כותרות אחרונות
Search

"פספורט לחופש" תערוכה חדשה של האמנית רייצ'ל ויצמן

"פספורט לחופש"  

תערוכה חדשה של האמנית רייצ'ל ויצמן מציגה את סיפורם של הפליטים באי קוס שביוון והופכת אותם מסטטיסטיקה לסיפור אישי מלא כאב! 

התערוכה "פספורט לחופש" תוצג החל מה 26 בדצמבר  בגלריה "סוקה ארט" תל אביב (מוזיאון שפילמן לשעבר)

26/12/2015-04/01/2016

"פספורט לחופש" תערוכה חדשה של האמנית רייצ'ל וייצמן בגלריה 'סוקה ארט' תל אביב תוצג החל מה26 בדצמבר ותחשוף את סיפורם האישי של הפליטים המגיעים לאי הנופש הקטן ביוון, קוס  ופורטת אותם מסטטיסטיקה למקרים פרטיים.

סיפורם של הפליטים באירופה נגע לליבה של רייצ'ל וגרם לה לעלות על מטוס ובמרחק של פחות משעה לפגוש אותם, לתעד ולחשוף את כאבם.  ויצמן מנסה להעביר בצילומים את התחושות החזקות של הפליטים, את הבלבול והתקווה, את המשמעות והכאב של הפליט ולמעשה לאפשר לנו להתבונן  מזווית נוספת על עולמו, עם חמלה.

sika 3

את החוויה העוצמתית מבטאת האמנית בתמונות ומכחול והתוצאה היא תערוכת צילומים, שחור לבן עם נגיעות של צבע המסמלות תקווה, שהודפסו כאות הזדהות על ברזנט – הבד ממנו עשויים אוהלי הפליטים.

"נסעתי ליומיים לתעד את הפליטים באי הנופש קוס" מספרת האמנית (אליה הצטרף הצלם שלומי בר)  "הגעתי ב-11 בלילה לחוף , היה קר והתחיל לרדת גשם כשלפתע ראיתי עשרות אנשים יוצאים משורת האהלים שבמקום לכיוון המים, כאילו קיבלו סימן, או אות להגעתה של  סירת הגומי השחורה והקרועה עליה נתלו שבעה אנשים של גופם אפודים שחורים או אדומים. כשהם קפואים ורועדים מקור, מפחד או אולי משמחה הם עלו בשחייה בזה אחר זה, הישר אל השותפים לגורלם אשר המתינו להם  בחוף עם שמיכות וקפה…ואוזן קשבת. במיוחד זכורה לי האישה שעלתה לחוף עם שקית ניילון שחורה ובתוכה מצוי כל עולמה, המסתכם בתיק האישי שלה…

suka 2

בולטים בנוכחות שלהם הם מתנדבי הצלב האדום ונציגי ארגונים הומניטריים נוספים המסייעים לפליטים ודואגים לארוחות. שלוש פעמים ביום הם עומדים בטור ארוך ובסדר מופתי ומקבלים מנות אוכל מוכנות: בשר אורז ובקבוק מים"

רייצ'ל ויצמן ילידת רחובות, דור חמישי בארץ, נמשכה לאמנות משחר ילדותה, דרך בדים ועיצוב תלבושות ודרך המכחול, איתו שרבטה על כל משטח פנוי. בשנת 1994 אביה האהוב של רייצ'ל , נפתלי סהר, נרצח בפרדס שבבעלותו על ידי מחבל פלשתינאי, אז החלה להתעמק בשורשי הסכסוך היהודי ערבי ובחרה לעשות זאת בדרך שהיא מכירה ומאמינה בה: האמנות. התוצאה: פרויקט בינלאומי בשם "פריצת גבולות" של הציור הארוך ביותר בעולם שאורכו 3860 מטרים ומשקלו 4.5 טון. הציור נדד בעולם והשתלבו בו ילדים ואמנים מישראל, מצרים וירדן. מהשלב הזה האמנות הפכה לממשות גדולה בחייה ומאז היא מבטאת את תחושתייה ביצירות האמנות שלה .

suka 1

את יצירותיה היא מציגה בישראל וברחבי העולם ויצירותיה נרכשות על ידי אספני אמנות ומקשטים בתים רבים אולמות נחשבים ובתי מלון בחו"ל.

סוקה ארט – גלריה חדשה הממוקמת במתחם הגלריות שבקרית המלאכה (מוזיאון שפילמן לשעבר) בתל אביב מול שביל המרץ 6. הגלריה ממוקמת במבנה תעשייה המאכלס 2 חללי תצוגה, חלל לפעילות תרבותית בינתחומית, ומתחם לאירועים מעוצב ומושקע במיוחד

שעות פתיחה: ד'-ה' 18:00-12:00; ו' 14:00-11:00;

לפרטים נוספים: 0504002400