כותרות אחרונות
Search

עלייה של 400 אחוז בפניית משכירי דירות לעזרה משפטית מול שוכרים בעקבות משבר בשוק השכירויות עקב מגפת הקורונה.

אלעד שריקי – צילום- שיר אור

 

הקורונה הכלכלית!

משבר בשוק השכירויות עקב המגיפה – עלייה של 400 אחוז בפניית משכירי דירות לעזרה משפטית מול שוכרים שאינם משלמים.

על פי נתוני חברת "דיפרנט" המבטיחה לבעלי דירות הכנסה בטוחה משכר דירה, אובדן הכנסה כתוצאה משוכר שאינו משלם שכר דירה ו/או מסרב להתפנות יכול להגיע לנזק של כ-60,000 ₪, כלומר הפסד של כ- 14 חודשי שכירות בממוצע.

 

חברת "דיפרנט", המבטיחה לבעלי דירות הכנסה בטוחה משכר דירה, ערכה סקר מקיף בקרב כ- 70,000 בעלי דירות שמשכירים את דירותיהם ומהנתונים עולה כי כ- 10% מהם חווים אובדן הכנסה בגלל שוכר שאינו משלם שכר דירה ו/ או מסרב להתפנות. כתוצאה מכך, הנזק המצטבר לבעל הנכס יכול להגיע לכ- 60,000 ש' , כלומר הפסד של כ – 14 חודשי שכירות בממוצע. ע"פ נתוני הלמס עולה מהנתונים כי נכון להיום כ- 875,705 דירות מוצעות להשכרה וכ- 20,000 דירות מתפרסמות להשכרה מדי חודש. כ-  30% מהמשכירים בישראל מחויבים לתשלומי משכנתא שלקחו על מנת לרכוש את המושכר וכשליש מלקוחות החברה דיווחו שהם  מסתמכים על שכר דירה כמשכורת למחייתם. 

 

משבר הקורונה החמיר את מצבם של בעלי הדירות עקב  אי תשלום שכ"ד, עיכוב בתשלומים, חוסר יכולת לפנות שוכרים שלא משלמים ועוד. בחברת דיפרנט זיהו את הבעיה ומציינים כי במהלך השנה האחרונה, בעקבות משבר הקורונה חלה החמרה בעמידה בתשלומים של דיירים ולכן חלה עלייה של 400% לעומת שנת 2019 של בעלי דירות שפנו לסיוע החברה עקב אי תשלום שכ"ד ו/או סירוב של דייר להתפנות מהנכס. מדובר בעלייה עצומה ומשמעותית שמצביעה על עסקאות שעברו אישור ונמצאו בטווח סיכון נמוך. כמו כן חלה עלייה של 350% בפנייה של דיירים להצטרף השנה לשירות של חברת "דיפרנט" יחסית לשנה קודמת עקב ההחמרה בדרישה של בעלי דירות לערבויות ופיקדונות לצורך חוזה השכירות.

 

עוד עולה מהנתונים שאספה במיוחד חברת "דיפרנט" כי, בחיפה חלה ההחמרה הגבוהה ביותר באי תשלומים של שכר דירה ע"י הדיירים. מדובר ב – 220 מקרים שהם כ- 42% מסך כל הפניות הנעשות לחברה. בבאר שבע, משרד התיווך "נדלניסט" מצביע על ירידה של כ – 16.5% בממוצע  בהשכרת דירות כאשר ב 2020 הושכרו רוב הדירות אחרי הורדת מחירים וכ- 10% מדירות המגורים נותרו ריקות ללא שוכרים.

 

בחברת "דיפרנט" בנו מודל שמטרתו להעניק לבעלי דירות להשכרה שקט נפשי על ידי מתן שירותים וערבות מלאה לשכר הדירה. ע"פ המודל, החברה לוקחת את מלוא האחריות על הדיירים בהסכם השכירות ומעניקה מענה מקיף ומדויק עבורם הכולל הבטחת שכר דירה מלא למשכיר גם בתקופה של משבר והפרות חוזה כמו במשבר הקורונה היום כשכל זה נעשה בהתאם לחוק ותוך שמירה על מערכת יחסים טובה בין המשכיר לבין הדייר.

 

אלעד שריקי – צילום: שיר אור

 

אלעד שריקי, מנכ"ל חברת "דיפרנט": "משבר הקורונה החמיר את המצב ובחברה הבנו שחייבים להיות כאן סוציאליים כדי לצלוח את המשבר הזה. ראינו כי ישנם דיירים שעד לפני המשבר עמדו בתשלומי שכ"ד מדי חודש ואילו היום אותם דיירים, אחרי מספר חודשים של חל"ת נמצאים בסיטואציה לא פשוטה שהם לא מצליחים לשלם שכר דירה. כתוצאה מכך,  מתרחשים המון משברים אמוציונליים בין בעלי דירות לבין דיירים שמוצאים עצמם מפרים חוזה עקב הבעיה האמתית של חוסר היכולת לשלם. לכן לקחנו את הנושא הזה צעד אחד קדימה מתוך הבנה שחייבם להיות חברתיים ורגישים ולהתחשב בדיירים כדי לצלוח את המשבר וזה אומר להבין לליבם של הדיירים גם כאשר בעלי הדירות הם הלקוחות האמיתיים.  בכדי להתמודד עם מורכבות המצב הזה, הכפלנו את אנשי השירות, את המגשרים ואת יועצי המקצוע במטרה לסייע לשני הצדדים בפריסת החוב של הדיירים ודחיית התשלומים".

 

על חברת "דיפרנט":

דיפרנט היא חברה המאפשרת תהליך השכרה בטוחה לבעלי דירות באמצעות שירות הוליסטי ומהפכני. החברה לוקחת את מלוא האחריות על הדיירים בהסכם השכירות ומעניקה מענה מקיף ומדויק עבור המשכירים הכולל בדיקות רקע פיננסית לדיירים, הבטחת הכנסה משכר דירה (כולל ניהול משברים והפרות חוזה), איתור דיירים חלופיים      ועוד…

 

החברה הוקמה בשנת 2017 ע"י קבוצת יזמים פרטיים המגיעים מעולמות הנדל"ן ומנוהלת ע"י אלעד שריקי מנכ"ל החברה. היא נמצאת בשוק העסקי מזה שנה.

 

מועסקים בה 19 עובדים שמתפעלים את המחלקות השונות: יועצים להשכרה מוצלחת, מחלקת שירות לקוחות, מחלקה משפטית ומחלקה פיננסית והיא ממוקמת ברחוב ארלוזורוב בתל אביב. 

 

לקוחות החברה הם בעלי דירות להשכרה בעלי מצב סוציואקונומי גבוה, רובם מתגוררים באזור גוש דן, חתך גילאים מאפיין 40-45 פלוס. החברה פועלת בהצלחה בקרב בעלי דירות המחפשים דיירים למטרת אכלוס חדש או במקום הדיירים שעזבו או לא חידשו חוזה. בנוסף מציעה שירות גם לבעלי נכסים שכבר נמצאים דיירים בנכס שלהם במסגרת חוזה שכירות קיים.

 

לחברה יש את הפתרון הנכון בזמן הנכון, האמין, הבטוח והמקצועי ביותר.

 

אתר החברה: https://www.diffe-rent.co.il/