כותרות אחרונות
Search

עמדת שמירה – המבנה האולטימטיבי בכניסה לכל אתר.

צילום: ארבל שטראוס בע"מ

 

עמדת שמירה – המבנה האולטימטיבי בכניסה לכל אתר.

פעם כשהיינו שומעים את צמד המילים 'עמדת שמירה', לרובנו היתה עולה בראש תמונה של חייל עם נשק עומד שעות רבות בתוך מבנה רעוע מפח או עץ ללא תנאים נאותים, קופא מקור ורק מחכה שהמשמרת תסתיים כדי שיוכל לתת לרגליו הכאובות לנוח קצת. השנים עברו ועבודת השומר עדיין לא פשוטה, אך עמדות השמירה עברו שדרוג משמעותי הן הרבה יותר נוחות ונעימות והן כבר לא נחלתם הבלעדית של השומרים.

 

למה צריך עמדת שמירה?

כאמור העמדה כבר לא משמשת רק לשמירה למרות שעדיין נהוג לקרוא לה ככה. כיום כמעט בכל אתר נהוג להציב עמדת שמירה בכניסה. את העמדה, מלבד שומרים, מאכלסים בין היתר גם קופאים, בודקים ביטחוניים, מתשאלים וכו'.

 

בין המקומות הרבים בהם מוצבת עמדה זו ניתן למצוא מפעלים, מוסדות חינוך, משרדים ממשלתיים, קיבוצים ומושבים, שמורות טבע, אתרי בילוי, בסיסים צבאיים, מרכזים רפואיים, חניונים, מרכזים מסחריים ועוד…

 

הרציונל של העמדה הוא שלשומר (או לכל אחד אחר שמאכלס אותה) מגיע תנאים טובים ונוחים בעת עבודתו שאינה נחשבת תמיד קלה. השומרים נמצאים בעמדתם שעות רבות וצריכים להיות בערנות מתמדת גם בתנאי מזג אוויר פחות נעימים וגם בשעות פחות נוחות. העמדה מספקת להם תנאים בסיסיים כגון קורת גג (שזה חובה על פי חוק) וגם עוד קצת מעבר, הכל על מנת שיהיה להם נוח ושיוכלו לבצע את עבודתם בצורה הטובה ביותר.

 

צילום: ארבל שטראוס בע"מ

 

מאפיינים של העמדה:

העמדה היא ניידת ומגיעה מוכנה, אין צורך להשקיע בבנייה. כל מה שצריך זה לדאוג למשטח יציב עבורה.

 

העמדה עשויה מחומר מבודד המאפשר לשמור על הטמפרטורה בתוכה. העמדה מצוידת בתאורה פנימית, ניתן להציב בעמדה רהיט אחד או יותר (תלוי בגודלה) כגון שולחן, כיסא ועמדת מחשב.

 

העמדה כוללת שקעים חשמליים המשמשים לצרכים שונים כגון הטענת טלפון נייד, חיבור קומקום חשמלי, תנור חימום, מחשב, קופה ועוד. כמו כן קיימת אפשרות גם להתקין מזגן.

 

העמדה כוללת חלונות בכל החזיתות. זה מאפשר לשומר תצפית טובה יותר על כל מי שיוצא ונכנס ויעיל מאוד כאשר האתר בו מוצבת העמדה מועד לפריצות והסתננויות.

 

לסיכום – עמדת שמירה מהווה סביבה הולמת עבור כל מי שנמצא בה מתוקף תפקידו. יש בבעלותכם עסק שמצריך נוכחות של מישהו בכניסה אליו? עשו לו ולעצמכם טובה ורכשו עבורו בהקדם עמדת שמירה על מנת לאפשר לו לבצע את עבודתו על הצד הטוב ביותר, כי עובד טוב זה עובד שטוב לו.