנים. מסרטי המקור שתמיד חוזרים לצפות בהם, למרות כל הגרסאות קולנועיות המחודשות. סרט שמדבר על ערך החברות, על הרצון שלנו למצוא מקום בו אנחנו שייכים, ומכיר לנו דמויות נפלאות שמלמדות אותנו על הקשר החשוב בין הטבע והאדם.

 

שלגיה ושבעת הגמדים – בדיבוב לעברית

יום שני, 6.12, בשעה 12:00  I   יום שבת, 25.12, בשעה 12:00

 

סינדרלה – בדיבוב לעברית

יום שלישי, 7.12, בשעה 17:00  I  יום שבת, 11.12, בשעה 12:00

 

ספר הג'ונגל – בדיבוב לעברית

יום חמישי, 25.11, בשעה 17:00

יום חמישי, 9.12, בשעה 17:00

יום חמישי, 30.12, בשעה 17:00

 

 

הקלאסיקות שהעשירו את עולמנו – החודש בחרנו להביא אליכם שלוש מהקלאסיקות האלה, האהובות ומקסימות את כולנו, ילדים והורים.

"הנס כריסטיאן אנדרסן" (1952) יוקרן לציון 110 שנים להולדתו של אחד הכוכבים האהובים ביותר בתולדות הקולנוע, דני קיי, שסרטיו ליוו דורות של ילדים (והוקרנו פעם אחר פעם בטלוויזיה החינוכית). השילוב בין שתי האושיות הכי נפלאות של עולם הילדים: הסופר הנס כריסטיאן אנדרסן והשחקן-זמר-רקדן יוצא הדופן דני קיי, הוא יצירה שאנחנו בסינמטק הילדים לא יכולים לחכות לחשוף לדורות חדשים של צופים. המורשת המרהיבה שלהם, הצבעוניות, הערכים והרגש, הם כאלו שמתנחלים בלבבות ומייצרות חוויה שאין שנייה לה להורים ולילדיהם.

 

היום כבר לא עושים סרטים כמו "צ'רלי והשוקולדה" (ווילי וונקה) (1971), עיבוד קולנועי ראשון לספר הילדים הקלאסי של רואלד דאל, בכיכובו של ג'ין ויילדר.

 

זה סרט חכם שמוביל את הילדים אל הדרך הנכונה על ידי קולנוע יוצא דופן שמפעיל את הדמיון והחושים, מצחיק, מרגש וגם קצת מפחיד לפעמים, שמביא להסתכלות ייחודית על קסמה של חברות והתנהגות טובה.

 

 "אי.טי.- חבר מכוכב אחר" (1982), כמעט ואין צורך להכביר במילים על אחד מהסרטים הטובים ביותר שנעשו בכל הזמנים, כזה שלא תמצאו אף רשימת צפיית חובה בלעדיו. הסיפור על חברות המרגשת בין שני קטנטנים שמחפשים את מקומם יחד, מהלך קסם על מבוגרים וצעירים כאחד, מראה לנו שגם בין עולמות שונים יש הרבה מן המשותף. העשייה פורצת הדרך של הסרט גם היא מפתח להבנת הקסם של הקולנוע המודרני.

 

"הנס כריסטיאן אנדרסן" (מתאים לגילאי 7+)

יום חמישי, 2.12, בשעה 17:00

יום רביעי, 29.12, בשעה 17:00

 

"צ'רלי והשוקולדה" (וויליוונקה) – (מתאים לגילאי 10+)

יום רביעי, 15.12, בשעה 17:00

יום שבת, 18.12 בשעה 17:00

 

"אי.טי.- חבר מכוכב אחר" – בדיבוב לעברית (מתאים לגילאי 7+)

יום שבת, 4.12, בשעה 12:00

יום שני, 6.12 בשעה 17:00

 

 

פסטיבל הקולנוע הנורדי

הפסטיבל הנורדי, שמביא לקהל הרחב סרטים שאינם זוכים להקרנות מסחריות, נותן פוקוס על הקולנוע המיוחד שמגיע ממדינות סקנדינוויה הצפוניות, ולמרות שהשפה שונה (וכמעט שלא נשמעת בארץ) הנושאים, התמות והדילמות זהים לשלנו.

 

בחרנו להביא אליכם, להקרנה מיוחדת, את הסרט שזכה להצלחה ברחבי העולם, אולם לא זכה לחשיפה הראויה בישראל: "המומינים בריביירה".

 

הם מרגשים ומקסימים, משעשעים ואנושיים, תמיד בלתי צפויים.

זוהי הזדמנות נדירה להיכנס לעולם דמיוני ומרגש, לפגוש את מומינטרול וחבריו המתמודדים עם אתגרים ושאלות, דילמות, ניצחונות והפסדים. בהקרנה מיוחדת, עם מספרת שתלווה ותפעיל את הילדים, נכיר עולם מרגש, מלא קסם, הנוגע בשאלות המעסיקות את כולנו, כוחה של משפחה ומשמעותה של חברות. מומלץ בחום, לילדים והורים.

 

"המומינים בריביירה" – בשפת המקור + מספרת (הסרט מתאים לגילאי 5+)

יום שבת, 27.11, בשעה 10:00

יום שלישי, 30.11 בשעה 17:00

 

גיבורי הקומיקס הגדולים

בשנים האחרונות גיבורי הקומיקס זוכים לתחיה מחודשת ולאוהדים רבים, בגילאים שונים, המגלים את הקסם של המדיה.

מדי חודש נחזור אל גיבורי העל הבולטים והאהובים, ששלטו בדפי חוברות הקומיקס עשרות בשנים, נלחמו ברשע והגנו על הצדק.

 

אין גיבור טוב מקפטן אמריקה, להתחיל את המסע הקולנועי שלנו בין גיבורי העל. קפטן אמריקה, שהופיע לראשונה על דפי הקומיקס לפני 80 שנה!! ונחשב לאחד הגיבורים האהובים והמוכרים גם היום. גלגולו הקולנועי החדש של קפטן אמריקה הפך אותו לאחת הדמויות האהובות והמשפיעות. הסיפור על הנער שלא האמין בעצמו ולמד איך להיות מנהיג, גילה כוחות על פנימיים, מעבר לכוחו הפיזי, בוחר לעמוד מול הסכנות מהן פחד כל חייו.

 

"קפטן אמריקה: הנוקם הראשון" (מתאים לגילאי 10+)

יום רביעי, 1.12, בשעה 17:00

יום שבת, 4.12, בשעה 19:00

יום ראשון, 5.12, בשעה 17:00

 

סיפורים מהלב

כל ילד צריך מישהו שיאמין בו, כאשר לעיתים אותה אמונה מגיעה ממקומות לא צפויים ועוזרת לילדים להביט על הסביבה בעיניים ולהגיד "זה אני".

ממש כמו הילד "בילי אליוט" בסרט ריגש רבים בכל העולם, והוצג גם כמחזמר מצליח.

הסרט הפך לתופעה תרבותית בזכות עלילה המרגשת ומוזיקה בלתי נשכחת וכמובן סיפורו של הילד שכולם מזלזלים בו – אבל הוא לא מוותר, נלחם להגשים את חלומו ומגלה את משמעותה של חברות אמת. הקשר שלו עם אביו, המחליט לעשות הכל כדי לעזור לבנו, הופך אותו לדמות הורית, בעלת משמעות.

הסרט האהוב הזה, שאינו מיועד רק לילדים, מציג עד כמה חשוב להאמין בעצמך, כוחה של משפחה וחשיבותו של אדם מבוגר אחד, שמוכן להתגייס לטובתך.

 

נציין  20 שנה ליציאת "הארי פוטר ואבן החכמים" – הזדמנות נדירה לצפות על המסך הגדול בקסם שהניע את אחת התופעות הגדולות של תקופתנו: הצעד הראשון בהרפתקאותיו של הקוסם הצעיר.

הזדמנות נפלאה לחוות שוב, באולם הקולנוע, את הפלא והיופי של עולם הקוסמים הצעירים. הילדים וההורים מוזמנים לגלות, בצפייה משותפת, את דמותו של הארי פוטר, להשבות בקסמו הבלתי נשכח.

"בילי אליוט" (הסרט מתאים לגילאי 10+)

יום שבת, 11.12, בשעה 17:00

יום רביעי, 22.12, בשעה 17:00

 

"הארי פוטר ואבן החכמים" (מתאים לגילאי 8+)

יום שבת, 25.12, בשעה 17:00

 

הזמנה למסע הרפתקאות

אנחנו, בסינמטק הילדים אוהבים לנדוד בין הזמנים, לרחף לעולמות רחוקים, לבחור בסרטים בשפות שונות ונושאים בלתי צפויים. עם זאת, אנחנו לא שוכחים גם את העשייה העצומה של הקולנוע העכשווי וסרטי הילדים החדשים, המגיעים מדי שבוע אל מסכי הקולנוע בישראל. לכבוד החנוכה – נקרין שלושה סרטים חדשים:

 

"מפרץ ההרפתקאות: הסרט" – בדיבוב לעברית (הסרט מתאים לגילאי 5+)

הדמויות האהובות עוברות מהמסך הקטן אל המסך הגדול, לחוויית צפייה משותפת, מלאת הרפתקאות, צחוקים והמצאות.

יום שבת, 27.11, בשעה 17:00

יום ג', 30.11, בשעה 10:00

יום ד', 1.12, בשעה 12:30

 

"תומס הקטר מסביב לעולם" – בדיבוב לעברית (הסרט מתאים לגילאי 5+)

סרט חדש ונפלא, שאנחנו מתרגשים להביא אליכם, באופן בלעדי, להקרנה באולם הקולנוע שלנו, זה שנועד בדיוק לחוויות מהסוג הזה, לפגוש ביחד דמויות אהובות, ליהנות מקסמו של המסך הגדול. יום חמישי 2.12, בשעה 10:00    

יום ראשון, 5.12, בעה 10:00      

יום שבת, 11.12, בשעה 10:00   

יום חמישי, 16.12 בשעה 17:00

יום שלישי, 28.12, בשעה 17:00

 

"בייבי בוס 2: עסק משפחתי" – בדיבוב לעברית (הסרט מתאים לגילאי 5+)

סרט ההמשך ללהיט האהוב, המגיע לאולם המיוחד שלנו בסינמטק הילדים, לחוויית צפייה שלא תוכלו למצוא בשום מקום אחר.

יום שבת, 18.12, בשעה 12:00

יום שלישי, 21.12, בשעה 17:00

 

סדנאות, מפגשים ואירועים מיוחדים:

אנחנו בסינמטק הילדים לא רק מקרינים סרטים, אלא גם עורכים מפגשים עם יוצרים, סדנאות מיוחדות, ומקרבים את הילדים לעולם הקולנוע, אל מאחורי הקלעים, ו"הבנת הנראה".

נחקור סצנות מרכזיות, נדבר על האופן שבו עושים סרטים, נלמד על אפקטים וכתיבה ונבין יותר לעומק, מה הופך את עולם הקולנוע לקסום כל כך.

 

החודש יש לנו מגוון רחב של פעילויות לגילאים השונים:

"איך עפים בקולנוע?"

סדנת 'מסך ירוק' שתאפשר לילדים להפליג (תרתי משמע) על כנפי הדמיון ולעשות את מה שאפשר לעשות רק בסרטים: לרחף בחלל, להקיף את העולם בריצה, ללכת על מסלול הדוגמנות, לשחק עם חיות בג’ונגל ועוד.

סדנה לגילי 7+

יום שבת, 4.12, בשעה 10:00

 

סדנה- "איך מציירים גיבורי על"

בואו ללמוד איך לצייר את גיבורי העל הגדולים, מקפטן אמריקה (שאנחנו חוגגים לו החודש יום הולדת 80) דרך וונדר-וומן, סופרמן, באטמן וספיידרמן. נלמד על ההיסטוריה של הדמויות, מה מייחד כל אחת מהן, ובעיקר, איך אנחנו מציירים אותם במצבים שונים.

את הסדנה יעביר אחד הקומיקסאים הבכירים בישראל.

סדנה לגילי 10+

יום ראשון, 5.12, בשעה 16:00

 

"הגן הקולנועי של סהר" – סדרת מפגשים אינטימיים ומיוחדים בהנחיית סהר זוארץ – יועץ חינוכי ומנחה הורים. במסגרת המפגשים נעמיק בנושאים שונים, המעסיקים את הילדים, בעזרת קטעים מסרטי קולנוע מוכרים ואהובים

לגילי 5-7

יום שני, 27.12, בשעה 17:00

 

"קבלת שבת קולנועית"
פעם בחודש, נערוך עם סהר מפגש מיוחד המיועד לילדים בוגרים יותר.

בעזרת קטעים מסרטים אהובים נקיים שיחה על נושאים המעסיקים את המשתתפים בחיי היום יום.

לגילי 8-10

יום שישי, 24.12 בשעה 14:00

 

"הארי פוטר וסוד הקסם הקולנועי" – מסע בן שעה וחצי בנבכי עולמו הקסום, הקולנועי והספרותי של הארי פוטר. בהנחיית המרצה לקולנוע גלית רויכמן.

גילי 8+

יום חמישי, 23.12, בשעה 17:00

 

סרט חדש ומשמח – במיוחד לחנוכה

"לשיר 2" – סרט המשך ללהיט משנת 2016, יעלה אצלנו להקרנות בכורה בחג החנוכה במקביל לעליית הסרט בבתי הקולנוע ברחבי הארץ.

הקואלה האופטימי תמיד, באסטר מון, וצוות השחקנים שלו מתכוננים להשיק את המופע החדש, הנוצץ, הענק והמוגזם שלהם על הבמה המסנוורת ביותר בבירת הבידור של העולם.

 

חג אורים שמח.

"לשיר 2" – בדיבוב לעברית (מתאים לגילאי 5+)

יום שלישי, 30.11, בשעה 12:00

יום רביעי, 1.12, בשעה 10:00

יום חמישי, 2.12, בשעה 12:00

יום שישי, 3.12, בשעה 11:00

יוםשבת, 4.12, בשעה 17:00

יום ראשון, 5.12, בשעה 12:00

יום שני, 6.12, בשעה 10:00

יום שבת, 18.12, בשעה 10:00

יום שבת, 25.12, בשעה 10:00