כותרות אחרונות
Search

תושב חיפה שהורשע בהעלמת מסים בשווי 10 מיליון ₪ נידון ל 4 שנות מאסר בפועל…

 

 

 

תושב חיפה שהורשע בהעלמת מסים בשווי 10 מיליון ₪ נידון ל 4 שנות מאסר

בית משפט השלום בפתח תקווה גזר על תושב חיפה, ארבע שנות מאסר בפועל ו-17 חודשי מאסר על תנאי. הנאשם הורשע בעבירות של הפצת עשרות חשבוניות פיקטיביות, וזאת במטרה לסייע לעסקים שונים להתחמק מתשלום מס. הנאשם סייע להעלים מס בסכום כולל של מעל 10 מיליון ₪.

 

במסגרת גזר הדין יוחסו לנאשם 83 עבירות מס שביצע בין השנים 2009 – 2011. הנאשם עשה שימוש בחברות ובעוסקים שונים הרשומים על שם אחרים, כאשר הנפיק על שמם מסמכים הנחזים לחשבוניות מס, וזאת מבלי שבוצעו עסקאות עבור חשבוניות אלו. בכך סייע הנאשם לאחרים להשתמט מתשלום מס בסכום של 10.03 מיליון ₪, וסך היקף העבירות הפליליות עומד על 72.4 מיליון ₪. גזר הדין הוא חלק מפרשה גדולה שבעקבותיה הוטלו עונשי מאסר בפועל ארוכים וקנסות כבדים על מעורבים נוספים.

 

בשלב הטיעונים לעונש ביקשה נציגת המדינה שהנאשם ירצה עונש מאסר ממושך, בהתחשב שמדובר בפרשה רחבת היקף שנגזלו במסגרתה עשרות מיליוני שקלים מהקופה הציבורית, והנאשם היווה בה חוליה מרכזית. בנוסף, תסקיר שירות המבחן קבע כי: "הסיכון להישנות של עבירות דומות בעתיד הוא גבוה" ועל כן המליצה קצינת המבחן: "להשית על הנאשם עונש הרתעתי משמעותי".

 

כב' השופט ארז מלמד ציין בגזר הדין כי: "במעשיו, פגע הנאשם בערכים של שוויון בנשיאת נטל המס, בפעילות רשויות המס וכן בקופה הציבורית ובכך במשק ובכלכלת המדינה… יש להדגיש כי כלל שיקולי ההרתעה גוברים על פני נסיבותיו האישיות של נאשם כאשר עסקינן בעבירות מס".

 

רשות המסים יוצגה בתיק ע"י עו"ד אשר סילבר ועו"ד לירז דבוש מהיחידה המשפטית במחוז מרכז, בתיק שנערך על ידי מחלקת חקירות מכס ומע"מ חיפה.