כותרות אחרונות
Search

פסטיבל בנימינה השני ליצירה ישראלית יתקיים בחול המועד סוכות 2016

"הנה זה בא"

פסטיבל בנימינה השני ליצירה ישראלית יתקיים בחול המועד סוכות 2016

הופעות חיות, סרטים דוקומנטריים, סדנאות, "חצרות היוצרים" ושלל אטרקציות נוספות לכל המשפחה בפסטיבל המוקדש כולו ליצירה ישראלית

השנה הפסטיבל יצדיע לשלושה גיבורי תרבות – אריק סיני מאיר אריאל ז"ל, ולהקת איפה הילד?

הפסטיבל יפתח בהפקת מקור חגיגית לציון 40 שנות קריירה לזמר אריק סיני בהשתתפותו, אליו יצטרפו: דני רובס, יצחק קלפטר, מאור כהן, ג'יין בורדו, גבע אלון ורז שמואלי

יום למחרת שולי רנד יבצע משיריו של מאיר אריאל במופע "ת'מבינת'י", ולאחר מכן ביקב תשבי דורי בן זאב במסע תרבותי בטקסטים ובשירים של חברו מאיר אריאל

וביום השלישי של הפסטיבל – איפה הילד? שמלאו להם השנה 30 שנות פעילות, בהופעה חגיגית בה יארחו את דנה ברגר

בנוסף, גאה הפסטיבל באמנים מקומיים אשר מוכרים בבתיהם הכפריים יצירות אמנות מקוריות פרי ידיהם

פסטיבל בנימינה ליצירה ישראלית, חול המועד סוכות, שלישי עד שישי, ה-18.10-21.10.2016

פסטיבל בנימינה ליצירה ישראלית, יוצא לדרך זו השנה השנייה, ביוזמת המועצה המקומית ומתנ"ס בנימינה-גבעת עדה. הפסטיבל מציע פעילויות מגוונות לכל הגילאים- לילדים, משפחות, צעירים, מטיילים ואזרחים ותיקים. הפסטיבל יתקיים בחול המועד סוכות 2016, בין התאריכים 18.10-21.10.2016, לאורך כל שעות היום.

מיומו השני של הפסטיבל יתקיים אירוע "חצרות היוצרים" שהפך למסורת אזורית במסגרתה אמנים פותחים את ביתם ומציגים ומוכרים את יצירותיהם ומעבירים סדנאות יצירה, הקרנות סרטים דוקומנטריים על גיבורי התרבות, הופעות חיות, סוכה קהילתית, סיורים ממונעים מודרכים ועוד.

כמו כן, במהלך ימי הפסטיבל יהיו פתוחים לקהל הרחב אתרי המורשת של בנימינה- תחנת הנוטרים, בתי כנסת ייחודיים והבאר האנטילית- בהם יתקיימו סיורים מודרכים.

השנה, "פסטיבל בנימינה ליצירה ישראלית"  יצדיע לשלושה גיבורי תרבות בחברה הישראלית: אריק סיני, מאיר אריאל ז"ל ולהקת איפה הילד?.

במסגרת ההצדעה יוקרנו הסרטים הדוקומנטריים – "מסע הבחירות של מאיר אריאל" ו- "זמן סוכר" הרכבים מקומיים יבצעו משיריהם של גיבורי התרבות במוקדי פעילות לאורך היום, ובכל יום יתקיים מופע מרכזי משירי גיבור התרבות.

pestival-1

איור אריק סיני קרדיט מורן ברק

אריק סיני:

"סיבה טובה"- מופע מחווה לציון 40 שנות יצירה שיפתח את הפסטיבל :

הפקת מקור חגיגית בהשתתפות: אריק סיני, דני רובס, יצחק קלפטר, מאור כהן, להקת ג'יין בורדו, גבע אלון ורז שמואלי אשר יבצעו את השירים הבלתי נשכחים מהרפרטואר של אריק, בביצועים חדשים ומיוחדים בניהולו המוסיקלי של עדי רנרט. יום שלישי, 18.10, בשעה 21:00,אמפי דשא, המושבה בנימינה, מחיר: 120 ₪

pestival-3

איור מאיר אריאל קרדיט מורן ברק

מאיר אריאל:

  • הסרט "מסע הבחירות של מאיר אריאל": סרטו של אידו סלע שתיעד במצלמתו את מסע ההופעות המיוחד במינו שקיים אריאל באוקטובר 1987 ברחבי הארץ. יום רביעי, 19.10, בשעה 19:00, מתחם הסרטים בנימינה, הכניסה חופשית.

  • המופע: "ת'מבינ'תי- שולי רנד שר מאיר אריאל": מחזמר יחיד של שולי רנד בו צולל שולי לתוך התנ"ך המוסיקלי שהותיר אחריו מאיר אריאל וממשיך דיאלוג שהתפתח ביניהם עוד בחייו של מאיר. מופע מהפנט ומלא אהבה שמצליח להעלים את כל הפערים בעזרת מוזיקה וסיפור חזק וטוב.שולי רנד אחראי על כתיבת המחזה, מאיר אריאל על המילים והלחנים. יום רביעי, 19.10, בשעה 21:00, אמפי דשא, המושבה בנימינה, מחיר : 100 ₪.

  • דורי בן זאב בעקבות הרבי מאיר בעל הטקסט הפקת מקור מיוחדת לפסטיבל. היוצר דורי בן זאב בעקבות המילים והשירים של חברו מאיר אריאל ז"ל, מסע תרבותי מיוחד שכולו טקסטים, שירים וקטעי ארכיון של מאיר אריאל ז"ל. יום רביעי, 19.10, בשעה 23:30, בחצר יקב תשבי, מחיר : 70 ₪ (כולל משקה ראשון)

 

pestival-2

איור איפה הילד ? קרדיט מורן ברק

להקת איפה הילד?:

  • הסרט "איפה הילד?-זמן סוכר": "זמן סוכר" היה חלק מסדרה דוקומנטרית שעסקה בסיפור הפקתם של אלבומי המופת במוזיקההישראלית, כאשר כל פרק עוסק באלבום אחר. הסרט עוסק ב-"מאחורי הקלעים" של הפקת אלבום הבכורה של להקת "איפה הילד" – זמן סוכר בהגשת יואב קוטנר. יום חמישי, 20.10, בשעה 19:00, מתחם הסרטים, הכניסה חופשית.

  • "איפה הילד?" בהופעה חגיגית: השנה מלאו ללהקה 30 שנות יצירה החל בימים בהם ניגנו בקיבוץ גבעת ברנר ועד היום. הלהקה תבצע את מיטב הלהיטים: "מה שעובר עלי", "מישהו שומע אותי", "זמן סוכר", "נפלת חזק" ועוד. אורחת מיוחדת: דנה ברגר.

יום חמישי, 20.10, אמפי דשא, המושבה בנימינה, 21:00, מחיר: 80 ₪.

חצרות היוצרים :

מיומו השני של הפסטיבל, יתקיים זו השנה ה- 15, אירוע "חצרות היוצרים" שהפך למסורת אזורית בה אמנים פותחים את בתיהם וחצרותיהם, מציגים ומוכרים את יצירותיהם. בין תחומי היצירה שיוצגו ניתן יהיה להתרשם מציור, פיסול, תכשיטנות, אמנות שימושית , נגרות, צילום, חפצי נוי, קרמיקה, זכוכית, אופנה, צורפות ועוד. האמנים יציגו את יצירותיהם, יסבירו על טכניקות העבודה ומקורות ההשראה ויציעו מגוון רחב וייחודי של מתנות מקוריות. בכל חצר תתקיים לקהל המבקרים פעילות מיוחדת לילדים ולמשפחות כגון סדנאות יצירה ייחודיות ביניהן : ליבוד פיות, עיסת נייר, התנסות בעבודה על אבניים, פיסול בבצק סוכר, הכנת צעיף כותנה בטכניקה יפנית.

אירוע "חצרות היוצרים" יתקיים בין התאריכים 19.10-21.10 בימי ד'-ה' בין השעות- 10:00-20:00,וביום ו' בין השעות 10:00-15:00 ברחבי המושבה, הכניסה חופשית.

פעילויות לכל המשפחה יתקיימו בימים רביעי וחמישי 19-20.10 בין השעות 10:00-17:00. סיורים ממונעים ינועו בין חצרות היוצרים ובנקודות מרכזיות של הפסטיבל והמושבה. הסיורים ללא תשלום וכוללים הדרכה מסיפורי המושבה ואנקדוטות על גיבורי התרבות.

בשלוש חורשות בבנימינה יתקיימו לאורך היום מגוון פעילויות: שעת סיפור, מופעי ילדים, מופעים מוסיקליים של מרכז המוסיקה המקומי , תערוכת גיבורי התרבות בהם יוצגו יצירות ופריטים מיוחדים הקשורים לגיבורי התרבות של הפסטיבל. הכניסה חופשית לכל האירועים הללו והם יתקיימו בגן שמעון בלה, בחורשת האקליפטוס  ברחוב הגיבורים ובחורשת גן יד לבנים. בנוסף אתרי מורשת מודרכים ובתי כנסת ייחודיים יהיו פתוחים במהלך היום, הכניסה חופשית.

"במתחם הפסטיבל יוכל הקהל להתרשם , לרכוש ולטעום מהתוצרת החקלאית של חקלאי המקום. פירות, ירקות, שמן זית, יין מקומי של יקבי האיזור, גבינות ודבש תוצרת המקום יהיו חלק משוק האוכל במתחם".

גם יקב בנימינה יפתח את שעריו במהלך ימי הפסטיבל עם מתחם וינטאג' מרתק בו תוכלו למצוא תקליטים, פמוטים, בגדים, תכשיטים, רהיטים, ברכות. בולים. שטיחים. צעצועים. סיפולוקס. תמונות. מוביילים. פטיפונים. אהילים. קופסאות פח של סבתא. ארגזים של תנובה. ספרים. כובעים. סמוברים. סולמות עץ. פוסטרים. מצלמות. מסגרות. ועוד, עם כוס יין ומוסיקה טובה.

בנוסף, יוציא היקב מן המרתף מספר יינות מתיישנים בני למעלה מ-20 שנה למכירה מיוחדת. ג'-ה' בין השעות 10:00-20:00, יום שישי 10:00-14:00י, יקבי בנימינה, רחוב היקב 1, בנימינה, הכניסה חופשית.

"פורסט ג'אמפ" – משחק אתגרי משפחתי יתקיים בין השעות 15:00-18:00 ברחבי גבעת עדה. מדובר במשחק משימות אתגרי לכל המשפחה שיתקיים ביער אלות עדה (מול בית הילדים). תחנות, משחקים אתגריים, משימות היתוליות ומפגש עם דמויות מוכרות מהיער. הכניסה חופשית.

כמו צמח בר –  אירוע שתילת שדרת פרחי בר  לזכרו של נחום "נחצ'ה" היימן ז"ל יתקיים במתחם הפסטיבל.  האירוע לכל המשפחה ולכל הגילאים במסגרת הפרויקט הקהילתי "פרחי הבר" שמתקיים בבנימינה ובשיתוף "השותפות לקיימות אזורית".

יום חמישי 20.10 בין השעות 14:00-17:00, מתחם יד לבנים.

אירוע "אמנים בחווה" – דוכני יוצרים של אמני גבעת עדה, דוכני אוכל, פינות יצירה והופעות יתקיים בגבעת עדה בחצר "עץ השדה" ביום חמישי 20.10, בין השעות 10:00-18:00  (כניסה מדרך רגבים מול תחנת הדלק סונול)

פינקי זוארץ ראש מועצת בנימינה- גבעת עדה :"ימי פסטיבל בנימינה הם ימי חג למושבות ולכל בית ישראל. אני מזמין את כל מי שחפץ ליהנות מהיפה, הערכי והטוב שבתרבות הישראלית וביצירה המקורית, להגיע אלינו בסוכות וליהנות משפע מופעים ופעילויות, על רקע נופיה המרהיב של בקעת הנדיב"

מיכל ורדיגר מנהלת הפסטיבל: "בנימינה היא מקור השראה ליצירה ישראלית מזה עשרות שנים. חתן פרס ישראל אהוד מנור ז"ל קיבל את ההשראה ליצירתו במושבה בנימינה, בה נולד וגדל כנער. לימים הפכה המושבה בית לאמנים ויוצרים רבים אחרים. אך טבעי הוא שבנימינה תארח את הפסטיבל שחוגג בגאון את היצירה הישראלית על כל גווניה."

מיקי שטיינר, אוצר הסרטים והמנהל האומנותי של "גיבורי תרבות" – "פסטיבל בנימינה ליצירה ישראלית יעניק השנה למבקריו את האפשרות לרחף תרבותית בין המלודיות והשירים הבלתי נשכחים של אריק סיני, דרך  הטקסטים האלמותיים של מאיר אריאל ז"ל ועד לשירי הרוק החודרים של להקת איפה הילד? חגיגה של תרבות ישראלית  במושבה בנימינה."

בנימינה וגבעת עדה הן מושבות בעלות אופי כפרי, המשלבות טבע ואיכות חיים לתושביהן, בסביבה חקלאית בבקעת הנדיב. מושבות המוקירות והמטפחות את זהותן ומורשתן, שומרות וממנפות את משאביהן הטבעיים, תוך אחריות לדורות הבאים.

המועצה מובילה מערכת חינוך איכותית, מכירה במגוון הקהילות שבתוכה ובזהותן הייחודית, ופועלת במשותף עם תושביה, לחיזוק הקהילה.

פרטים נוספים ועדכונים על הפעילויות השונות של פסטיבל בנימינה ליצירה ישראלית בעמוד הפייסבוק "פסטיבל בנימינה ליצירה ישראלית" ובמתנס בנימינה – 04-6288391/2

לרכישת כרטיסים להופעות החיות:

כרטיסים למופע "סיבה טובה" מחווה לאריק סיני

כרטיסים ל"ת'מבינת'י" – שולי רנד שר מאיר אריאל

כרטיסים ל"איפה הילד? " אורחת מיוחדת:דנה ברגר