כותרות אחרונות
Search

פירוק רכבים – תהליך בעל ערך רב.

צילום: Freepik.com

 

פירוק רכבים – תהליך בעל ערך רב.

פירוק ומיחזור רכב הוא חלק עצום מהתעשייה, ולעתים קרובות מתעלמים ממנו. גם אם מכונית נמצאת בסוף חייה, ניתן לעשות שימוש חוזר או מיחזור בכ-80% מחלקי מהרכב. עבור כל מכונאי מוסמך חשוב לדעת כיצד מתבצע פירוק רכבים ביעילות, וכיצד מיומנות זו יכולה להיות רבת ערך. מוסכים וחנויות בהתאמה אישית יקנו לעתים קרובות מכוניות ישנות או לא שמישות עבור חלקים, שכן מיחזור נפוץ גם בתיקון פחחות רכב ובשיקום רכבים עתיקים.

 

יתרונות הליך פירוק רכבים:

מי שעוסק בקריירה בתעשיית הרכב, יודע שדאגות סביבתיות הן כיום כוח מניע עצום במגזרים רבים, ולמיחזור רכב יש חלק עצום בהגברת הקיימות. שימוש בחלקים ממוחזרים במקום ייצור חדשים יכול לחסוך כשמונים מיליון חביות נפט בשנה. בנוסף, חברה אשר קונה רכבים לפירוק ממתכת ולא עפרות גולמיות יכולה להפחית את זיהום האוויר שנוצר על ידי מפעל פלדה. למרבה המזל, פירוק רכבים מתבצע בקלות, יותר מאשר להרכיב אותה בחזרה. למרות שזה יכול לקחת קצת זמן וכמות לא מבוטלת של עבודה, התהליך פשוט באופן מפתיע. הנה איך לפרק מכונית בדרך הקלה.

התהליך:

  • הכנה – מסירים את מכסה המנוע ומנתקים את המצבר. מנתקים את כל צינורות המנוע והחוטים. מנתקים את מערכת ההילוכים והפליטה. מרוקנים את הגז, הנפט ונוזלי ההילוכים.
  • לאחר מכן מסירים את המנוע.
  • לאחר הסרת המנוע עצמו, מפנים את תא המנוע. משחררים את הבורג ומסרים את הרדיאטור והמאוורר.
  • מרימים את המכונית כדי להסיר את תיבת ההילוכים והפליטה. מסירים את הצמיגים. זה גם הזמן לפרק את הבלמים.
  • מפרקים את גוף הרכב – מסירים את הפגושים, הדלתות ומכסה המנוע. חותכים ומסירים בזהירות את החלונות והאורות.
  • חיתוך לוחות אחוריים ותומכי גג כדי להסיר את הגג. רוב הגזרה מוחזקת עם קליפס וקל לחרטה, אבל חלק מהמכוניות נעזרות בברגים.
  • לבסוף, מסירים את פנים הרכב – הסרת לוח המחוונים. מוציאים מושבים ושטיחים. בשלב זה רק השלדה צריכה להישאר.

 

צילום: Freepik.com

 

איך מעבירים רכב לפירוק?

בהתחלה מוצאים חברה אמינה. זה המקום לפנות לחברת שי רכבים, המתמחים בפירוק ומחזור רכבים.

 

אין צורך להגיע ישירות למיקום החברה, פשוט להיכנס לאתר של שי רכבים, או צרו קשר עם המשרד והשאירו הודעה בנושא פירוק רכבים.

 

השמאי מטעם חברת שי רכבים ייצור קשר עם בעלי הרכב, ישאל מספר שאלות הבהרה ולאחר מכן יודיע על מחיר שהחברה מוכנה לשלם. אם נושא הכסף נפתר, מוסכם על הזמן והמקום אליו יגיע השמאי, כדי לאסוף את הרכב. לאחר הגעתו של נציג חברת שי רכבים יבדוק את הרכב במקום ויברר את העלות. המחיר יכול לעלות או לרדת ברגע שרואים את הרכב בפועל. עם הגעה להסכמה, המסמכים נערכים במקום, הרכב נאסף על ידי גרר. חברת שי רכבים, המנוסים בפירוק רכבים, הערכת חלקי חילוף הוגנת, בנוסף לשירותי גרר מכל הסוגים, ישמחו ביותר לייעץ לכם בהערכת מחיר עבור הרכש הישן שלכם, יערכו לו בדיקה מקיפה ויספקו לכם מענה ושירות מהיר ומקצועי. אם אתם לא יודעים מה לעשות עם הרכב הישן שלכם, פירוק רכבים זה הפתרון הטוב ביותר שחברת שי רכבים יציעו עבורכם.