כותרות אחרונות
Search

פרופ' וירגיניוס שיקסניס, הוא אחד המועמדים לקבלת פרס נובל לכימיה השנה

האם מחלת האלצהיימר גם עומדת בתור לעבור "תיקון גנטי" ?

פרופ' וירגיניוס שיקסניס מאוניברסיטת וילנה, אחד מהמועמדים המובילים לקבלת פרס נובל לכימיה השנה: "דווקא ישראל יכולה להיות המדינה הראשונה שמיישמת בפרקטיקה פיתוח בהנדסה גנטית. באמצעות טכנולוגיה עתידית של שינוי הגנים צפוי להתפתח תחום חדש של הנדסת צמחים – צמחים שדורשים רמת לחות ומינרלים נמוכה. התחום הבא בתור הוא ריפוי מחלות דם (למשל הימופיליה) ובעתיד היותר רחוק גם ריפוי של אלצהיימר".

לאחרונה ביקר שיקסניס בישראל, במכון ויצמן ואמר. "הפיתוח שלנו נמצא עדיין בשלב התיאורטי – החוקרים עוד מנסים למצוא את התחום שבו השימוש בפיתוח שלנו יהיה מיטבי, אבל כבר יש לנו שיתוף פעולה עם חברה אמריקאית המעוניינת להשתמש בעתיד  בטכנלוגיה שלנו. באמצעות הטכנולוגיה הזאת ניתן "לתקן" גם דנ"א של תבואת השדה וגם דנ"א אנושי. מקווים גם לשתף את החברות הישראליות".

lita 4

פרופ' וירגיניוס שיקסניס

האם מחלת האלצהיימר גם עומדת בתור לעבור "תיקון גנטי" ?

פרופ' וירגיניוס שיקסניס: "העניין הוא שבהתפרצות המחלה הזאת וההתדרדרות שלה, מעורבים מספר גנים, ואילו אנחנו מחפשים את ההזדמנות להצליח לעשות את השינויים הנחוצים בגן אחד בלבד. זהו כאמור תהליך ארוך ומורכב. לעומת זאת, במחלות דם בהן גם הימופיליה, מעורב רק גן אחד. לכן, בתחום הזה קל יותר לפתח את הטכנולוגיה לשינוי שלו ."