כותרות אחרונות
Search

ענקית שירות התשלומים המקוון עליפיי "ALIPAY" בדרך לישראל

ענקית שירות התשלומים המקוון עליפיי "ALIPAY" בדרך לישראל

באמצעות חברת כרטיסי האשראי "כאל"

חברת שירות התשלומים של עליבאבא חתמה על הסכם סליקה עם כאל שיאפשר למשתמשים הקיימים שלה לבצע רכישות בישראל; השירות החדש מכוון לתיירים ואנשי עסקים סינים המבצעים את רכישותיהם בישראל

מנכ"ל כאל, דורון ספיר: "ההתקשרות עם המותג הגלובלי המוביל Alipay, מהווה צעד משמעותי בעולם התשלומים אשר ירחיב לבתי העסק הישראלים את קהל הלקוחות, ויחשוף אותם בפני שוק חדש"

חברת האשראי כאל תסלוק את הרכישות אשר יתבצעו בבתי עסק בישראל ובאתרי מכירות און ליין של בתי עסק וחברות ישראליות, באמצעות שירות התשלומים המקוון עליפיי (Alipay). הודעה על כך נמסרה בעקבות ההסכם אשר חתמו שתי החברות.

 

השירות החדש מכוון, נכון לעכשיו, למשתמשים הסינים שמבקרים בישראל, הן תיירים והן אנשי עסקים, ולא כתחרות ישירה לשירותים דומים מתחרים. ההנחה היא שחברות המעניקות שרותים לתיירים כמו בתי המלון, חברות השכרת הרכב ואטרקציות תיירותיות  הינם היעד הראשוני לפעילות הסליקה.

 

Alipay הינו שירות התשלומים הגדול בסין, עם יותר מ 520 מיליון משתמשים. בשנים האחרונות החלה Ant Financial חברת האם של שירות התשלומים, הנמצאת בשליטת מייסד עליבאבא, להיכנס לפעילות בשוק הבינלאומי.

 

 יודגש כי, התיירות הסינית לישראל רושמת גידול בשנים האחרונות: בשנת 2016 הגיעו לישראל כ-80,000 תיירים מסין והערכות הן כי בשנת 2018 צפויה הגעתם של כ- 115 אלף סינים לישראל. כל שנה קיים גידול של כ-35% ובין השנים 2015 ל-2016 נרשם גידול מרשים של כ-70%. על פי המידע אשר נאסף במשרד התיירות וכן בלשכת המסחר ישראל-סין מגיע התייר הסיני ארצה בקבוצה מאורגנת למשך זמן ממוצע של שבעה ימים. במהלך שהותו כאן הוא נוהג לבצע רכישות בסכום של כ- 300 דולרים ליממה, על פי רוב במזומן, משום ההרגל להשתמש ב-Alipay בארץ המוצא. (אפליקציית Alipay מותקנת בסלולאר אצל 90% מהתיירים הסינים).

 

דורון ספיר, מנכ"ל כאל אמר "ההתקשרות עם המותג הגלובלי המוביל Alipay, מהווה צעד משמעותי בעולם האשראי אשר ירחיב לבתי העסק הישראלים את קהל הלקוחות, ויחשוף אותם בפני שוק חדש. 90% מהתיירים הסיניים אינם נושאים כרטיס אשראי ורגילים לשלם באמצעות חשבון Alipay. כעת, יוכלו לרכוש גם בבתי העסק  בישראל הסולקים  עם כאל, ובנוסף מהחנויות המקוונות של אותם בתי עסק, מכל מקום בעולם באמצעות שירות Alipay."

 

בתהליך הרכישה באמצעות Alipay, ידרש הלקוח להוריד לסמארטפון את אפליקצית Alipay ולהזין את פרטי כרטיס האשראי שלו. עם הגעתו הפיזית לקופה בבית העסק, ידרש להציג ברקוד באמצעות האפליקציה, אותו יסרוק הקופאי וכך יבוצע התשלום. ברכישה אונליין מחנות מקוונת, הלקוח יתבקש לסרוק באמצעות האפליקציה ברקוד אשר יוצג בסיום תהליך הרכישה. 

 

שותפה עסקית למהלך הינה חברת Onebill שתהיה אחראית על גיוס בתי העסק, אספקה ותחזוקת יחידות הקצה ותפעול אפליקציית התשלום.

 

ענת נטיב, סמנכ"ל שיווק ודיגיטל אמרה כי "הקשר עם עליפיי מאפשר לנו גישה והתנסות אמיתית עם הארנק הדיגיטאלי המוביל בעולם שלו למעלה מ-520 מיליון משתמשים עם הבנה ייחודית לצרכי הלקוחות ופתרון בעיות של משתמשים ,שמהווה עבורנו מודל והשראה . כמו כן מדובר בהתנסות בשיטת תשלום חדשה ,קיו אר קוד, המהווה בסין שיטת תשלום המחליפה את תשלום המזומן."

 

רקע

בזירת האונליין, Alipay הינו שירות התשלום הנפוץ בסין, האוחז בנתח של 55% משוק ה E – comerce  ובתשלומים באמצעות המובייל. גם בזירת החנויות, Alipay הינו אמצעי התשלום הנפוץ ביותר בסין. על פי הנתונים הקיימים – 153 מיליון עסקאות ביממה מתבצעות באמצעות Alipay.

 

 Ant Financialהינה מפעילת שירות התשלומים Alipay  ונמצאת בשליטת מייסד עליבאבא, ג'ק מא. לפני כשנה השלימה החברה גיוס של 4.5 מיליארד דולר לפי שווי של 60 מיליארד דולר. זהו גיוס ההון הגדול ביותר עד כה של חברת טכנולוגיה פרטית.