כותרות אחרונות
Search

"פוליהאוס" מלון בוטיק חדש בתל אביב – בתמונה היזם שגיב מגר מנכ"ל קבוצת דיין – צילום אלירן אביטל

"פוליהאוס" מלון בוטיק חדש בתל אביב

לרגל פתיחת מלון הבוטיק "פוליהאוס ברחוב נחלת בנימין בתל אביב, שוחחנו עם היזם שגיב מגר מנכ"ל קבוצת דיין שאמר לנו: "מלון פוליהאוס והתוצאה הסופית שאנחנו רואים היום זו בדיוק מהות העשייה של יזמים כמונו. יש לנו אורך רוח ורצון להגיע לתוצאה הזו. לאחר שנים רבות של עבודה קשה, השקעת כסף ומשאבים רבים הגענו לנחלה. זו התוצאה שיזם רוצה לראות בסוף, מבנה מיוחד וייחודי. הדרך הייתה ארוכה אבל עם תוצאה מדהימה אליה שאפנו. למרות כל הקשיים בדרך, רצנו מרתון ולא ריצות קצרות כדי להגיע לתוצאה המדהימה שנקראת 'מלון פוליהאוס'".

אירוע השקת מלון הבוטיק 'פוליהאוס', שגיב מגר, צילום אלירן אביטל

לרגל האירוע קארים ראשיד נשאל מספר שאלות ואלו התשובות שנתן:

איך הרגשת לראשונה שקיבלת הצעת עבודה בתל אביב, ישראל?

אני אוהב את ישראל, תיירתי בכולה. הייתי גם פעמים כבר בשביל להרצות. לפני כמה שנים הוזמנתי כ די ג'י למגזין בתל אביב לנגן עבור 3,000 אנשים. אני חושב על תל אביב כבירת המסיבות של העולם.

מה חשבת על תל אביב אחרי העבודה פה?

לפני זמן לא רב, הייתי בתל אביב כדי לבחון את הפתיחה של מלון פוליהאוס ולהרצות במוזיאון חולון בו עיצבתי אייקון שנקרא 'כוח' ('strength'), מאחר וזו מדינה כל כך קטנה אך כל כך חזקה שמפזרת אומנות ותרבות בכל העולם וחזקה בתור מדינה שסביבה מדינות רבות המצויות במלחמה. אני מצפה בקוצר רוח לחזור כבר בחודשים חמים יותר לרבוץ על גג המלון ליד הבריכה ולראות את כל תל אביב בטירוף במשך 24 שעות.

איך תימרת בין הבניין ההיסטורי של בית 'פולישוק' לבין העיצוב והסטייל המודרני שלך?

מלון פוליהאוס הוא יוקרתי יותר ונבנה על בניין מיוחד שנבנה ב- 1930 בסגנון באוהאוס. הבניין הוא שילוב מושלם בין באוהאוס לבין העידן הדיגיטלי, מבחינת שילב של יצירה ופונקציונאליות, יצירה ואומנות, דיגיטלי ואורגני, פשטות וקישוטים, העיר הלבנה והאהבה שלי לצבעים מודגשים.

מה דעתך על המיקום של המלון?

קיבלתי כל כך הרבה השראה ממבנה הבאוהאוס, אהבתי את הצורה המכאנית והאסתטית, שילוב הטכנולוגיה כבסיס העבודה שלי, ניצול טכנולוגיה, לראות עד כמה רחוק מכונות יכולות ללכת. הבאוהאוס השפיע עליי ברעיון שטכנולוגיה זו הזדמנות למקוריות ושטכנולוגיה מניעה לבנייה ועיצוב של סביבה שלמה.

מה הפילוסופיה שלך על עיצוב במוצרים שהופכים לחלק מחייהם של אנשים?

כתבתי ספר "עצב את עצמך" ('design your self') ב 2005/06 שהוא באמת הרחבה של הפילוסופיה שלי. אבל אני חושב שהמון מהמחשבות שלי הפכו לחלק ממני כשהייתי ילד, מאחר ולעולם לא הבנתי למה העולם צריך להיות כפי שהוא, תמיד חשבתי שכולנו יכולים לעצב את החיים שלנו ואת הגורל שלנו, להפוך אותו את העולם לטוב יותר לכולם. הפילוסופיה שלי כולה מבוססת על השראה, יצירה, ארגון וחגיגה. אנחנו כולנו המעצבים והאדריכלים של עצמנו. אנחנו חיים בעידן הדיגיטלי של חופש, ביטוי עצמי דמוקרטי, הודות לעידן הדיגיטלי ששובר את החומות, את מחסום הגיל, בו אנחנו יכולים לבטא את האינדיבידואליות שלנו.

בתחילת הקריירה שלי, חשבתי שתואר האבירות הטוב ביותר היה להיות חלק מקולקציה קבועה במוזיאון. היום אני מבין שהרבה יותר גדול מכך הוא לצעוד לתוך בית ולראות פריטים שאני עיצבתי. כולם, באופן קולקטיבי, רוצים עיצוב טוב! המושג בעיצוב של "אומנות גבוהה" תמיד נראה לי כבדיחה. העברתי את כל הקריירה שלי בניסיון לא ליפול למלכודת הזו. בהתחלה, חברות שהתעניינו בי היו חברות קטנות. הם גבו יותר כסף כך שיוכלו לשלם על הכלים והמוצרים שנעשו ביד. התחלתי לחשוב 'למה חברות גדולות יותר אינן מעוניינות בעיצוב?' למזלי, דברים השתנו מאוד מאז. חברות היום מבינות שעיצוב הוא מה שהופך אותן למיוחדות ושונות. זה קריטי ונדרש.

 

מה אתה אוהב לעצב יותר – מוצרים יומיומיים או בניינים?

אין לי העדפה. אני רואה את העתיד של העולם האסתטי חוצה את כל הדיספלינות: עיצוב, אומנות, אופנה, אוכל ומוסיקה. אלו מתחברים יחד כדי להאריך את הקיום שלנו ולהביא הנאה טובה יותר לחיים החומריים והרגשיים שלנו.

מה החופשה המושלמת בעינייך?

לעסקים אני נוסע בלי סוף באופן גלובלי ממוסקבה ועד סיאול, ממילאנו ועד סנטיאגו ודובאי. לכן, כשאני נוסע לחופשה אני רוצה לטייל במקסימום זמן שאני יכול. השנה אני אטייל מאמצע דצמבר לחופשה עם אישתי ובתי למקסיקו. אני אוהב את היופי של מקסיקו מהאוכל ועד התרבות, הים האטלנטי, מזג האוויר והנופים הטרופיים  וזה במרחק 3 שעות בלבד.

האם המראה והעיצוב הסופי של המלון יצא כמו שדמיינת?

פרט לכמה פרטים קטנים פה ושם, זה יצא 99% כמו שאני עיצבתי.

כמה זמן היית מעורב בתהליך הקמת המלון?

העיצוב ההתחלתי לקח 3-4 חודשים ב- 2012, אבל עם שינויים באדריכלות, בשטח, במצב המבנה, חוקי השטח ועוד, לקח כ-4 שנים לגמור את הפרויקט.

אלו קשיים עברת במהלך עיצוב המלון?

היה לנו כמה אתגרים בגלל העובדה שהמבנה בעצמו הוא מבנה לשימור (אפילו בכמה חלקים בעיצוב הפנים, לא רק חוץ), אך למזלו, האדריכלית, ניצה סמוק, שמשרדה הוא אחד הטובים בשימור בניינים היסטוריים, היו פתוחים לשינויים והצלחנו להגיע לעמק השווה. כך שבסופו של דבר כולנו למדנו אחד מן השני.

היום, אחרי שהמלון עובד, היית משנה משהו בעיצוב?

לא הייתי משנה דבר בעיצוב, אבל אם הייתי יכול הייתי מוסיף יותר חלקים טכנולוגיים בתוך החלל. למשל, לא צריך מפתח לחדר יותר. במקום, אתה יכול לפתוח את הדלת עם הטלפון או סוג של טבעת / צמיד / מכשיר כלשהו שיתקבל בצ'ק אין. זה לא ייפתח רק את החדר, זה יתפעל גם את המעלית, ידליק אורות ומזגן (בלי מתגים מכוערים על הקירות), הודעות 'לא להפריע' וכדומה.

מה פריט החובה שלך במלון?

אני 'הנוסע המתמיד', מעל 50% מהשנה. הייתי בחדרי מלון בכל רחבי הגלובוס – מחדרים מלוכלכים ואפלים בעלות נמוכה לחדרים ברמה גבוהה ויוקרתיים. ראיתי הכל והחוויות האלו עיצבו את העיצובים שלי. אני מנסה ליצור משהו הוליסטי ומלא השראה. אני מעוניין בלהראות לעולם איך מבנה מודרני בעולם יכול להיות חם, רך, אנושי ומלא הנאה. צבעים משחקים תפקיד משמעותי בחמימות של העבודה. אני משתמש בצבעים ליצור מבנה, מצב רוח, תחושה ולגעת בזיכרון של הציבור. צבע אינו "רק" ואינו נעלם מהעין – הוא אמיתי מאוד, חזק מאוד ברגש ובעל נוכחות אמיתית ומשמעותית. בנוסף, חלק חובה במלון – חדר כושר!

מה הייתה ההשראה שלך לעיצוב במלון פוליהאוס?

אני יכול להיות יותר בעל ביטוי עצמי בעיצוב מלון מאשר בית דירות. בבית דירות בעל כל דירה יוצר את עיצוב הפנים שלו (שלא כמו במלון) ואני מעצב רק את הרצפות, את עיצוב הפנים, את השירותים והמטבח, מסדרונות ואזורים ציבוריים. בעוד במלון אני יכול לעצב את כל המבנה הפיזי וליצור מבנה מודרני וסביבה שיכולה באמת לעצב את הזיכרון הציבורי, במלון אני יכול לקחת את הסיכון, יותר צבעים, יותר חוויות מעניינות ולא רגילות.

מה עבודת הפנטזיה שלך?

אני עובד על שיפוץ במילוני דולרים של מלון הכל כלול במקסיקו הקריביים, TEMPTAION מלון וספא. מה שהכי ריגש אותי בעבודה הזו היא העובד שיש לי נושא מעניין. המלון עצמו ומותג המלונות –'ORIGINAL HOTELS', מאפשרים חוש של חופש מיני וזה בפני עצמו לא קיים במקום אחר. ההשראה שלי הייתה הגוף האנושי והאינטראקציה בין אנשים והמוטו לחבר בין אנשים. אני חושב שמה שחשוב בעיצוב הוא לעצב חוויות, לא אביזרים פיזיים, המצבור של מגוון מרחבים, חומרים, רהיטים, צבעים, כולם ייצרו חוויה שכל אחד לעולם לא יישכח בבית. זה ייצור חוויה שתישאר בזיכרון הציבור.

מה אתה חושב על ישראליים?

האנרגיה, האינטלקטואליות, התשוקה והעובדה שנדמה כי ישראליים מאוד מתעניינים בתרבות ועיצוב מודרני גרם לי להתאהב במדינה ובאנשים. למעשה, נדמה כי יש להם תשוקה כל כך גדולה לאומנות יותר מתרבויות אחרות בהם נתקלתי. הם כל כך מעריכים את העבודה שלי והרעיונות שלי ובאותו הזמן בוחנים מאוד פרטים, דבר שאני מודה לו מאוד, מאחר וכלל ואני הופך דברים למושלמים, כך התוצאה הסופית תהיה טובה יותר.