כותרות אחרונות
Search

עירית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים מציגים פסטיבל האור 2018

משרד ירושלים והמורשת בשיתוף עם עירית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים מציגים:

פסטיבל האור 2018  

10 שנים של חגיגת אור בעיר העתיקה ירושלים
 

 ארבעה מסלולי אור בעיר העתיקה, ולאורכם כ- 35 מיצגי אור מרשימים ואינטראקטיביים של אמנים ישראלים ובינלאומיים

 

בין התאריכים  5.07.18 – 27.06.18  (20:00-23:00)

affinity – simone chua – australia

 

  • מופע לייזר צבעוני, היוצר עולם תלת מימד מלא בקסם יוצג בשער יפו ועל גבי חומות העיר העתיקה ירושלים

  • מיצג אמנותי בהשתתפות פסטיבלי האור מכל העולם יוצג בשער שכם

  • יער עצים המורכב מ- 1900 ענפים מוארים המחוברים זה לזה

  • קיר גרפיטי של אור ומים באורך של כ- 10 מ', המזמין את הקהל לצייר במכחול ובאצבעות

  • מספר שיא של אמנים בינלאומיים המגיעים: מאוסטרליה, סין, גרמניה, הפיליפינים, פינלנד, מונקו, צרפת, בלגיה, בריטניה ופולין

  • שיתוף פעולה ייחודי עם המחלקה לעיצוב תעשייתי באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל, במסגרתו יציגו הסטודנטים כ-10 מיצגי אמנות אור מרהיבים

 

הפסטיבל מתקיים ביוזמת משרד ירושלים והמורשת, עיריית ירושלים

והרשות לפיתוח ירושלים , ובניהול והפקת החברה העירונית אריאל

מנהלים אמנותיים: מירב איתן וגסטון צהר

הפסטיבל מתקיים בתקופת החופש הגדול מיועד לכל הגילאים- הכניסה חופשית

Mandala Giant Lantern by Arvin Quiwa Philippines

 

'פסטיבל האור 2018' חוגג עשור בסימן 'ביחד', ומחבר בין אמנים מתחומים שונים, בין אנשים לאמנות אור, ומעודד מעורבות הקהל בפסטיבל. האירוע הבינלאומי הגדול והמרתק בתחום אמנות האור, יתקיים זו השנה העשירית ברחבי העיר העתיקה בירושלים בין התאריכים 27.06.18-05.07.18. ארבעה מסלולים עשירים המתחברים זה לזה, מזמינים את הקהל לשוטט בין סמטאותיה של העיר העתיקה בירושלים, וליהנות מעשרות מיצגי אור מרהיבים ואינטראקטיביים, נגנים ושחקנים לאורך המסלול ומחוויית אור ייחודית בארץ.

 

לפסטיבל האור בירושלים החוגג עשור לאמנות האור, הגיעו במהלך השנים כ- 10 מיליון מבקרים מהארץ ומכל העולם, אשר נהנו ממגוון יצירות אמנות ופעילות אינטראקטיבית מהנה.

 

בפסטיבל האור, הקהל יוכל להשפיע על התצוגה ונראות המיצגים באמצעות מגע, הפעלת אפקטים של אור וקול וחיבור בין אנשים. כך לדוגמא יוזמן הקהל  לקחת מברשת צבע או בעזרת קצוות האצבעות לצייר ולכתוב במייצג גרפיטי של אור וצבע, על מסף LED מיוחד ההופך למואר בתגובה. הקהל יוזמן לטייל ביער של עצי מנגרובים המזכירים את הסרט 'אוואטר', ולהשפיע על צבעם של הענפים המשנים את צבעם במגע ובהתקהלות של אנשים סביבם.  מגנט אור-מטריה ענקית אינטראקטיבית תזמין את המשתתפים למלא את השער החדש במים  ועוד..

 

פסטיבל האור יציע לקהל המבקרים, כ- 35  מיצגי אור מרהיבים של אמנים ישראלים ובינלאומיים, אשר ישתרעו על פני העיר העתיקה: מעל ל- 700 שבשבות אור המופעלות ברוח, כ- 40 דמויות תיל מוארות המגיעות מתקופות שונות, מופע אורקולי מרהיב על מבנה ביה"כ החורבה, נחיל ענק של פרפרים מוארים כסמל לשמחה, צבע וחירות. יער אורות המורכב מ- 1900 ענפים מוארים, פסלי עצים צבעוניים, קיר גרפיטי של אור ומים באורך של כ- 10 מטר. מופע לייזר מרהיב ביופיו, מגנט אור-מטריה ענקית אינטראקטיבית, מיצג קופסאות אור, בהן יוקרנו צילומים היסטוריים משנותיה הראשונות של המדינה, ועוד עשרות מייצגי אור הפזורים בעיר העתיקה.

Walk Act Kryotaclas and Syroluma Germany

הפסטיבל, בניהולם האומנותי של מירב איתן וגסטון צהר, מזמין את המבקרים לחוויה רב חושית מרתקת, המשאירה את הצופים נרגשים ממשחקי האור והצבעים במרחב הציבורי המוכר. "עשור לפסטיבל האור הוא מאורע מיוחד ומרגש. לאורך כל פעילותו, חיבר הפסטיבל את הקהל אל ירושלים העתיקה ותושביה, גישר על ההבדלים ונגע בכל מבקריו. בחרנו בתמא "ביחד" המדגישה את המשותף והמחבר הבאים לידי ביטוי בכל שנה מחדש והשנה במיוחד ע"י שיתופי פעולה בין אמנים מציגים מהארץ ומהעולם, בין מוסדות בעיר שלקחו חלק ביצירת גלריית העבודות ובין תושבי ירושלים כולה שמגיעים אליו בהמוניהם ולוקחים בו חלק חשוב שנה אחר שנה. כולנו ביחד".

 

פסטיבל האור נותן זו השנה השנייה במה לאמנים מתחילים: סטודנטים בקורס 'פסטיבל האור' במחלקה לעיצוב תעשייתי באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל, שבראשה ספי חפץ, יציגו כ-10 מיצגי אמנות אור אשר ייתלו באוויר מעל ראשי הקהל לאורך 18 מטרים בשדרת הדור מציון. הסטודנטים זוכים לליווי מלא של המנהלים האמנותיים של הפסטיבל. בנוסף, 20 נגנים יופיעו לאורך המסלול ו- 4 רקדנים מוארים מגרמניה יופיעו בקישלה-סט ג'יימס.

 

הפסטיבל מתקיים ביוזמת משרד ירושלים והמורשת, עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים, ובניהול והפקת החברה העירונית אריאל.

 

השר לירושלים ומורשת, ח"כ זאב אלקין: "פסטיבל האור, ביוזמת ובתמיכת משרד ירושלים ומורשת, מהווה נדבך נוסף בחיזוקה של  העיר העתיקה כיעד תיירותי ותרבותי מועדף, גם בשעות הלילה. אנחנו במשרד ירושלים ומורשת מובילים ב3 השנים האחרונות מהפכה בתחום התיירות ופסטיבל האור הוא אחד מאירועי העוגן המוצלחים ביותר שמושכים קהל רב מכל המגזרים והגילים  אל סמטאות העיר העתיקה המרתקות. פסטיבל האור שחוגג השנה עשור ומארח את טובי אמני האור בעולם יהיה גדול וחגיגי במיוחד ואני מזמין את כולכם לקחת בו חלק, גם אני ומשפחתי נהיה שם. בכוונתנו להמשיך ולקדם פעילויות תרבות ואומנות הפתוחות לקהל הרחב בעיר ירושלים."

 

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת: "אנו נרגשים במיוחד השנה לפתוח את פסטיבל האור העשירי, שיהיה הגדול והמרהיב מכל הפסטיבלים הקודמים. זו שנה ייחודית לירושלים – שנה של הישגים משמעותיים בתחום בתרבות התיירות, הספורט ותחומים נוספים, שנה בה ירושלים בהחלט על המפה הבינלאומית. הפסטיבל, החוגג עשור מוצלח של מיליוני מבקרים בו, ממצב מקומה הראוי כבירת תרבות בינלאומית. אני שמח במיוחד על יוזמת המנהלים האומנותיים לשיתוף הקהילה ולהענקת במה בפסטיבל למיצגים של תלמידי קורס פסטיבל האור במחלקה  לעיצוב תעשייתי מבצלאל"

Enlighten by Brigit Zander and Daniel German

 

מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים, אייל חיימובסקי: "פסטיבל האור, המציין השנה עשור, הפך ברבות השנים לאירוע תרבות מהמובילים בארץ, אך לא פחות מכך – אירוע שהוא עוגן כלכלי, תיירותי ותעסוקתי לעיר ירושלים, המושכת אליה בעת הפסטיבל מאות אלפי מבקרות ומבקרים מהארץ ומהעולם. הצלחתו של פסטיבל האור מתאפשרת הודות לשיתוף הפעולה והתמיכה לה זוכה הרשות לפיתוח ירושלים ממשרד ירושלים ומורשת והעירייה לטובת חיזוק בתי העסק הירושלמים.״

 

מנכ"ל חברת אריאל, ציון תורג'מן: " השנה הפסטיבל חוגג עשור, הצלחנו לרגל זאת, לרענן ולחדש. שמנו דגש על מיצגים אינטראקטיביים שיאפשרו לקהל הרב להשפיע על נראות הפסטיבל ולהיות חלק פעיל ממנו ולשמחתנו נארח כמות שיא של טובי אומני האור בעולם.  התרגשנו מהמחווה החשובה של מייצג הענק שהוכן במיוחד לכבודנו, על ידי כל הפסטיבלים הגדולים בעולם. אכן זו שנה מרגשת, בה "הכל קורה בירושלים". אירועי ספורט בינלאומיים, אירוויזיון  ופסטיבל אור החוגג עשור. אנו בחברת אריאל נמצאים בימים אלה בשיא של עשייה, הערכות והתרגשות גדולה וממתינים לתיירים ועם ישראל שיפקדו בהמוניהם את הפסטיבל, שיתקיים בתקופת החופש הגדול.

 

הפסטיבל יתקיים בין התאריכים 18 .27.06.-05.07.18 (למעט שישי)

בין השעות 20:00-23:00  / במוצאי שבת עד שעה 24:00

הפסטיבל מיועד לכל הגילאים- הכניסה חופשית

למידע נוסף  www.itraveljerusalem.com

אתר האינטרנט של הפסטיבל www.lightinjerusalem.org.il