כותרות אחרונות
Search

עשרות חברי פרלמנט אוהבי ישראל מרחבי העולם בכנס השנתי של שדולת הפרלמנטרים למען ישראל שהתקיים במוזיאון ידידי ישראל בירושלים.

כנס שדולת הפרלמנטרים במוזיאון ידידי ישראל – צילום: יוסי זמיר

 

עשרות חברי פרלמנט אוהבי ישראל מרחבי העולם בכנס השנתי של שדולת הפרלמנטרים למען ישראל שהתקיים במוזיאון ידידי ישראל בירושלים.

כנס שדולת הפרלמנטרים למען ישראל התקיים במוזיאון ידידי ישראל בירושלים בהשתתפות עשרות חברי פרלמנט, נציגים מארגונים לא ממשלתיים ומנהיגים נוצרים ויהודים מוערכים מרחבי העולם.

 

בסיום הכנס נערכה ארוחת ערב במעמד יו"ר שדולת היחסים עם קהילות נוצריות בעולם (KCAC), חבר הכנסת יולי אדלשטיין. באירוע, שהוא חשוב מאין כמותו במיוחד בתקופה מאתגרת זו, הביעו חברי הפרלמנט, מנהיגים ומחוקקים תמיכה בלתי מעורערת וסולידריות עם ישראל.

 

ג'ובניה דה סה מחוקקת מברזיל התייחסה בדבריה להצהרות האחרונות של נשיא ברזיל, והביעה את התנגדותה הנחרצת להשוואה בין מה שמתחולל בעזה לבין הנאצים. "ההשוואה חסרת האחריות של נשיא ברזיל, מזכירה לכולנו את החשיבות של כיבוד זכר הקורבנות והרצון לשלום. אני עומדת לצד ישראל במאבקה להתקיים בשלום ובביטחון עם שכנותיה", אמרה.

 

מגנוס ברנטסון, חבר הפרלמנט מטעם המפלגה הנוצרית-דמוקרטית בשבדיה, אישר את תמיכת מפלגתו בנושא העברת שגרירות שבדיה לירושלים והדגיש, "מקומה של שגרירות שבדיה בישראל היא בבירת המדינה, כמקובל במדינות אחרות. לכן, מפלגתנו, תומכת ופועלת באופן אקטיבי בנושא זה".

 

חברת הפרלמנט מוימה בריגס-מנשה, יו"ר שדולת הפרלמנטרים הליבריאנית למען ישראל הדגישה את משמעות התמיכה הנוצרית בהכרזה האחרונה של ליבריה על כוונותיה להעביר את שגרירותה לירושלים ואמרה. "פתיחתה מחדש של שגרירות ליבריה בירושלים תדגיש את המחויבות שלנו לחיזוק הקשרים עם ישראל. כאות כבוד לריבונותה של ישראל ולערכים המשותפים לנו. בתמיכתנו בפתיחה המחודשת, אנו שואפים להעמיק את היחסים הבילטרליים ולקדם שגשוג הדדי".

 

כנס שדולת הפרלמנטרים במוזיאון ידידי ישראל – צילום: יוסי זמיר

 

מוזיאון ידידי ישראל העניק לכל חבר פרלמנט פרס יוקרתי, במעמד ח"כ יולי אלדלשטיין, מתוך הכרה בתמיכתם הבלתי מעורערת כבעלי בריתה של ישראל. בתחילת האירוע הוזמנה לדבר עם חברי הפרלמנט, רחל גולדברג, אמו של הרש גולדברג-פולין הנמצא בשבי החמאס. גולדברג קראה לנוכחים להירתם למשימה למען החזרתם של בני הערובה האהובים הביתה ולעשות כל שביכולתם למען מטרה זו.

 

ד"ר מייק אוונס , מייסד מוזיאון ידידי ישראל: "כנס השדולה שהתקיים אתמול במוזיאון ידידי ישראל הוא אירוע משמעותי של שיתוף פעולה בין תומכי ישראל בעולם ותומכי מרכז מורשת ידידי ישראל . התרגשנו לארח את עשרות חברי הפרלמנט שהגיעו מהעולם להביע את תמיכתם ומחויבותם בישראל בתקופה זו 

 

שדולת הפרלמנטרים למען ישראל

שדולת הפרלמנטרים למען ישראל   IAFנוסדה בשנת 2007. ופועלת לחינוך ולהעצמת מחוקקים פרו-ישראליים בעולם, המאמינים שלמדינת ישראל הזכות להתקיים בשלום בגבולות בטוחים. הארגון מתאם את עבודתם של 53 קבוצות בעלות הברית של ישראל ברחבי העולם הכוללת את וועדת בעלות הברית הנוצרית של הכנסת, וועדת בעלות הברית של הקונגרס והוועדה הפרלמנטרית של האיחוד האירופי לענייני ישראל.

 

מוזיאון ידידי ישראל בנחלת שבעה בירושלים נוסד על ידי ד"ר מייק אוונס סופר רבי מכר, מועמד לפרס נובל לשלום על פעילותו רבת השנים כנגד האנטישמיות. מייק ובנו מייקל פועלים באוקראינה כבר למעלה מעשור, מסייעים באוכל ואספקה שוטפת למאות ניצולי שואה ויתומים יהודים. בשנתיים האחרונות הצליחו לסייע בחילוץ מאות יהודים, ניצולי שואה וילדים מאוקראינה. בירושלים בנו השניים מרכז קהילתי לניצולי שואה אוקראינים ובכלל זה הקימו דירות עבורם ברמה הגבוהה ביותר בקמפוס שבמרכז ידידי ישראל. ארגון  ידידי ישראל מממן מזה שנים רבות אלפי ניצולי שואה מדי שבוע בישראל, מארגן עבורם מסיבות, חגים, אירועים, טקסי בר ובת מצווה לאותם ניצולי שואה שלא חגגו מעולם. מאז שפרצה מלחמת 'חרבות הברזל' הגיע מייק אוונס כבר 5 פעמים לביקור בארץ, הוא מסייע בהסברה בינלאומית, בארגון פעילויות ואירועים למפונים, לחיילים ולכוחות הבטחון, זאת בנוסף לגיוס תרומות לציוד ואספקה למפונים, לכוחות הבטחון, למשפחות החטופים, לפצועים ולניצולי שואה. במרכז ידידי ישראל מתקיימים בין פעמיים לשלוש בשבוע פעילויות למאות מפונים, שני גני ילדים שהוקמו למען המפונים והוא אחראי לאירוח 9 משפחות מפונות.