כותרות אחרונות
Search

פיג'ו ספורט שואפת לחצות את קו הסיום של מרוצי הסיבולת עם סימולציה מבית "דאסו סיסטמס".

פגו ספורט – צילום: יח"צ "דאסו סיסטמס"

 

פיג'ו ספורט שואפת לחצות את קו הסיום של מרוצי הסיבולת עם סימולציה מבית "דאסו סיסטמס".

* דאסו סיסטמס ופיג'ו ספורט (סטלנטיס) שיתפו פעולה במטרה לייעל את האוירודינמיקה של מכונית העל ההיברידית PEUGEOT 9X8 עבור אליפות העולם במרוצי הסיבולת, עונת 2024.

* פתרונות SIMULIA בפלטפורמת 3DEXPERIENCE שימשו לביצוע סימולציות וסייעו להעריך את ההשפעה של עיצובים שונים על ביצועי הרכב.

* ההדמיה, בדיוק מדעי, איפשרה לפג'ו ספורט לשפר את ההחלטות העיצוביות תוך כדי מעבר של התעשיה ממנועי חום לכלי רכב היברידיים וחשמליים.

 

"דאסו סיסטמס" ו"פיג'ו ספורט", חטיבת הספורט המוטורי של סטלנטיס הודיעו על שיתוף פעולה במטרה לייעל, באמצעות סימולציה, את האוירודינמיות של  מכונית העל ההיברידית PEUGEOT 9X8 עבור עונת מרוצי הסיבולת 2024, במטרה להביא לספורט המוטורי ביצועים חשמליים מעולים, שמייצרים ערך עבור מותגי הרכב של סטלנטיס.

 

פתרון SIMULIA PowerFLOW של דאסו סיסטמס על פלטפורמת 3DEXPERIENCE, שימש כדי ליצור את התאום הוירטואלי של החלק החיצוני של הרכב במלואו, ולחזות באופן מדוייק את ההשלכות האוירודינמיות של עיצובים שונים על הביצועים, על כח ההצמדה ועל היציבות.

 

פגו ספורט – צילום והדמיה: יח"צ "דאסו סיסטמס"

 

באמצעות אינטגרציה חלקה, בענן, של נתוני העיצוב והסימולציה, הצוותים של פג'ו ספורט יכלו לבחון רעיונות עיצוביים ולייעל אותם. בדרך זו, החלטות סופיות בנוגע לעיצוב נעשה בצורה יעילה וחסכונית יותר.

 

 

אמר אוליבייה ג'נסוני, דירקטור ספורט מוטורי בפרוייקט WEC, בסטלנטיס: "דאסו סיסטמס, הטכנולוגיה שלה והמומחיות שלה, מעניקות לנו כלי מרכזי בעבודת העיצוב והסימולציה. הפרוייקט הזה איפשר לצוות של 120 עובדים לפעול בשיתוף פעולה, להמציא במהירות ולעמוד במטרות שהצבנו לעצמנו. כבר ביום הראשון, יכולנו להבין בקלות ולגשת בנוחות לתוצאות סימולציית זרימת האויר ולקבל את ההחלטות הראשונות, שהובילו את שאר העיצובים שלנו. באמצעות הסימולציה לבדה השלמנו 80-90% מהפיתוח שלנו".

 

מכונית העל ההיברידית של פג'ו ספורט, PEUGEOT 9X8 תשתתף באליפות העולם במרוצי סיבולת עונת 2024, שכוללת 9 מרוצים ברחבי העולם, ובתוכם המרוץ היוקרתי, מרוץ 24 השעות של לה מאן. בקטגוריית רכבי העל ההיברידיים, המתחרים נדרשים לעמוד ברגולציות קפדניות בנוגע לעיצוב ולבחון את כלי הרכב שלהם באותה מנהרת רוח, בדגש על תפקיד האווירודינמיקה בהשגת יתרון תחרותי.

 

פגו ספורט – צילום והדמיה: יח"צ "דאסו סיסטמס"

 

 פג'ו ספורט כבר השתמשה ביישומי CATIA של דאסו סיסטמס עבור התכנון המכני שלה ובשיתוף פעולה זה ביקשה לקדם את יכולות חקר האוירודינמיות שלה במהירות ולבצע מבחנים בעולם וירטואלי, לפני שמבצעים מבחנים על מכונית פיזית במנהרת הרוח.

 

מעל 10,000 סימולציות בוצעו באמצעות הפתרונות של דאסו סיסטמס, במטרה להעריך כיצד אויר ינוע, למשל, מתחת למערכת ההנעה, סביב המפצל הקדמי, ולאורך החלק האחורי – ללא כנף.

 

"הספורט המוטרי תובעני מאד כלפי הנהגים וכלפי כלי הרכב. הוא דורש מהצוותים לפעול במהירות ובדייקנות" אמרה לורנס מונטנרי, סגנית נשיא, לתעשיית התחבורה והניידות, "דאסו סיסטמס". "דאסו סיסטמס יצרה עבור המהנדסים של שתי החברות, סביבה שיתופית בענן, שבה יכלו לדמות את נתוני האווירודינמיות של מכונית העל ההיברידית PEUGEOT 9X8, לאורך כל שלביה. המומחים שלנו ניתחו את תוצאות הסימולציות והציעו שיפורים כדי לעמוד בדרישות של אליפות העולם. בסופו של דבר, פג'ו ספורט הצליחה לפתח מכונית על תחרותית עם עמידות גבוהה."