כותרות אחרונות
Search

עצמאות זה גם לעצמאיים? מאת: כנרת אייזנברג מנכלית ארגון "מפגשי נטוורקינג ויין"

עצמאות זה גם לעצמאיים?

מאת כנרת אייזנברג מנכלית ארגון "מפגשי נטוורקינג ויין"

"איזה כיף יהיה לקום כל יום מתי שרוצים ולעשות מה שרק בא לי"

הרבה פעמים המחשבה שלהיות עצמאי זה אומר שהכל נתון רק בידינו, במיוחד מנקודת מבט של שכיר, עולם העצמאים נראה זוהר ואטרקטיבי אך יש הרבה לקחת בחשבון רגע לפני שיוצאים לעצמאות כלכלית.

אז מתי הכי כדאי לצאת לעצמאות?

אין תאריך בשנה שמתאים לעצמאי לצאת לעצמאות, גם אם מאוד בא לכם או שהבוס מעצבן ונמאס לכם ממקום העבודה ומדגדג לכם להיות עצמאיים, אז רגע לפני שאתם עושים את צעד משמעותי וקיצוני כמו לצאת לעצמאות, קחו נשימה עמוקה, עשו בדק בית, עשו חשבון נפש ואז תפעלו. לפעמים עדיף לחכות קצת אם יש את האפשרות ולהכין את מה שצריך ולצאת רק כשבאמת אתם מוכנים.

כמה דברים מתוך סל שלם שצריך:

  • מה אתם מוכרים? – חשוב מאוד להבין מה המוצרים / שירותים שתציעו ללקוחות שלכם. לא בערך ולא – אני חושב ש… אלא מדויק וברור – אם אתם לא תדעו מה יש לכם להציע, לא יקנו מכם.

  • מי קהל היעד שלכם? – "כולם!" אני מצטערת לבשר אבל אין דבר כזה. תבחנו היטב מי יהיו אלה שיכניסו את היד לארנק ויבחרו לקנות אצלכם. לדוגמה: נשים רווקות מעל גיל 40 אקדמאיות שנוסעות פעם בשנה לחו"ל, הדיוק מאוד חשוב ויעזור גם בשיווק.

  • כמה כסף יש לכם להתחלה? – צריך לקחת בחשבון שייתכן ובחודשים הראשונים לא תהיה לכם הכנסה כלל, ולכן תחשבו את העלות החודשית שצריך ללא כסף שנכנס ותבינו כמה אתם צריכים להכין.

  • מי מכיר אתכם? – יכול להיות שיש לכם את המוצר / שירות הכי נפלא שקיים אבל אם לא יכירו אתכם, זה לא ממש יעזור. התחילו לעבוד ברשתות החברתיות (כמה שיותר מוקדם), השתתפו במפגשי נטוורקינג להגברת החשיפה האישית והעסקית – זה אחד הדברים שאפשר לעשות גם לפני היציאה לעצמאות וליצור את הרשת העסקית שלכם.

cineret 1

כמה משפטים שמחכים לכם בהמשך הדרך אם הבחירה להיות עצמאי התקבלה:

"בטוח שעשית בחירה טובה?"

"אתה בטח הולך כל יום לים "

"עדיף להיות שכיר, מקבלים תנאים ותלושים לחג"

"אז אתה לא עובד קשה"

"לא לכל אחד מתאים להיות עצמאי…"

תודה לקהילה המקסימה של מפגשי נטוורקינג ויין שעזרו לגיבוש המאמר הזה.