כותרות אחרונות
Search

פעילות של רשות המיסים חשפה בעלי עסקים שניכו צ'קים ולא דווחו על כך

 

מידע שנאסף מעסק לשירותי מטבע (צ'יינג'), במסגרת מבצע ביקורות של רשות המיסים  חשף בעלי עסקים שניכו צ'קים מבלי שרשמו את העסקה בספרי העסק

 

מבקרי ניהול ספרים ערכו ביום רביעי האחרון מבצע ביקורות בניהולה של פקידת השומה חולון תוך התמקדות בעסקים בערים חולון, בת ים ואזור. במסגרת המבצע נבדקו 112 עסקים מתחומי המסחר, השירותים והתעשייה, ונמצא כי 10% מהם לא רשמו הכנסות.   

 

במהלך ביקורת בעסק לשירותי מטבע (צ'יינג') התברר כי חלק מלקוחותיו לא רשמו את הצ'קים שניכו אצלו, למשל: בעליה לשעבר של חברה לשיווק והשקעות  שביצע בשנים 2016-2015 ניכיון צ'קים בסך של כ-431,000 ₪, מבלי שהצ'קים תועדו בספרי החברה. לטענתו, הוא לא ניכה את הצ'קים בעבורו אלא עשה טובה למישהו אחר. כמו כן בעלים של חברה סיטונאית לפירות וירקות שניכה צ'קים בסך כ-275,000 ₪ ששילמו לו לקוחותיו.  לאור מידע הרב שנאסף, ינסו כעת עובדי רשות המיסים לאתר נותני שירותי מטבע נוספים, שניכו בעבורו צ'קים.

 

עוד התברר בבדיקת הלקוחות כי שכיר בחברה  שבעבר עסק בשיפוצים ניכה צ'קים בשנים 2015-2013, בסך של כ-83,000 ₪ מבלי שלצ'קים היה תיעוד בספריו. לדבריו הספרים נבדקים כעת ע"י חוקרי מס הכנסה. עוד התברר כי בעליה של חנות הלבשה ניכה צ'קים שקיבל מלקוחותיו בשנת 2015 בהיקף של כ-5,600 ₪. לדבריו, הוא לא יכול לאתר את רישום הצ'קים בספרי העסק, כי הוא לא רושם את שם הלקוח על החשבוניות. 

"את צודקת, אוציא קבלה במועד" השיב עו"ד מאזור גוש דן שבוצעו עבורו 2 העברות לחשבון נאמנות בסך של 800,000 ו-48,000 ש"ח, מבלי שהוצאו בגינן קבלות וללא כל רישום. במהלך הביקורות נחשפו עוד מקרים של אי רישום הכנסות בהם, בעל עסק לזגגות שלא רשם צ'ק בסך 210 ₪ ותירץ – "התכוונתי לתת לפקידה ולא הספקתי", בעלת מכון יופי שלא רשמה כספים ששילמו לה לקוחות במזומן והבטיחה לתקן, בעל מזנון שלא רשם כספים ששולמו בכרטיס אשראי ביום הביקורת בסך של כ-3,000 ₪ ואמר כי רושם בסוף היום וכן בעל חנות צבע, שמידע שנמסר לגביו לעניין אי רישום הכנסות, אומת והוא טען כי לא יודע מדוע לא רשם. 

 

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים נגד מעלימי מס והון שחור, במסגרת המדיניות להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.